Hej på er! Nej jag har inte skämt bort er med inlägg på sistone. Jag har inte orkat skriva på mobilen och på jobbet har jag haft fullt upp med att försöka jobba så många timmar som möjligt innan jag måste gå hem för att vila. På kvällarna har jag gått och lagt mig tidigt, för sömn är det enda som hjälper mot illamåendet.
Det börjar lätta lite nu, fast det är inte över än. Jag är i v. 14, så det brukar ju lägga sig för de flesta, men det är ju så individuellt det där med illamåendet. Precis som med allt annat.
Calqyl, det är stressande det där med att ägglossningen helst ska inträffa någon bra dag. Det går verkligen inte att styra över det, tyvärr. För min del ville jag helst ha det på en helg eller fredag eller måndag så att jag kunde passa på att hälsa på lite folk. Jag var ju tvungen att resa många mil till kliniken, eftersom vi flyttat. Och då var det ju bra att passa på. Hoppas du kan gå både på intervju och återföringen!
Det är modigt att göra återföring och samtidigt planera en resa till USA. Blir du gravid nu så är du i vecka 10 när ni åker, va? Men det är kanske helt rätt resonerat att inte skjuta på resor utan planera som om man inte blir gravid. Det var ett råd jag hörde från en barnlös på radion. Bra att ha en resa att se fram emot, och skulle det inte gå att resa pga till exempel illamående så är det ju ändå en vinstlott!
Ylle99, vi har inte gjort KUB-test. Vi blev inte erbjudna det med automatik. Är väl för att jag inte är mer än 30. Jag tyckte dessutom det lät skumt det där med att få en sannolikhet för kromosomavvikelse. Vad ska vi med den informationen till? "Jaha, nu är det 1 på 150 att barnet har Downs syndrom". Inte att vi gör abort för det, tänkte jag. Så då förstod jag inte riktigt vitsen. Dessutom kan man ändå inte se allt. Gjorde ni KUB-test?
Däremot tänkte jag gå på ultraljudet i v.18. Först var jag skeptisk till det med, för om det är något fel på barnet gör man väl ändå inte abort så sent. Om inte barnet verkligen är helt okapabelt att klara sig. Men det kan man väl inte veta ändå.
Men sen sa min barnmorska att man kan se andra saker, som att barnet kan ha en förstorad njure. Då får man föda på specialförlossning, och det ä ju bra för barnet i så fall. Så därför vill jag göra det ultraljudet.
Jag har en massa att skriva om, men det får bli i nästa inlägg.