Hej!
Jag har också tagit sommarlov från barnlösheten och det har gått förväntansvärt bra trots blödningar under nästan hela semestern. Fick ett bryt 5 dagar efter missfallet satts igång. Vi var och paddlade dagen innan och det var väl inte det smartaste kanske. Vaknade halv fem på morgonen men världens mensvärk och blödningar från helvetet. Men envis som man är (jag vägrar låta detta hindra mig från att göra roliga saker) åkte jag iaf. Vi var ett stort gäng på ca 20 personer som paddlade i över 8 timmar, stannade och hade olika lekar på vägen. Ni kan ju tänka er hur många toaletter det var på vägen - precis inga! Och jag blödde som bara den.. Det var bara att sätta sig i en hage och byta binda, hade som tur var tagit med en toapappersrulle. Mensvärken släppte från och till och jag hade riktigt roligt men dagen efter kom verkligheten ifatt mig. Jag var helt slut men som vanligt skulle jag iväg på det jag planerat, vilket var middag och fotbollsfinalen hos min pappa med syskon och syskonbarn.. Min sambo hade andra planer så jag åkte själv, hann bara komma dit innan jag bröt ihop. Men gick en runda och pratade med min syster och det var ganska skönt faktiskt.. Så svårt att veta vad man ska och inte ska göra tycker jag.. Iaf så har jag mått ganska bra efter det, bara så typiskt att vi ska få sån sjuk värme just när jag inte fick bada. Men efter drygt en vecka badade jag iaf, blödde bara lite till och från så jag chansade..
Just nu stör det mig inte så mycket av att se gravida och småbarn, precis som jag har vant mig.. Eller jag vet inte, vi planerar ju bröllop för fullt nu så antar att det hjälper att ha annat att tänka på. Samma med folk som frågar, jag förstår att du tycker det är jobbigt och tar illa upp men nu försöker jag tänka att dom inte menar något illa.. Ganska konstigt dock att du får frågor från helt främmande människor!
Ja det är det jobbiga när det bara pratas barn, här har jag det lite lättare eftersom jag är så nära min systers barn så jag kan alltid prata om dem, det har hjälpt mig jättemycket. Sen vet ju de flesta om vår situation så då blir det mindre snack.
Det tycker jag nästan också är det värsta när man hör att folk planerat barn till sommaren tex eller tom bestämt att då ska vi ha barn! Så sjukt att vissa bara kan bestämma det.. Eller som en av tjejerna jag paddlade med som har gjort så många aborter för hon hela tiden blir gravid.. Det var verkligen ett hugg i hjärtat, som tur var visste jag om det innan men att höra henne säga det var ända hemskt..
Bara skriv på du! Jag är ju också bra på att skriva milslånga inlägg ;)
Hur mår du Ylle? Börjar magen synas?
Kram på er och trevlig helg!
Har ni förresten sett serien "drömmen om ett barn"?