• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Calqyl

Ja riktigt härligt sommarväder har det varit!

Vi kände det också, så fort vi började umgås med par utan barn så blev dom gravida! Till sist vågade jag inte träffa nytt folk mer..

STORT lycka till imorgon Orka! Spännande med nya metoder :)

• Ylle99

Ja, vädret är jätteskönt! Gillar särskilt kvällarna! Jag bor nära en sjö och det är så underbart att kunna gå ut om kvällen och gå en promenad fastän klockan är halv nio- nio. Massa folk ute som promenerar, cyklar och grillar.

Det är svårt att förstå att det verkligen är vår tur. Ska vi verkligen bli medlemmar i den där åtråvärda klubben? Jag var på hälsosamtal idag. Kände mig väldigt präktig, haha. Tränar ( i vanliga fall), ingen alkohol att tala om, röker inte, äter allt osv.

Hoppas allt går vägen imorgon, Orka! Då blir det ett antal veckor med lutinus eller alt gulkroppshormon? Hoppas, hoppas det går vägen!!!

Kram

• Ylle99

Glömde skriva att jag är klar med Klara Zimmergrens bok! Jag har lyssnar på hennes sommarprat så jag kände igen en del, men den är likväl klart läsvärd! Den handlar nästan lika mycket om hennes kärlek till annat som gör livet värt att leva; nämligen hundar och djur.

Jag är ingen utpräglad djurmänniska men jag tyckte ändå att avsnitten om hunden och andra djur hon möter har en relevans i helheten.

Läs den! Hög igenkänningsfaktor.

• Orka

Nu har vi en ny "klatt" på G. Vi kallar den klatten eftersom blastocysterna ser ut som små klattar på skärmen som visas på kliniken.

Den första klatten som tinades var tydligen inte i full form. Så man tinade upp en ny. Det finns ju en del att ta av. Nu är det sju kvar i frysen. Och en simmar runt i min livmoder.
    Det är en väldigt envis klatt. Den ville inte följa med in första gången läkaren försökte föra in den. Den satt kvar i katetern. Nu får vi hoppas att den är lika envis med att stanna kvar på det stället där den ska vara.

Jag fick inget specifikt testdatum den här gången. "Cirka två veckor" sa läkaren. Jag borde nog bestämma ett testdatum för mig sjäv. Om inte mensen hinner före vill säga.

Den här gången slipper jag alla hormoner, eftersom det var ett ostimulerat FET. Så ingen lutinus. Bara kolla ägglossningen och vänta tills rätt dag, sen in med den. Skönt att slippa hormonerna.

• Ylle99

Skönt att du har så många i frysen! En förlorad blasto blir ju inte hela världen.

Ok, så man slipper t om lutinus. Jag tänkte man ändå behövde ta det för att hjälpa kroppen att fatta. Men skönt att såklart att slippa den!

Om två veckor vet du säkert om det lyckades el ej. Hoppas, hoppas!!!

Själv har jag blivit magsjuk. Inte roligt alls. Helt sängliggande. Skräp.

• Orka

Hej Ylle99. Det verkar vara det ena efter den andra nu för dig. Magsjuka tillråga på allt. INTE kul. Rynkar på näsan
    Jag lyckades mattförgifta mig själv för några veckor sen. Åt lite för gamla rester ur kylen och fick ont i magen. Jag lyckades ändå pressa mig igenom ett träningspass innan jag deckade i sängen. Ibland är man lite knäpp. 

Jag fattar det som att man måste ta vaginaltabletter efter återinförandet på grund av att kroppens egen produktion av könshormonet progesteron minskat i samband med alla mediciner man tar innan äggplocket. Så det skulle nog inte hjälpa mig att ta det nu. Skönt att slippa är det Skrattande

• Calqyl

Spännande Orka, håller tummarna för dig!

Själv har jag väldigt dåliga nyheter, vi var på ultraljud idag och det visade att embryot stannat upp i utvecklingen och det gick inte att se någon hjärtaktivitet så ett missfall är på gång :(

• Orka

Nääääääääääe!
    Fy fasen vad orättvist!
    Jag vill springa och banka och sparka i väggarna för jag blev så himla arg.
    (men det går inte för jag sitter på jobbet)

Vad ska det hela vara bra för! J-vla missfall och skit. Det är inte rättvist, det är det inte.
    Kommer tänka på dig hela midsommar, Calqyl!

Ta hand om er!

• Ylle99

Men så fruktansvärt, Calqyl! :(

Verkligen dåliga nyheter. Usch...när man väl kämpat så varför kan det inte gå hela vägen då? Som om nån vill jävlas extra mycket med en...

Vilken vecka är du i?

Hade du några embryo i frysen?

Ni får rå om varandra i helgen så mkt ni kan. Ut med ilska, sorg, uppgivenhet.

Jag mår lite bättre idag så jag har kunnat lyssna lite på radio. Jag vet inte om det var någon av er eller om det var någon i nån annan tråd (som jag smygläser) som tipsade om ivfpodden. Den är helt klart att rekommendera. Lyssnade på några avsnitt idag. Kloka och förtroendeingivande människor!

Orka- jag funderade vidare på det där med att du inte behövde nån lutinus och klurade väl ut att det måste just så som du skrev. Mkt att ha koll på.

Än en gång, Calqyl, ta hand om er!

Kram

• Calqyl

Ja det är helt sjukt, visste ju att risken finns men trodde ändå det skulle gå bra. Men tydligen ska det inte gå smidigt för någon av oss. Det värsta är att jag är ju fortfarande gravid så det är så konstigt att gå och vänta på att missfallet ska komma. Tydligen är det inte säkert det gör det av sig själv och då måste jag ta tabletter. Känns helt absurt. Jag är i v 7+1 idag. Ja vi har två embryon i frysen så det är ju något positivt iaf. Önskar jag fått tid nästa vecka så hade inte midsommar blivit förstört iaf. Men men kanske jag börjar blöda imorgon och då är det ju skönt att jag redan vet.

Hoppas ni får en bättre midsommar och krya på dig Ylle99!

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?