• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-16 19:37:05 följande:
    "Jaha, så alla som inte har mörkhyade människor i sin arbetsstyrka kan inte inte (den du hockey) vara rasister."

Att dra slutsatsen att det här skulle vara en naturlig följd av mitt inlägg och den för Aftonbladet specifika situation jag tog upp, och som du därmed tillskriver mig är märkligt, ja. 

Att propagera för mångfald och pluralism i samhället samtidigt som man undviker allt sådant i den lilla bit av tillvaron man kan råda över själv, t ex sin redaktion, stämmer faktiskt oerhört väl in på själva definitionen av hycklare. För enkelhets skull använder jag den här:

sv.wikipedia.org/wiki/Hycklare
    En hycklare eller hypokrit predikar om en särskild tro, 
    religion eller livsstil, utan att själv följa det han förespråkar.

Nu är ju fortfarande inte att leva i ett invandrtarghetto eller att se till att ens chef har anställt invandrare en definitionen av att vara för mångfald och pluralism.

Annars passar ju hycklare in jättebra på alla de SDare som säger sig ömma för krigsflyktingar utan att vilja ta hit några, utan att vilja leva med dem i flyktingläger och utan att ens vilja åka till ett flyktingläger och hjälpa till att ge den hjälp på plats som det samlats in medel för.  
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:29:27 följande:

I det svenska allmogesamhället har man alltid samlat säd och hö i lador, gjort ost av mjölk, rökt och saltat fisk och kött o.s.v. för att ha mat på vintern också. Samt lagt undan välstånd under goda år (t.ex. lagrat i form av silver eller fint linnetyg) till sämre år, samt till kommande generationer. Somalierna har inte det tänket ALLS, och det är inget jag hittar på. Hur förklarar du annars de regelbundet återkommande svältkatastroferna under tork-åren, då de står lika förvånade och handfallna varenda gång..?

Självklart kunde enstaka riktigt hemska nödår, med t.ex. både svår torka på sommaren och svår köld på vintern (som krävde mer energi för människa och djur för att överleva), knäcka även en fattig svensk bonde. Men lika förundrad och handfallen har en svensk bonde aldrig varit, som en somalisk... Tänk även på att Somalia har ett mycket bättre klimat än Sverige. De skulle lätt kunna odla jorden och göra landet rikt den vägen, om de bara iddes.

Vidare: i Sverige började vi använda p-medlen så snart de kom. Medan somalierna 70-80 år senare inte har fattat grejen. (Det finns för övrigt naturlig familjeplanering också, om man inte har tillgång till p-piller, kondom etc.). De tror fortfarande att de har större chans att få en son kvar som kan försörja dem när de blir gamla, om de föder tio svaga barn som de inte har di och mat till. Än om de föder två eller tre och verkligen satsar alla resurser på dem - som vi gör...
    Fördomarna fortsätter att flöda fritt ser jag.

Saknar svar på min fråga: Och vad har du för ursäkter när vi svalt i Sverige och hade stora barnaskaror? "Enstaka riktigt hemska nödår" ??? 1,3 miljoner svenskar gjorde inte resan till USA för nöjes skull från slutet av 1800-talet till tidigt 1920-tal:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Emigrationen_fr%C3%A5n_Sverige_till_Nordamerika

Du verkar sakna inte bara historiskt perspektiv, utan perspktiv rent allmänt. Tycker du själv att dina åsikter är representativa för SD?

• Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:51:00 följande:

Fast svenskar har aldrig i modern tid begått så brutala och plågsamma mord. Möjligen om det har gällt hämnd (det är jag inte säker på nu), men aldrig "bara" för att komma åt offrets pengar. Och detta att en hel klan samarbetar - det förekommer helt enkelt inte bland infödda svenskar. Eller har du NÅGONSIN hört att en svensk familj, inklusive mamma, pappa, ett par bröder, ett par kusiner, dotterns pojkvän o.s.v., kommer på idén att samarbeta om att rånmörda en gammal pensionär?
    Inte? Har du inte levt en dag längre än fem år? Och när du skriver "modern tid", vilken tid menar du då? Igår?

