Orka skrev 2014-01-22 22:33:27 följande:
Intressant det där att det ofta uppdagas ny information i samband med IVF. Det är kanske inte så konstigt men synd att man ska behöva vänta ända tills dess.....
Calqyl du är verkligen stark som orkar veckopendla och kämpa samtidigt! Det måste ju vara svårt att få till sexet också, när ni bara ses på helgen.
Det är lite läskigt med IVF. Det känns som att gå emot naturen på något sätt. Det kanske finns en anledning till våra misslyckanden. Vi kanske har dåliga gener.... Fast jag skiter i evolutionen just nu, Jag vill ha BARN!
I helgen ska vi dela stuga med en tvåbarnsfamilj i fjällen. Det var min idé faktiskt. Jag har flytt från barnfamiljer förut men nu tänker jag ta tjuren i hornen. Om jag vill ha barn så måste jag ju kunna umgås med dem också.
Jag var lite sur på tjejen i paret förut, för hon gnällde när hon hade blivit oplanerat gravid med det andra barnet. Men det är preskriberat nu.
Jag hoppas att barnen kommer gilla oss!
Ja man undrar hur läkarna tänker. Min utredning var klar i augusti men jag var tvungen att vänta till januari innan han ens ville skicka remissen eftersom det inte hittats något fel på oss. Alltså 4 månader där det inte hände någonting, stod inte ens i kö eller väntade på några provsvar.. Och så kommer detta med röda hund och sköldkörteln. Fick också reda på att vi inte ens får försöka själva på minst en månad när jag tagit vaccinet för det är farligt för fostret. Hittar dom sen något ytterligare vid ivf:en kommer jag smälla av! Så mycket väntan helt i onödan.. Men men jag är inte bitter... eller jo det är jag visst! ;)
Ja det tar på en att veckopendla men som tur är har jag flex så jag kan styra mina timmar mycket själv vilket underlättar enormt. Jo man är ju alltid rädd att missa äl men samtidigt kan ju spermierna leva i upp till 5 dagar så rent teoretiskt borde vi inte missa någon. Började jobba i augusti så har inte haft det såhär så länge.
Haha precis så känner jag också!
I stort sätt alla mina kompisar har barn så jag är van att umgås med barnfamiljer, brukar låna min systers barn så känner man sig inte så utanför. Funkar ganska bra faktiskt ;)
Förstår hur du känner, jag hälsade på en kompis i helgen som jag inte träffat på ett par månader och där stod hon med en stor kulmage. Hon har en dotter på 17mån så det var inte meningen att det skulle gå "så snabbt" som hon sa. Hon gnällde iofs inte men ändå.. Hon vet om vår situation så skulle aldrig gnälla inför oss iaf. Sjukt när man tänker att vi försökt 6mån när hon fick sitt första barn och nu ska hon ha nummer 2 om två månader..
Ha det så mysigt i helgen, barnen kommer säkert gilla er :)