• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Orka

Jo, det är ju inte så lätt att våga glädjas och hoppas när man har gått igenom så mycket. Men jag tycker ändå du ska glädjas, mitt i allt elände. Positivt testresultat ger oändligt mycket mer möjligheter än ett negativt. Vet du hur länge du kan tänkas bli kvar på sjukan?

Mina testickor började ge lite utslag igår. Svåra att läsa av är de, jag kör med såna där enkla stickor. Har av princip vägrat köpa dyra digitala, eftersom företaget tjänar pengar på att lura folk att de kommer lyckas bli gravida bara man använder deras superdupertest. (Som om det är testet i sig som gör en gravid, jo pyttsan.) Jag pratade med kliniken om att jag tyckte det var svårt att veta och de rekommenderade digitala test, så nu får jag bita i det sura äpplet och gå och köpa ett sånt ändå.
    Tyvärr krockar allt supermycket med vår flytt. Men jag vill ju så gärna!

Varför kunde de inte ha gett fullt utslag igår? Det hade varit bäst ur planeringssynpunkt. Men inget ska vara lätt inte.
    Suck...

• Ylle99

Hoppsan

Jag håller med dig där om äl-redskapen. De lanseras verkligen som genvägen till att bli gravid. Jag körde på stavar, mellanting mellan sticka och digital grej kostnadsmässigt.

Sen kanske det är lika bra att köra på deras rekommendationer. Det skulle nog jag gjort.

Hoppas ni hinner med ett försök nu ändå! Stressa inte. Det ordnar sig.

Kram

• Calqyl

Hej! Ja jag har precis som du säger ägglossningsspänningar och flytningar. Fick tid till äggplock på onsdag! Så nu börjar det verkligen närma sig.. har för en gångs skull lite flyt med tiden eftersom jag har ett viktigt möte på tisdag så de passa perfekt :)

Skönt att proverna är bättre men tråkigt du ska ha så ont :(

Hoppas det går att ordna Orka, så du hinner med ett eskimåförsök innan sommaren!

• Orka

Igår skrev jag ett inlägg, men måste glömt posta det. Nytt försök.

Nej, det verkar inte så kul att ligga på sjukhus. Jag har aldrig gjort det själv, men hälsat på andra som legat inne. Det är ju ofta inte så kul heller för att man är orolig för vad som ska hända. Jag hoppas att det som händer är att du kommer ut frisk och att magen börjar växa Glad.

Det blir inget FET den här måndagen Gråter. Jag fick ett jättekort utslag på ägglossningsstickorna, så kliniken tyckte inte det var tillförlitligt. Man kan kolla med ultraljud också, men det hinner jag inte fixa nu. Kan inte åka en hel dag till kliniken i Uppsala, och här i staden är alla gynmottagningar överbokade. Jag har jättemycker på jobbet och hemmet är upp och ner med flyttkartonger. Så min man och jag bestämde oss för att det är bättre att vänta till nästa månad. Det finns gränser för hur mycket stress man orkar med.

Jag hade hoppats på att vi skulle ruva tillsammans, Calqyl, men nu får jag hålla tummarna för dig! Spännande att åka på äggplock!

• Calqyl

Kan tänka mig att det inte är någon höjdare, men som sagt resulterar det i en bebis kan det nog vara värt det ;)

Så synd orka men det var nog ett klokt beslut! Det tar sig säkert inte för mig första gången så kanske vi får ruva samtidigt iaf. Det är ju en på tre som lyckas så Ylle99 har redan fyllt den kvoten ;)

Jag har väldigt tydliga ägglossningsspänningar och flytningar vilken jag tycker är konstigt då oralgutransprutan ska förhindra ägglossning??

Ikväll ska jag springa ett lopp på 5km med jobb och försöker inte oroa mig, borde väl inte kunna påverka på något sätt?

Imorgon ska jag på möte och hålla en presentation för massa folk jag aldrig träffat förr. Hade varit nervös i vanliga fall och nu är jag ännu mer nervös eftersom jag bara har ivf i huvudet, kan knappt koncentrera mig på någonting annat..

Fullt upp som vanligt!

• Calqyl

Kan tänka mig att det inte är någon höjdare, men som sagt resulterar det i en bebis kan det nog vara värt det ;)

Så synd orka men det var nog ett klokt beslut! Det tar sig säkert inte för mig första gången så kanske vi får ruva samtidigt iaf. Det är ju en på tre som lyckas så Ylle99 har redan fyllt den kvoten ;)

Jag har väldigt tydliga ägglossningsspänningar och flytningar vilken jag tycker är konstigt då oralgutransprutan ska förhindra ägglossning??

Ikväll ska jag springa ett lopp på 5km med jobb och försöker inte oroa mig, borde väl inte kunna påverka på något sätt?

Imorgon ska jag på möte och hålla en presentation för massa folk jag aldrig träffat förr. Hade varit nervös i vanliga fall och nu är jag ännu mer nervös eftersom jag bara har ivf i huvudet, kan knappt koncentrera mig på någonting annat..

Fullt upp som vanligt!

• Ylle99

Jag har fått komma hem! Roligt men samtidigt lite läskigt. Att åka hem var tufft och däckade direkt när jag kommit innanför dörren. Ska ta sprutor med blodförtunnande varje i dag i typ hundra dagar ;). Nä, men i fem veckor till el nåt.

Orka- det funkar inte att göra allt samtidigt så du gör rätt i att låta Fetförsöket vänta. Du måste kunna ta det lugnt och ha mer ro när du gör det. Det är jag helt övertygad om. Det låter fasligt stressigt runt omkring dig. Inte bra.

Calqyl - springa 5km??? Jag fick bara, så snart jag började med gonal, endast promenera och simma, dvs lätt träning. Jag tror inte du ska springa! Du skriver oxå att du börjat märka av sprutorna i form av flytningar och spänningar. Då har du ju börjat "växa" i magen. Nu springer du väl om några timmar. Jag håller tummarna för att din kropp klarar det. Och äggstockarna.

Hade jag haft ditt nummer nu hade jag ringt och avrått dig för jag tror att det absolut inte är bra. Men känner du fig helt osvullen kanske det är ok.

Kram på er

• Calqyl

Så skönt att du fått komma hem!

Oj blev väldigt orolig när jag såg vad du skrivit men jag mår bra så hoppas det inte förstört någonting.. får se vad dom säger imorgon på äggplocket.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?