Calqyl skrev 2014-11-09 19:05:23 följande:
Hej!
Nu har jag fått tillbaka min lilla blastocyst :) På självaste farsdag, måste ju betyda något! Nu får ni gärna hålla tummarna att det går hela vägen.
Jag frågade vad som händer med ägget som jag själv släppt och fick väl inte riktigt något svar, det bara försvinner. Blödningen uteblir tack vare ett hormon som bildas när man blir gravid. Vet inte om jag blir så mycket klokare ;)
Arbetsintervjun gick bra tror jag, alltid så svårt att veta.. Hoppas verkligen jag får jobbet men magkänslan säger att det nog inte blir så. Lyckas den här graviditeten gör det inte så mycket, blir ändå bara jobbigt att börja nytt jobb som gravid.
Välkommen hit Hello! Vi är inte många i denna gruppen men ändå har vi lyckats stöta på det mesta.. Jag gjorde första ivf i maj då jag blev gravid men fick tidigt missfall. Idag har jag fått tillbaka ett 5-dagars i ostimulerad cykel, jag tar alltså inga mediciner alls.
Råd jag kan ge dig är att fortsätta med livet som vanligt, gör roliga saker tillsammans. När vi tänker tillbaka på tiden vi kämpat ser vi inte det som "bortkastad" tid utan som bonustid vi fick bara vi två.
Hoppas ni haft en mysig helg! Nu ska jag passa på och mysa lite med min man innan en ny arbetsvecka drar igång med 20mil mellan oss.
Kram på er!
Tack! Är väldigt förväntansfull inför nybesöket :) håller tummarna att det är din tur denna gång! Har också en sambo som jobbar borta på veckorna och har varit sjukt stressad inför detta under tiden vi försökt (2 år). Krävs en lång flygresa och har en väldigt oregelbunden cykel, så har aldrig riktigt kunnat förutspå när ÄL ska ske (förutom via ÄL-test). Men han har varit tålmodig, som få! :) Ha en fin dag!