• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Ylle99

Hur mår du, Calqyl?

Orka, känns det fortfarande bra efter insättningen?

• Calqyl

Det går lite upp och ner. Fredag, lördag var rätt okej där vi helt enkelt kände att vi inte orkade vara ledsna längre! Men idag känns det lite tyngre igen.. söndagar är alltid lite jobbiga för mig eftersom jag åker 20 mil hemifrån imorgon och är borta till fredag. Skulle ge vad som helst för ett jobb nära hemma just nu.

Hur är det med dig? Är det bättre med magen?

• Ylle99

Aha, så du jobbar så långt hemifrån. Tufft. Du orkar jobba?

Jag mår bättre men har svårt att äta all mat. Äter lättare mat i mkt små portioner. Svårt just nu att veta vad som beror på vad. Stekt mat klarar jag inte av att lukta på ens. Sambon har köpt näringsdrycker faktiskt.

Har ni någon semester? Min har börjat faktiskt (bortsett från en kort visit jag måste göra im). Så nu blir det uttag av semesterdagar och en massa komp och börjar igen i början av aug.

• Orka

Jag har haft en jättetrevlig midsommar med släkten. Inga avslöjanden om graviditeter från någon...puh. Jag VET, jag är knäpp, det är väl klart att man ska glädja sig med andra. Men det kan vara så svårt ibland.

Calqyl, jag förstår inte hur du klarar av detta?! Vara gravid, men samtidigt inte. Så sjukt jobbigt det måste vara. Och att dessutom veckopendla.... Det är en tuff situation. Men det finns ju en hel del tuffa brudar därute och du är kanske en av dem? Vi finns här på forumet för dig!

Det känns bra efter införandet. Eller tja, mensvärken har ju kommit som vanligt. Men Calqyl plussade ju trots PMS så det kanske inte betyder så mycket med lite värk. Tiden får utvisa...

• Ylle99

Va gullig du är, Orka!

Även om det inte var till mig så muntrade de minsann upp ;).

Skönt att du slapp grav-nyheter på midsommar! Vet hur det är...

Mensvärken kan lika gärna vara nåt annat, Orka. Det är jag säker på!

Hoppas ni får en bra måndag!

Håller tummarna för att det går bra att jobba idag, Calqyl.

• Calqyl

Tack va gulliga ni är! Kan säga att det har inte varit lätt att jobba, har gråtit en skvätt varje dag (har eget kontor som tur är). Men känner att det inte finns så mycket att välja på. Nästa vecka måste jag vara hemma mån-tis eftersom jag ska till kliniken på tis och inte lönt att köra upp för en dag. Sen vet jag ju inte hur dåligt jag kommer må när missfallet väl kommer ut..

Vi fick ju reda på det på torsdag morgon och sen va vi hemma ända till söndag och tog hand om varandra.

Håller tummarna Orka!

• Orka

Hejsan!

Nu är det 33 dagar (brukar ha 28-31) sedan senaste mens och 13 dagar sen ÄL. 8 dagar sen jag fick tillbaka blastocysten. Jag har haft en massa mensvärk och två pyttesmå blödningar. Jag brukar dock småblöda ganska mycket före den riktiga mensen så lite förhoppningar fick jag ju eftersom det varit så lite blödningar den här gången. 

Jag hade tänkt skjuta upp testet, men i morse orkade jag inte vänta. Tyvärr var det NEG. Bajs!

• Calqyl

Nej vad tråkigt :( du kan inte ha testat för tidigt så det fortfarande finns en chans?

• Calqyl

Asså jag blir snart galen! Flera morgonar har jag mått illa nu, vilket jag inte gjort tidigare. Verkar inte som min kropp fattar att det inte finns något liv därinne..  Samtidigt kan jag inte låta bli att hoppas att det trots allt gör det.. Eller så är det ett symtom på missfall..
    Det är det allra värsta om man börjar hoppas igen för att sen bli ännu mer besviken. Vet inte hur jag ska stå ut ända tills tisdag! Vågar inte prata med någon om det för jag vill inte ge något hopp.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?