Mother cake
  • Velouria
    MrsC74 skrev 2013-11-16 21:00:07 följande:
    Sådant där vet varken du eller jag så mycket om men det finns massor med brutala svenska mördare.
    Två systrar slog i hjäl den ena systerns man här 2012. Svenskar !!!! En pojke tände tillsammans med sin kusin på sina farföräldrars hus och rånade de sen.
    En pojke i min systerson klass slog ihäll sin morfar med hammare.
    Knutby ...
    Mangs...
    Hagamannen
    Etc etc etc

Sluta prata som om att du vet. Du gör bort dig och jag tänker aldrig mer skriva till dig för du är på en sådan låg nivå.
    Mother cake
  • Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:48:36 följande:

Infödda ungrare är inte kriminella i högre utsträckning än svenskar. De har däremot mycket problem med sina zigenare. Har en ungersk brevvän, och vi diskuterar det här mycket.
    Men de passar in på "patrask" eftersom du skrev "östpatrask" och Hagwall som du nog hyllar, är just en sådan. Hycklare, parasit, dubbelmoralist och jävligt ond.
    Mother cake
  • Velouria
    nihka skrev 2013-11-17 16:09:16 följande:
    Fördomarna fortsätter att flöda fritt ser jag.

Saknar svar på min fråga: Och vad har du för ursäkter när vi svalt i Sverige och hade stora barnaskaror? "Enstaka riktigt hemska nödår" ??? 1,3 miljoner svenskar gjorde inte resan till USA för nöjes skull från slutet av 1800-talet till tidigt 1920-tal:

sv.wikipedia.org/wiki/Emigrationen_fr%C3%A5n_...

Du verkar sakna inte bara historiskt perspektiv, utan perspktiv rent allmänt. Tycker du själv att dina åsikter är representativa för SD?

En häst instängd i ett stall långt in i mörkaste skogen uppe i nordligaste Sverige har nog sett mer av världen än den person du citerade.
    Mother cake
  • Velouria

Lejonmamman, din presbild är inte på ett svenskt djur. Bäst du byter det för annars framstår du som sverigefientlig.

Mother cake
  • Velouria

Ett av SDs största problem, förutom deras järnrörspolitik, rasism och nazistiska rötter, är deras hyckleri och dubbelmoral. Det finns knappt något parti med så många medlemmar och representanter som motsäger varandra så mycket som SD gör. SD innehåller en sådan blandad skara att alla går emot alla både inom partiet och bland deras egna sympatisörer runtom i Sverige. Det enda som håller ihop sverigedemokrater Sverige igenom är deras gemensamma syn på islam. Men så är det det enda alla sverigedemokrater har gemensamt. Sedan har alla väldigt olika syn på väldigt mycket och en massa går inte ens ihop med partiets egen politik!

Man är emot anhöriginvandring, men importerar själva fruar/makar eller är själva importerade (Anna Hagwall te.x. ) Man är för demokrati men vill förbjuda vissa religioner i Sverige, eller att de ska få utövas. Man säger sig vara för hårdare tag mot brottslighet men utövar själv våld eller har någon i sin närhet som utövar/har utövat våld (men det pratar man inte om). SD har den högsta andelen brottslingar i sitt parti jämfört med andra partier. 

Alltså, dessa var väldigt harmlösa axplock.

