• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Politisk härdsmälta
    Velouria skrev 2013-11-17 19:32:17 följande:
    Ett av SDs största problem, förutom deras järnrörspolitik, rasism och nazistiska rötter, är deras hyckleri och dubbelmoral. Det finns knappt något parti med så många medlemmar och representanter som motsäger varandra så mycket som SD gör. SD innehåller en sådan blandad skara att alla går emot alla både inom partiet och bland deras egna sympatisörer runtom i Sverige. Det enda som håller ihop sverigedemokrater Sverige igenom är deras gemensamma syn på islam. Men så är det det enda alla sverigedemokrater har gemensamt. Sedan har alla väldigt olika syn på väldigt mycket och en massa går inte ens ihop med partiets egen politik!

Man är emot anhöriginvandring, men importerar själva fruar/makar eller är själva importerade (Anna Hagwall te.x. ) Man är för demokrati men vill förbjuda vissa religioner i Sverige, eller att de ska få utövas. Man säger sig vara för hårdare tag mot brottslighet men utövar själv våld eller har någon i sin närhet som utövar/har utövat våld (men det pratar man inte om). SD har den högsta andelen brottslingar i sitt parti jämfört med andra partier. 

Alltså, dessa var väldigt harmlösa axplock.

Hur kan ett sådant hycklande parti med hycklande sympatisörer och representanter någonsin kunna erbjuda någon form av lösning av reella problem, när inget annat parti kunnat hittills? Tror de på allvar att deras förenklade metoder löser något problem? SDs politik är "istället för att städa huset och sätta allt på sin rätta plats, så bränner vi ner hela skiten". Det är exakt så deras politik är. Det är sådan politik man för när man är för lat och för blind och för hatisk för att ser flera verkligheter och bygga sin politik på rationalitet och demokrati och anpassa politiken så att det ska vara så smärtfritt som möjligt för så många som möjligt. De för sådan hatisk politik därför att de inte sätter sig in i problemen på riktigt, därför att hela deras ideologi bygger på extrem dualism (hat och kärlek), därför att representanterna består av omogna män och kvinnor som vill leva ut hat. Och inget parti har någonsin haft så många representanter som har utövat så mycket hat och ljugit så mycket, helt öppet också, som SD har haft. Och de kommer undan också. Deras starkaste vapen är härskartekniken. Och folket i Sverige är för mesiga att bemöta härskartekniken! SD vet att de har möjlighet att avskaffa demokratin, med hjälp av demokratin. Och folk bara tittar på, för ingen vill bli kallad antidemokrat. Och detta vet SD hur de ska utnyttja. Genom härskartekniken. Och de lyckas. Hatet växer i Sverige och de riktiga demokrativännerna kan inte göra något, för allt de skulle kunna göra går emot demokratin. Detta vet SD om och utnyttjar till max! All motstånd kallar de för antidemokratisk eller ett hot mot demokratin. Detta är en härskarteknik. Och det så man avskaffar demokratin, genom att göra som SD.
    Låter tungt. Vi får försöka glädjas åt att du sett ljuset. Själv gissar jag på 13-15% 2014.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-17 22:09:57 följande:
    Låter tungt. Vi får försöka glädjas åt att du sett ljuset. Själv gissar jag på 13-15% 2014.
    Ja, invandrarhatarna kommer säkert inte att snegla ännu länge åt höger nu när Åkesson i sitt senaste utspel talat om att SD kan tillfälligt släppa invandringsfrågan efter nästa val

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-kan-tillf%C3%A4lligt-sl%C3%A4ppa-invandringsfr%C3%A5gan-2487582
  • iwannarock

Jag är INTE rasist, röstade på SD sist och kommer göra det igen. Jag tänker bl.a. på våra äldre och barn (läs på om ni inte förstår) Tycker det är skamligt att vi har rösträtt men när vi röstat in ett parti så blir dom utröstade (?) varför får ens ett parti finnas om det ej är "ok" att rösta på dom?! Dom röstades ju in av svenska folket!

• themia
    iwannarock skrev 2013-11-17 22:43:25 följande:
    Jag är INTE rasist, röstade på SD sist och kommer göra det igen. Jag tänker bl.a. på våra äldre och barn (läs på om ni inte förstår) Tycker det är skamligt att vi har rösträtt men när vi röstat in ett parti så blir dom utröstade (?) varför får ens ett parti finnas om det ej är "ok" att rösta på dom?! Dom röstades ju in av svenska folket!
    Inget parti har blivit "utröstat" sedan senaste val. Valet är om ett år.
    Allmän rösträtt innebär att man får rösta på vilket parti man vill, och byta parti så ofta man vill.

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2013-11-17 22:30:39 följande:
    Ja, invandrarhatarna kommer säkert inte att snegla ännu länge åt höger nu när Åkesson i sitt senaste utspel talat om att SD kan tillfälligt släppa invandringsfrågan efter nästa val

www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-kan-tillf%C3%A4...
    Efter att läst vidare under dagen får jag intrycket att det mer handlar om tveksam rubriksättning, men ponera att du har rätt och att SDs opinionssiffror trots detta skulle vara fortsatt stabila på +10%. Skulle det då betyda att deras sympatisörer inte längre är "invandrarhatare" för att använda ditt ordval, eftersom eventuella "invandrarhatare" då gått vidare högerut som du beskriver det?
  • ZeldinaMina

Velouria : bra skrivet ! Iwannarock: jag är inte rasist men .... .. Skulle inte tro det !

