• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • ChristianH

Folk hatar SD för att de är rasister och folk gillar SD för att de är det enda part i Sverige med framtidsvisioner. 

• Lejonmamman01
    PGA skrev 2013-11-14 07:36:00 följande:
    Visst finns det ett mått av hyckleri i detta. Man påstår sig uppskatta mångkultur men lever själva i så gott som helvita, svenska områden.

Flyktingmottagandet är i kort ett sätt för styrande politiker att uppfattas som empatiska av medierna. Medborgarna som stödjer ideologin tror sig därmed bli empatiska.

Problemet är att det skapar problem för andra som man bortser ifrån. Dagens politik är inget annat än ett övergrepp på socialgrupp 3 som lever i dessa områden som ska ta emot alla dessa flyktingar. 

Jag skrev precis ett inlägg med samma innehåll, innan jag läste ditt!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2013-11-14 01:23:36 följande:
    Nej, det kallas att ha råd att bo bra. Jag bor inte i ladan men är ändå djurvän. Jag ömmar för människorna i Filipinerna, men jag tänker inte flytta till Manilla. Det gör inte mig till hycklare.
    Så att "bo bra" är alltså i princip liktydigt med att inte bo på en plats där den så omhuldade mångkulturen inte är representerad i särskilt hög grad.

Det blir lite självmål där, på något sätt. Och jo, visst finns ett mått av hyckleri i ditt resonemang.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-14 09:31:06 följande:
    Så att "bo bra" är alltså i princip liktydigt med att inte bo på en plats där den så omhuldade mångkulturen inte är representerad i särskilt hög grad.

Det blir lite självmål där, på något sätt. Och jo, visst finns ett mått av hyckleri i ditt resonemang.
    Blev ett "inte" för mycket där. Nåväl, man fattar säkert vad jag menar. Om inte, läs igen och tänk.
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2013-11-14 01:17:23 följande:

Du kan inte skylla din bristande stringens i text på andra.

Hycklare? Måste man bo i invandrartäta områden för att vara en hyckelfri tolerant person enligt ditt sätt att se på det och i så fall gör det Jimmie Åkesson intolerant som inte själv bor i ett invandrarghetto?

Givetvis bor inte en massa människor som har råd att bo bra i invandrartäta förorter. Om de gjorde det skulle vi ju inte ha några lågstatus invandrartäta förorter.
    Jag skyller inte på någon, jag förundras.

Går man mellan latte-sipparna på Södermalm ut med det storslagna budskapet Vi är toleranta - Många är inte toleranta - Det vore bra om fler var som vi får man stå ut med att rätteligen bli kallad hycklare.

På temat hycklare kommer annars alltid Aftonbladet och deras Vi gillar olika-kampanj och bilden av deras helvita redaktion upp färskt i minnet. Vi gillar olika, men för fasen inte här inne på redaktionen, det här är ju en arbetsplats...

Men nu har man ju uppdaterats på den punkten, med t ex stjärnreportern och hatkolumnisten Ehsan Fadakar. Nu senast fyrade han av en rejäl salva i riktning Norge - tydligen okunniga rasister hela bunten. I sin iver råkade han hylla en gammal svensk ex-nazist och en finsk telekomjätte som goda exempel. Möjligtvis trodde han Nokia var svenskt, annars är jag lite frågande till att inte dom också fick en avhyvling.

Budskapet förefaller vara att norrmännen ska sluta vara så rasistiska, ta emot fler flyktingar och acceptera kulturkrockarna. Kanske vill han se lite mer av det interkulturella utbyte som norrmännen fått uppleva i Oslo. Själv besvärar sig naturligtvis inte Ehsan om sådana saker från sin utsiktspunkt på Kungsholmen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article17831957.ab

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10050678

• Velouria

Jimmie Åkesson gör sitt bästa här. Jag måste bara säga att jag för första gången någonsin skämdes ögonen ur mig å hans vägnar...Titta på vad han säger runt 1:40 Skäms

">

Mother cake
  • oOOo  oOOo
    Velouria skrev 2013-11-14 12:12:31 följande:

Jimmie Åkesson gör sitt bästa här. Jag måste bara säga att jag för första gången någonsin skämdes ögonen ur mig å hans vägnar...Titta på vad han säger runt 1:40 Skäms

" rel="nofollow" target="_blank">

Att svensk kebab är annorlunda än urspunglig kebab? Varför var det pinsamt för dig? Tycker du det är jättepinsamt att svenska koldlmar har kål runt sig också?
  • PGA
    Velouria skrev 2013-11-14 12:12:31 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Jaha och?

Det stämmer at svensk kebab ser annorlunda ut. Precis som svensk pizza  ser annorlunda ut än den du får i Italien. 
  • Velouria
    PGA skrev 2013-11-14 17:04:38 följande:
    Jaha och? Det stämmer at svensk kebab ser annorlunda ut. Precis som svensk pizza  ser annorlunda ut än den du får i Italien. 

Jaha, och?
    Mother cake
  • PGA
    Velouria skrev 2013-11-14 17:22:03 följande:

Jaha, och?
    Vilket gör ditt tidigare inlägg löjeväckande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?