• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2013-11-14 00:38:04 följande:
    Så då är det bara DU som drar sådana slutsatser:

Ditt inlägg nr 503:

"Resultatet blev som väntat, toleransen är avgjort störst i monokulturella enklaver på Södermalm, Östermalm, Vasastan, i välmående villaförorter etc."
    De referenser du efterfrågar är således den undertecknade artikeln i kvällspressen mappat mot folkbokföringsregistret. Affes Statistikblogg ger bara en grafisk representation av förhållandena - en bra och tydlig sådan i mitt tycke."  

Du är lite ohederlig i din citering - innan dess beskrev jag blogginlägget eftersom jag utifrån dina kommentarer misstänkte att du inte orkat läsa det. Kontexten torde vara självklar utifrån det blogginlägg vi diskuterar. De toleranta som avses är artikelförfattarna och de visar sig vara toleranta precis i de områden som namns.

Jag förstår uppriktigt inte hur man kan feltolka ett blogginlägg med rubrik "Hur mångkulturellt bor de toleranta?", en ingress som beskriver vilka toleranta som avses, och vars syfte beskrivs som att exponera en grupp hycklare.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-13 08:58:34 följande:

Mainstreamamerikanarna ÄR lika oss. De fanatiska religiösa som jag beskrev är en liten minoritet, och till och med om några av dem kom hit skulle de inte kunna göra någon skada, eftersom "några" inte är en maktfaktor. Till skillnad från de fanatiska muslimer som vi tar emot flera tiotalstusen per år... Plus att de förökar sig mycket fortare än vad vi själva gör, då de börjar föda barn redan i 15-16-årsåldern, och varje kvinna föder 6-8 barn. Till skillnad från oss, som föder två barn var och inte börjar förrän i 30-årsåldern.
    Jaså är de det. Den fanatiska shoppingreligionen har iaf spritt sig hit och fanatiska muslimer i 10 000-tal som vi tar emot är ju ditt hjärnspöke. Muslim är inämligen nte likställt med fanatisk muslim och den är typen av svartvit syn som SD ger uttryck för är ju en klar orsak till varför föraktet för SD är så stort.
  • MikeXY
    nihka skrev 2013-11-14 00:14:39 följande:
    Jag blandar inte ihop någonting. Däremot gör du och nämnda amatöraffe det. Man kan inte uttala sig om hur toleranta människor i ett visst geografiskt område är utifrån var ett litet antal människor som själva säger sig vara toleranta är folkbokförda. Man kan inte dra sådana allmäna slutsatser och den som inte begriper det ska inte ägna sig åt statistik. det är ju ganska irrelevant om man har med avsnitt om källor och metod om man inte följer dem själv.
    Slutsatsen man kan dra är att många av de aktuella personerna säger sig vara toleranta samtidigt som de helst håller sig på behörigt avstånd från invandrartäta områden. Hyckleri kallas så'nt.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-14 00:51:57 följande:
    Du är lite ohederlig i din citering - innan dess beskrev jag blogginlägget eftersom jag utifrån dina kommentarer misstänkte att du inte orkat läsa det. Kontexten torde vara självklar utifrån det blogginlägg vi diskuterar. De toleranta som avses är artikelförfattarna och de visar sig vara toleranta precis i de områden som namns.

Jag förstår uppriktigt inte hur man kan feltolka ett blogginlägg med rubrik "Hur mångkulturellt bor de toleranta?", en ingress som beskriver vilka toleranta som avses, och vars syfte beskrivs som att exponera en grupp hycklare.

Du kan inte skylla din bristande stringens i text på andra.

Hycklare? Måste man bo i invandrartäta områden för att vara en hyckelfri tolerant person enligt ditt sätt att se på det och i så fall gör det Jimmie Åkesson intolerant som inte själv bor i ett invandrarghetto?

Givetvis bor inte en massa människor som har råd att bo bra i invandrartäta förorter. Om de gjorde det skulle vi ju inte ha några lågstatus invandrartäta förorter.
  • nihka
    MikeXY skrev 2013-11-14 00:59:51 följande:
    Slutsatsen man kan dra är att många av de aktuella personerna säger sig vara toleranta samtidigt som de helst håller sig på behörigt avstånd från invandrartäta områden. Hyckleri kallas så'nt.
    Nej, det kallas att ha råd att bo bra. Jag bor inte i ladan men är ändå djurvän. Jag ömmar för människorna i Filipinerna, men jag tänker inte flytta till Manilla. Det gör inte mig till hycklare.
  • PGA
    nihka skrev 2013-11-14 01:17:23 följande:

Hycklare? Måste man bo i invandrartäta områden för att vara en hyckelfri tolerant person enligt ditt sätt att se på det och i så fall gör det Jimmie Åkesson intolerant som inte själv bor i ett invandrarghetto?