Hur kan ett sådant hycklande parti med hycklande sympatisörer och representanter någonsin kunna erbjuda någon form av lösning av reella problem, när inget annat parti kunnat hittills? Tror de på allvar att deras förenklade metoder löser något problem? SDs politik är "istället för att städa huset och sätta allt på sin rätta plats, så bränner vi ner hela skiten". Det är exakt så deras politik är. Det är sådan politik man för när man är för lat och för blind och för hatisk för att ser flera verkligheter och bygga sin politik på rationalitet och demokrati och anpassa politiken så att det ska vara så smärtfritt som möjligt för så många som möjligt. De för sådan hatisk politik därför att de inte sätter sig in i problemen på riktigt, därför att hela deras ideologi bygger på extrem dualism (hat och kärlek), därför att representanterna består av omogna män och kvinnor som vill leva ut hat. Och inget parti har någonsin haft så många representanter som har utövat så mycket hat och ljugit så mycket, helt öppet också, som SD har haft. Och de kommer undan också. Deras starkaste vapen är härskartekniken. Och folket i Sverige är för mesiga att bemöta härskartekniken! SD vet att de har möjlighet att avskaffa demokratin, med hjälp av demokratin. Och folk bara tittar på, för ingen vill bli kallad antidemokrat. Och detta vet SD hur de ska utnyttja. Genom härskartekniken. Och de lyckas. Hatet växer i Sverige och de riktiga demokrativännerna kan inte göra något, för allt de skulle kunna göra går emot demokratin. Detta vet SD om och utnyttjar till max! All motstånd kallar de för antidemokratisk eller ett hot mot demokratin. Detta är en härskarteknik. Och det så man avskaffar demokratin, genom att göra som SD.

Mother cake
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:40:01 följande:

Man behöver bara gå in på närmaste tingsrätt och titta på displayerna där, vad dagens åtalade heter. Heter de inte något arabiskt eller afrikanskt namn, så heter de väldigt ofta något som slutar på -itch eller -ova...

Sedan tror jag inte att du heller kan ha missat allt som har stått i tidningarna de senaste månaderna, om tiggeri-och-tjuvligorna från Rumänien t.ex.. Eller det mycket grova våldet som albaner står för - jag läste någonstans att en polis sa, att vi aldrig haft så grovt och hänsynslöst våld i Sverige, som det som albanerna står för. De har inget samvete alls.

Eller lantbrukarna som torterats och lämnats att dö av polacker och zigenare, då de inte velat lämna ut koden till kassaskåpet. Eller traffickingverksamheten, som nästan uteslutande folk från öst sysslar med (infödda svenska bordellmammor finns inte längre). Juggemaffian, ryssmaffian, Original Gangsters (kolla själv vad medlemmarna heter)...

Nu funderar jag på det där med allmän rösträtt igen... Kräks 
    Vad är det för typ av mål där du sett så många arabiska och afrikanska namn och så många namn som slutar på -itch eller ova? Pratar du om brottsmål som misshandel och bokföringsbrott eller tvistemål som vård av barn och underhållsbidrag eller ärenden som rör exempelvis adoption, konkurs och god man?

Ja, brottslighet är alltid fult - vem som än står för den. Visste du att svensken leder mördarligan? Jepp! Av de livstidsdömda för mord är det bara svenskar på pallplats: Mattias Flink (7 mord), Tommy Alexandersson (5 mord) och Tommy Zethraeus (4 mord). Övriga sitter inne för 3 mord eller färre.

Tommy verkar vara ett väldigt vanligt namn i massmördar- och fler än tremordssammanhang. Hela 75% av de som begått fler än 3 mord heter ju så. Och 100% av alla massmödrare som sitter inne på livstid nu är svenskar. Det där med statistik är ju härligt. Känner du någon som heter Tommy eller någon annan svensk, ja då föreslår jag att du alltid sover med ett öga öppet.

Ja, kanske ska alla svenskar och i synnerhet de som heter Tommy fråntas sin rösträtt Flört
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:48:36 följande:

Infödda ungrare är inte kriminella i högre utsträckning än svenskar. De har däremot mycket problem med sina zigenare. Har en ungersk brevvän, och vi diskuterar det här mycket.
    SDs egen Erik "järnröret Almqvist trivs ju i Ungern och har hittat meningsfränder där bland de främlingsfientliga partierna. Din brevvän kanske har berättat att det också finns infödda romer i Ungern - landet där rasism frodas.

I augusti dömdes 3 av dessa "inte kriminella i högre utsträckning än svenskar"-ungrare till livstids fängelse för mord med rasistisk bakgrund på 6 romer. I ett fall tände man eld på ett hus där det bodde romer och sköt ner en femårig pojke och hans pappa när de försökte fly ut ur det brinnande huset.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5609965
Svar på tråden Varför hatar folk SD?