• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-15 18:56:47 följande:
    Att de flesta människor bor så bra som de har råd med är inget resonemang utan ett rent konstaterande. Enligt ditt resonemang så behöver alla som tycker om kulturell mångfald bosätta sig i ett invandrsarghetto för att inte klassas som hycklare. Nu finns det mångkultur på annat sätt än misär vilket helt verkar ha gått SD förbi och både invandrare och svenskfödda flyttar ifrån problemområden när de kommer upp sig i livet. Det är inte det minsta konstigt, men enligt SD-resonemang bör man alltså bo kvar om man säger sig tycka om sina grannar med rötter från utlandet.

Inte den mångkultur som involverar de stora invandrargrupperna från Afrika och Mellanöstern, som kommit på senare år. Samt Östpatrasket som går som barn i huset här sedan vi dumt nog gick med i EU.

Du kanske tänker på "mångkultur" som internationella folkmusikfestivaler, där speciellt lyckade artister ifrån olika länder uppträder..? Fast det är inte VERKLIGHETEN, vet du, lika litet som en operett är det. Den VERKLIGA mångkulturen, är just den som uppstått i Tensta och Rinkeby, Alby och Fittja... den som Mona, Annie, Birgitta och du är för fina för att beblanda er med... 
  • Lejonmamman01
    modesto skrev 2013-11-16 04:51:38 följande:
    Svenskar ser hur orter där de bor förvandlas framför deras ögon och blir invandrartäta med alla negativa konsekvenser vad detta innebär. Därför röstar de på SD.
    Bara ett exempel, man inte kan längre läsa ostörd på ett bibliotek för att de pratar skype med sina släktingar hela tiden och har sina bönestunder. Svenskar vågar inte säga ifrån, speciellt de äldre.
    Svenskar och invandrare jag känner som var aldrig intresserade av politik tidigare börjar bli det för att de ser hur MÅNGA  flyktingar kommer hit, hur de översvämmar bostadsorter. Jag har sett många ställen förvandlas till invandrartäta inför mina ögon.  Man måste vara blind för att inte se det, klart att det skapar oro hos många.
    Många frågar sig hur lilla sverige kan försörja hela världen. Många flyktingar tycker att Sverige är rikt, det har råd, hur längre till?
    Det är som att få en million  i arv och ge bort det till fattiga, det hjälper inte alla fattiga i alla fall, inte ens till en bråkdel, man blir bara fattig själv istället.

Ja, eller ännu värre... Död

Porrsurfning och självbefläckelse - biblioteket i Borgholm tvingas kalla på sedlighetspolis?

Porrsurfning problem på biblioteket
    Publicerad: 2 februari 2012

BORGHOLM

Mannen använde bibliotekets dator för porrsurfning och onanerade öppet. Händelsen och flera andra fall av porrsurfning tvingade under gårdagen fram ett krismöte mellan Migrationsverket, Lundegård och bibliotekspersonalen i Borgholm. – Vissa saker måste polisanmälas, man får inte vika ner sig, säger Per-Einar Tuvesson, samordnare på Lundegårds temporära asylförläggning.

• themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:18:09 följande:

Nähä. Om Somalia INTE är ett problemområde, så tycker jag att somalierna kan stanna där.
    Fel! Det tycker du alldeles oavsett vilket.
    Du har tillräckligt tydligt redovisat att du vill att somalierna ska stanna i sitt land för att dom är somalier. Att det finns somalier med skyddsbehov struntar du fullkomligt i.

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:18:09 följande:

Nähä. Om Somalia INTE är ett problemområde, så tycker jag att somalierna kan stanna där.
    Somalia är ett land där det råder inbördeskrig. Det är inte detsamma som att det är problem med alla somalier som kommer till Sverige för att somalier är problemmänniskor samlade i ett problemområde. Där har du skillnad på rassesyn och objektiv syn.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:21:40 följande:

Inte den mångkultur som involverar de stora invandrargrupperna från Afrika och Mellanöstern, som kommit på senare år. Samt Östpatrasket som går som barn i huset här sedan vi dumt nog gick med i EU.