Givetvis bor inte en massa människor som har råd att bo bra i invandrartäta förorter. Om de gjorde det skulle vi ju inte ha några lågstatus invandrartäta förorter.
    Visst finns det ett mått av hyckleri i detta. Man påstår sig uppskatta mångkultur men lever själva i så gott som helvita, svenska områden.

Flyktingmottagandet är i kort ett sätt för styrande politiker att uppfattas som empatiska av medierna. Medborgarna som stödjer ideologin tror sig därmed bli empatiska.

Problemet är att det skapar problem för andra som man bortser ifrån. Dagens politik är inget annat än ett övergrepp på socialgrupp 3 som lever i dessa områden som ska ta emot alla dessa flyktingar. 

• Lejonmamman01
    Marlean skrev 2013-11-13 17:34:00 följande:

Men vänta nu lite här. Om skolungdomar inte blir kristna av att gå i kyrkan 2 ggr/år hur ska då hela svenska folket kunna bli islamiserat om vi tillåter några moskéer? SDs logik är ju sådan.

Källa på att någon officiell representant har sagt att SVENSKAR kommer att omvändas till islam, för att det finns moskéer i Sverige..? Det har nämligen ingen sagt. Det man är rädd för, är att den muslimska befolkningen ska växa så mycket - både genom fortsatt invandring och genom att de förökar sig mycket mer än vi - att de helt enkelt tar över här och inför islam som statsreligion. Det är helt klart ett långsiktigt mål för Saudi och andra rika arabländer. Det är därför de pumpar in så mycket pengar i islamiska centra i Sverige, samt tar emot så många unga muslimska män i sina speciella koran-och-terrorskolor, där de radikaliseras. (CSN står för betalningen.)
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-14 00:55:14 följande:
    Jaså är de det. Den fanatiska shoppingreligionen har iaf spritt sig hit och fanatiska muslimer i 10 000-tal som vi tar emot är ju ditt hjärnspöke. Muslim är inämligen nte likställt med fanatisk muslim och den är typen av svartvit syn som SD ger uttryck för är ju en klar orsak till varför föraktet för SD är så stort.

Om du kollar på den somaliska folkgruppen - och JA det har kommit hit flera tiotusentals somalier om året de senaste åren, jag kan ta fram källa på det om du vill för jag har sett statistiken tidigare - så är hela gruppen "fanatiska" i förhållande till en mainstream-kristen.

Om en svensk sekt skulle sätta upp samma regler för sina medlemmar - kvinnans främsta plikt är att föda så många söner som möjligt, kvinnor och även flickor måste alltid ha långa, lösa kläder och täcka hår och hals med en sjal, man får inte ha sex före äktenskapet, flickor måste giftas bort vid första tecken på pubertet för att de inte ska frestas att ha sex före äktenskapet, dessutom måste de omskäras som små för att ytterligare minska risken att de ska vilja ha sex, etc. etc.. Så skulle den sekten klassas som fanatisk. MEDGE det nu, att du också skulle kalla en svensk familj som behandlar sina döttrar så i religionens namn, för fanatisk!
  • Lejonmamman01

Fast Åkesson har ju aldrig heller påstått att han älskar mångkulturen. Då är det inget hyckleri, att han håller sig, sin fästmö och sitt kommande barn borta ifrån den. Ser du inte skillnaden..? Det är när man påstår att man gillar en sak, samtidigt som man nogsamt skyddar sina närmaste ifrån den, som man hycklar. Hyckleri i sin prydno.

Angående din sista mening, så är det samma resonemang som fanatiska kommunister hade i det gamla Sovjet. Alla människor ska äga lika mycket och leva på samma nivå. Men när det gäller just de höga partifunktionärerna, så är det ju inte så konstigt att de bor bättre, äter bättre, kan åka på semester till Svarta havet varje år, o.s.v. o.s.v.. 
  • Lejonmamman01

...och dessutom är det ett oerhört svek mot den vanliga befolkningen, som inte har råd att bo någon annanstans. Man medger själv att det är dåligt att bo i ett område med många invandrare - genom att man inte vill bo där själv, så medger man det indirekt. Men man skiter fullkomligt i, att i och med att man fortsätter att ta in invandrare från dessa kulturer, så gör man livet allt sämre för de svenskar som inte har något annat val än att bo där.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?