• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    themia skrev 2013-11-14 19:01:57 följande:
    Jag är övertygad om att PGA är flera personer, eller nicknames som det heter.

Ok. Så han svarade för alla hans jag när han skrev vi. Så det kan toka till sig när känslorna väger långt mer än logiken.

En sån liten rackare, vaGlad
  • themia
    effemgea skrev 2013-11-14 19:07:37 följande:
    Ok. Så han svarade för alla hans jag när han skrev vi. Så det kan toka till sig när känslorna väger långt mer än logiken.

En sån liten rackare, vaGlad
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • nihka
    PGA skrev 2013-11-14 07:36:00 följande:
    Visst finns det ett mått av hyckleri i detta. Man påstår sig uppskatta mångkultur men lever själva i så gott som helvita, svenska områden.

Flyktingmottagandet är i kort ett sätt för styrande politiker att uppfattas som empatiska av medierna. Medborgarna som stödjer ideologin tror sig därmed bli empatiska.

Problemet är att det skapar problem för andra som man bortser ifrån. Dagens politik är inget annat än ett övergrepp på socialgrupp 3 som lever i dessa områden som ska ta emot alla dessa flyktingar. 

Nu är inte invandrartäta förorter mångkulturen personifierad även om det är en vanlig SD-uppfattning.

OK, så alla dessa gnälliga människor i tråden som vill ha bort invandrarna och därför röstar på SD tillhör socialgrupp 3. 
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-14 08:58:53 följande:

Om du kollar på den somaliska folkgruppen - och JA det har kommit hit flera tiotusentals somalier om året de senaste åren, jag kan ta fram källa på det om du vill för jag har sett statistiken tidigare - så är hela gruppen "fanatiska" i förhållande till en mainstream-kristen.

Om en svensk sekt skulle sätta upp samma regler för sina medlemmar - kvinnans främsta plikt är att föda så många söner som möjligt, kvinnor och även flickor måste alltid ha långa, lösa kläder och täcka hår och hals med en sjal, man får inte ha sex före äktenskapet, flickor måste giftas bort vid första tecken på pubertet för att de inte ska frestas att ha sex före äktenskapet, dessutom måste de omskäras som små för att ytterligare minska risken att de ska vilja ha sex, etc. etc.. Så skulle den sekten klassas som fanatisk. MEDGE det nu, att du också skulle kalla en svensk familj som behandlar sina döttrar så i religionens namn, för fanatisk!
    Kan inte du medge att du inte känner några somaliska kvinnor i Sverige? Din bild av dem är ju så stereotyp att det är nästan roligt att läsa.
  • effemgea
    PGA skrev 2013-11-14 19:48:01 följande:
    FMGA
    ...och där kom ytterligare ett inlägg utan substans och dessutom kryddat med fördomar.

Alltid lika komiskt att skåda en obildad individ som dig i aktion. 
    Hmm.

Du klarade alltså inte av att förklara varför du använder pluralformen vi om dig själv.

Jag är böjd att tro att det mer har med självkänsla och självförtroende att göra än att du uppfattar dig själv som fler än en person.

Fast nog hade det varit kul om du hade förklarat att alla dina 88 jag bestämt hävdar att ingen kan resonera så rationellt som ni och att ni  nyss haft ett möte där ni bestämde att jag var FI.

Och har ni sagt FI så är det så. 

Hälsa de andra - om de finnsFlört

• themia
    PGA skrev 2013-11-14 19:48:01 följande:
    FMGA
    ...och där kom ytterligare ett inlägg utan substans och dessutom kryddat med fördomar.

Alltid lika komiskt att skåda en obildad individ som dig i aktion. 
    ... och där kom ett till ...
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Velouria
    PGA skrev 2013-11-14 17:47:03 följande:
    @Velouria
    Du är ett bra exempel på att kvinnor och logik är en oförenlig kombination. 
    Jag behöver inte vara logisk eftersom en logisk slutsats kan vara helt fel. Den behöver bara vara logisk. Men jag kan skryta med att jag, till skillnad från dig, är rationell. Du kan fortsätta att vara logisk. Som Hagwall
    Mother cake
  • Velouria
    PGA skrev 2013-11-14 17:47:03 följande:
    @Velouria
    Du är ett bra exempel på att kvinnor och logik är en oförenlig kombination. 
    Dessutom bemöter du verkligen inte min frågeställning (även om den inte var specifikt riktad mot just dig). Är du emot att införa Asatron när den är mer svensk än kristendomen? Varför isåfall?
    Mother cake
  • PGA

@Velouria

Om du hade varit rationell hade du hållit dig  borta från ett dysfunktionellt leverne.

• Velouria
    Velouria skrev 2013-11-15 18:35:14 följande:
    Jag behöver inte vara logisk eftersom en logisk slutsats kan vara helt fel. Den behöver bara vara logisk. Men jag kan skryta med att jag, till skillnad från dig, är rationell. Du kan fortsätta att vara logisk. Som Hagwall
    Eller låta rent idiotiskt...
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?