Hej igen! Nu har känslorna lagt sig lite och jag känner mig inte alls lika avundsjuk längre.
Jag har fått tid för VUL den 9 oktober. Då är jag i vecka 10+1. Alltså rätt sent känns det som, jämfört med andra IVF-are. Men de sa på kliniken att det var helt OK.
Calqyl, förstår att du är stressad över bröllopet. Det var jag också. Jag hade bestämt mig för att inte göra något "princessbröllop" eller bli någon "bridezilla". Men det är väldigt tufft att planera en sån stor fest utan att ha någon vana av det. Och det hade i alla fall inte vi eller våra familjer. Våra respektive föräldrar jämförde hela tiden med sina egna bröllop för 30 år sen. Hallå, fick vi säga! Det är nya tider nu! Man kan inte ha Janssons frestelse till vickning! Vi hade varmkorv ;)
Det jag märkte var att det var väldigt mycket lättare att komma överens med mina egna föräldrar än mina svärföräldrar. Det beror helt enkelt på att jag delar referensramar med mina föräldrar, men mina svärföräldrar är ju en nyare bekantskap relativt. Egentligen är de jättegulliga, men kunde komma med konstiga idéer. T.ex. att vi inte skulle ha något sånghäfte för att man inte ska sjunga på bröllop (what!!!), eller att korv med bröd inte är fint nog som vickning.
Eller att vi skulle hyra en massa dyr extrautrustning, som exempelvis saltkar, fast vi kunde lösa det på annat sätt.
Men vi kom överens tillslut i alla fall.