• iwannarock

Herrejävlagud... Ni har för fan ingen aning om vad rasist betyder... Vilka lama folk det finns. Rasist är uppenbarligen något folk bara slänger ur sig, för att du öppnar din mun. Jag är INTE rasist som sagt, aldrig varit och kommer aldrig bli JAG ÄR DOCK SVENSK OCH JAG BOR I SVERIGE.

• Marlean

Är man SD anhängare är man rasist om man inte kan komma på någon annan fråga de aktivt arbetar för i alla kommuner de sitter i i vårt land förutom just invandrarfrågan. Men upplys mig gärna. Själv har jag bara sett löjliga motioner om larm till gamla som de redan har (och som SD skulle fått reda på att de har om de bara läst fullmäktigepappren) osv.

• ubåt

En (stor) anledning till att inte utlänningar döms till livstidsfängelse och i stället 16 år är att de kompenseras för att de blir utvisade efter avtjänat straff. Svenska medborgare kan inte utvisas och kan därför inte få denna rabatt:

www.aftonbladet.se/nyheter/article17855339.ab (Utvisning av Abdulaziz Abdullahi Mohamed Hussein till Holland förmodas bli meningslös då det råder fri rörlighet inom EU).

nyheter24.se/nyheter/inrikes/596543-elin-krantz-mordare-doms-till-fangelse-och-utvisning

www.aftonbladet.se/nyheter/article12714190.abhttp://www.friatider.se/kirungi-kabagambi-31-doms-till-fangelse-for-det-bestialiska-mordet-pa-svenska-eva-marree  (inte utvisning -  han har barn i Sverige och har inte förlorat vårdnaden)

Om man vill få ett lite bättre hum om vilka polisen eftersöker för grova brott, kan man t.ex. ta en titt på Ikaroslistan: www.expressen.se/nyheter/efterlysta-pa-polisens-ikaroslista/

Det är ett oomkullrunkeligt faktum att invandrare är överrepresenterade i brottslighet - framför allt när det gäller grov brottslighet.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

"Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
    geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel personer från
    vissa delar av Afrika och Västasien. Andelen personer från Nordafrika som
    är misstänkta för brott under perioden är till exempel nästan fyra gånger
    högre än vad den ”borde” vara med utgångspunkt från deras andel av befolkningen.
    (Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet Brå-rapport 2005:17)

Tendensen i resultaten är att ju grövre brott desto större andel av de anmälda brotten har begåtts av invandrare. De största andelarna återfinns för våldtäkter och mord/dråp, 38 respektive 30 procent. Höga andelar relativt sett gäller även för misshandelsbrotten, 20-21 procent och rån, 24procent

…Vad gäller gatuvåld är det dock en markerat större koncentration av invandrare från Nordafrika och Västasien som har de högsta participationsvärdena (Algeriet-Libyen-Marocko-Tunisien, Irak, Turkiet, Libanon, Jordanien-Palestina-Syrien i nämnd ordning).
    (Invandrares och invandrares barns brottslighet Brå-rapport 1996:2)"

Om jag får återkomma till exemplet ovan om mordet på Nancy Tavsan, så känner jag en person som arbetade på traumaenheten på Sahlgrenska Sjukhuset då Nancy kom in. (Traumaenheten är alltså den avdelning på ett sjukhus som tar emot personer som skadats av yttre våld).

Ambulanspersonalen grät, erfarna läkare och sköterskor grät. De hade aldrig tidigare sett något komma in med så grova skador efter fullständigt besinningslöst djuriskt våld.

Bilderna på Elin Krantz sitter för all framtid fast på näthinnan (jävla idiot som läckte dem). Även detta bestialiska mord utfört av en afrikansk invandrare - vid namn  Ephrem Yohannes. En person som på grund av tidigare brottslighet inte ens borde fått komma in i Sverige.

Enbart ovan exempel borde vara skäl nog att tillämpa försiktighetsprincipen när det gäller invandring till Sverige.

• nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-17 23:34:52 följande:
    Efter att läst vidare under dagen får jag intrycket att det mer handlar om tveksam rubriksättning, men ponera att du har rätt och att SDs opinionssiffror trots detta skulle vara fortsatt stabila på +10%. Skulle det då betyda att deras sympatisörer inte längre är "invandrarhatare" för att använda ditt ordval, eftersom eventuella "invandrarhatare" då gått vidare högerut som du beskriver det?
    "Efter att läst vidare under dagen får jag intrycket att det mer handlar om tveksam rubriksättning".

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/partiledarintervju-jimmie-akesson_8734008.svd

Snarare att jag är snabbare och har bättre koll på vad din idol pysslar med än vad du har och att det han sysslar med är lite svårsmält för dig, men det är en vanlig reaktion bland lärjungarna. Det har gungat ganska rejält i dag på rassesajterna.

Kasselstrand säger att han tror det måste handla om en felcitering. Och oj, vad jag tror på honom . Han vill förstås själv klättra och spelar nu förvånat stödjande för att sälja in sig hos de SDare som tycker Åkesson säljer ut partiet. Men lugn, lugn, Åkesson har gjort sin pudel för länge sedan:

https://twitter.com/jimmieakesson/status/402058229146193920

Jepp, SD - ett enfrågeparti, det fick vi bekräftat ytterligare en gång här med pudeln. De mest rättrogna lärjungarna är övertygade om att han inte sagt något överhuvudtaget om saken utan att det hela är ett utspel från "fulmedia". Altid lika roande med konspirationsteoriscenerna i den här glittrande showen.

Om fler hard core rasister försvinner till SvP, varför skulle ersättare strömma till SD i deras plats? Vem vill gå över till ett parti vars hjärtefråga är invandring när de sagt att de kan om än tillfälligt "tala tyst" om invandringen eller håller på att velar om vad de har sagt?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?