• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan mars 2012. Vi blev i somras oförklarligt barnlösa och måste  vänta tills januari innan vi får kontakta gyn för att starta IVF. Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
  • Calqyl

Haha sant!

Ja det hade varit "skönt" att få en förklaring..
    Nej ingenting men det verkar som de bara kollar mängden och rörligheten, och kvaliteten ser de först vid IVF.

• Orka

Ylle99. Du klickar på presentation -> skapa presentation. Där kan man ladda upp en bild.

Ja en förklaring är ju trevligt att få. Eller tja... så länge man inte får barn så kan ju förklaringen göra att man blir ännu mer ledsen. Men om det funkar att få barn med IVF, så kanske det är en lättnad att veta. Samtidigt kan man ju inte veta VARFÖR spermierna inte tränger in. Det är fortfarande en gåta.

• Ylle99

Det händer inget när jag klickar på presentation. Det enda jag verkar kunna göra är att skicka meddelande...till mig själv. Det är som om den inte fattar att det är jag som är inloggad. Det står att jag är offline dessutom fastän jag är inloggad. Vilket problem, haha!

Riktigt roligt att vara tillbaka på jobbet idag! Har så många fina kollegor! :)

• Calqyl

Hej!
    Hur är det med er?
    Jag har mått jättebra fram tills igår middag, då jag är rätt säker på att pms:en slog till som den brukar en vecka innan mens :( Försöker vara positiv men är ganska säker på att det inte tagit sig. På lördag är min mens beräknad i vanliga fall så ska ta ett test då så får vi se.
    Just nu ser jag mest fram emot att få sluta med crinone ;)

Kram på er!

• Ylle99

Det kan lika gärna vara nåt annat du känner! Men kroppen är ju vansinnigt lurig på den punkten och när man dessutom är fullproppad av hormoner så blir det ju väldigt förvirrande.

Jag mår lite varierande dessvärre. Är rädd för att vätskan ska komma tillbaka i magen när hormonerna tilltar. Tror det har ökat lite igen eftersom det gjorde ont att vända på mig inatt.

Men det kunde ju komma tillbaka, sa de på sjukhuset. Men förhoppningsvis blir det inte i samma grad.

Jag håller tummarna, Calqyl!

• Orka

Hej Calqyl!
    Det dumma med kroppen är att graviditetssymptom och pms har så lika symptom. Tittar man på listor med de olika symptomen är de ju skrattretande lika. Jag håller tummarna hoppas på det bästa för dig!

Ylle99, inte kul det där med vätskan. Håll ut!

Själv är jag glad (!?) för att mensen kommit igen. Nu finns det en chans att hinna med frysåterföring innan sommaren. Dock finns det en risk för att det blir på själva midsommarhelgen. Lite dålig timing kanske.

Jag fick nyss reda på att en vän har svårt att, eller kanske aldrig kan, få barn. Det var en annan vän som berättade det. Det känns som om jag vill prata med vännen om det, men jag vill ju inte tränga mig på. Tyckte det var lite osjysst av min andra vän att berätta detta för mig. Det kanske var hemligt. Jag tycker själv att det är något man inte går runt och pratar om egentligen. I alla fall inte när det berör andra personer. Men samtidigt är det ju skönt att man kan var lite öppnare i samhället om detta.
    Jag skulle ju kunna inleda med att prata om min egen barnlöshet. Men vi träffas inte så ofta på tu man hand.

• Calqyl

Ja det är ju sant.. Men samtidigt kommer symtomen precis samtidigt som de alltid gör.. Jaja inte många dagar kvar nu tills jag får svar.. Just nu försöker jag tänka på allt jag kan göra om jag inte är gravid, som att festa loss på bröllopet och åka till USA i vinter. Det hjälper iaf liiiiite ;)

Usch hoppas det inte blir värre Ylle99 :(

Det är ju jättebra Orka! Jag förstår hur du tänker med midsommar men jag hade gjort det ändå, hade inte kunnat låta bli ;)

Ja svårt med det där, vet hon som berättade det för dig om er situation? Du kan kanske fråga henne om det är hemligt eller om de pratar öppet om det? I så fall kan du som du föreslog själv berätta om dig så kommer hon säkert berätta om sig.

• Ylle99

Orka - roligt om ni hinner med försök till!

Hoppas, hoppas!

Svårt det där nån berättar nåt väldigt privat om nån annan. Jag tycker att du har en bra idé där i att ta upp era erfarenheter och sedan se om hon säger nåt. Nej, det är verkligen ingen lätt sak med familjebildning. Jag känner alltför många som förlorat sina bebisar och fått kämpa med flera missfall.

USA-planer? Härligt! Du gör helt rätt i planera sådant! Resa är ju bland det bästa dom finns. Jag hade en ganska intensiv Europaresa färdigplanerad för sommaren men den är lagd på is nu.

Läggdags nu! Ta hand om er.

• Orka

Hejsan!
    Nu lämnar jag er några dar för jag ska ut och resa. Jag håller tummarna för att det går bra med testet, Calqyl, och att inga vätskor ansamlas, Ylle99.

• Ylle99

Trevlig resa!

Jag ska oxå iväg faktiskt.

Hoppas du med får lite ledigt, Calqyl!

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?