Du kanske tänker på "mångkultur" som internationella folkmusikfestivaler, där speciellt lyckade artister ifrån olika länder uppträder..? Fast det är inte VERKLIGHETEN, vet du, lika litet som en operett är det. Den VERKLIGA mångkulturen, är just den som uppstått i Tensta och Rinkeby, Alby och Fittja... den som Mona, Annie, Birgitta och du är för fina för att beblanda er med... 
    Östpatrask. Ja, så uttalar sig främlingsfientliga om hela befolkningar.

Jag tror inte du ska använda dig själv som referens när du försöker komma på hur jag tänker. Jag är ju varken rasist, främlingsfientlig eller stödjer SD eller några andra högerextremister och jag  "beblandar" mig på så gott som daglig basis med "mångkultur" helt utan att behöva gå på koncerter eller bo i miljonprojekt, men det visste du redan.   
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:25:11 följande:

Ja, eller ännu värre... Död

Porrsurfning och självbefläckelse - biblioteket i Borgholm tvingas kalla på sedlighetspolis?

Porrsurfning problem på biblioteket
    Publicerad: 2 februari 2012

BORGHOLM

Mannen använde bibliotekets dator för porrsurfning och onanerade öppet. Händelsen och flera andra fall av porrsurfning tvingade under gårdagen fram ett krismöte mellan Migrationsverket, Lundegård och bibliotekspersonalen i Borgholm. – Vissa saker måste polisanmälas, man får inte vika ner sig, säger Per-Einar Tuvesson, samordnare på Lundegårds temporära asylförläggning.

Jättebra att biblioteken tar tag i olovlig användning av sina datorer. De har blivit mycket bättre på det. Det var inte allt för länge sedan lånedatorerna i min kommun var mest upptagna av skolpojkar som satt där utan någon föräldrainsyn eller insyn av bibliotekspersonalen. Det var tidiga dagar och man visste inte att det var ett problem och givetis inte hur man skulle hantera det så några av dem fick ett tag ostört ägna sig åt åt porrsurfing och sexuella trakasserier på nätet. Det är det stopp på nu. 
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2013-11-15 20:06:33 följande:
    Jaha, så alla som inte har mörkhyade människor i sin arbetsstyrka kan inte inte (den du hockey) vara rasister. Att gilla olika var ju ett upprop mot främlingsfientlighet. Man kan ju vara emot främlingsfientlighet oavsett vem man jobbar med även om det vore ett steg i rätt riktning att se en mer representativ representation av fler grupper.
    Appropå språklig stringens ja...

Du drar mäkliga slutsatser, tillskriver andra dessa märkligheter och pekar sedan på att det är felaktigt.

"Det här är en manifestation för mångfald och pluralism i samhället." säger Jan Helin.  Efter ett sådant fantastiskt upprop är det förstås värt att sätta strålkastarljuset på hans egen redaktion och tala klarspråk om hycklandet.

Ehsans hatkolumn städades förövrigt snabbt undan till de bakre regionerna av nätuppagan. Kanske tröt tålamodet hos de norska ägarna. 
  • Lejonmamman01

themia skrev 2013-11-16 12:10:49 följande:
    Fel! Det tycker du alldeles oavsett vilket.
    Du har tillräckligt tydligt redovisat att du vill att somalierna ska stanna i sitt land för att dom är somalier. Att det finns somalier med skyddsbehov struntar du fullkomligt i.

BUUUHUUUU!
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-16 14:15:21 följande:
    Somalia är ett land där det råder inbördeskrig. Det är inte detsamma som att det är problem med alla somalier som kommer till Sverige för att somalier är problemmänniskor samlade i ett problemområde. Där har du skillnad på rassesyn och objektiv syn.

Det är ALLTID problem i Somalia. Är det inte det ena, så är det det andra. Även i fredstid svälter de under åren med torka, för att de aldrig lär sig att begränsa sina barnaskaror, samt lägga undan i lador under de goda åren. Som européer alltid har gjort.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?