Ylle99, det var ett smart sätt att omformulera det hela . Jag förstår att det känns konstigt att smälta att ni nu verkligen ska bli föräldrar. Att berätta det för alla blir så definitivt. Det kommer så många frågor också, antar jag. Som att blotta sig lite, kan det kanske kännas som. Vad fick du för reaktioner och hur kändes det?
Ylle99, det kan komma en drös med människor som börjar ställa en del dumma frågor efter brölloppet. Det hände oss. Så det kan vara klokt som du skriver, att bestämma er innan för vad ni vill svara.
Tack för råden. Det hjälper att få lite perspektiv utifrån. Jag lugnade ner mig lite när jag skrivit av mig också. Det har inte kommit något mer blod sen sist, men mensvärken ligger och maler, som vanligt. Det är några dagar kvar till beräknad mens. Så jag försöker att inte tänka så mycket. Och så tror jag att jag skiter i vårt avtal, om det inte funkar. Det var ju mest jag som ville att vi skulle ha en strategi den här gången. Jag vill inte ha mer bråk. Men vi får helt enkelt se hur det blir. Jag har varit väldigt tydlig mot min man att jag inte orkar med att han beter sig illa. Så nu är det lite upp till honom också.
Vi åker till stugan. Jag tror det blir skönt att komma iväg lite. Plocka lite svamp kanske (vågar jag äta det om jag nu skulle vara gravid ??).
Jag berättade för min nya chef i ett mail att vi håller på med assisterad befruktning och att jag måste vara ledig med kort varsel ibland. Min chef är sällan inne och hans kontor är väldigt lyhört, så jag valde mailen. Han var jättegullig och skrev att jag självklart fick vara ledig och att jag skulle säga till om min arbetsbelastning var för hög, så kunde vi stuva om arbetet. Jag jobbar i en bransch där det kan gå lite upp och ner med arbetstoppar. Så det är skönt att ha en förstående chef . Min förra chef var också jättebra.
Vi betalar också våra frysförsök själva. Vårt förra landsting sponsrade bara färksförsök, inga frysförsök. Jag vet inte hur det är med vårt nya landsting, men det orkar jag inte rådda i.