• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Missermajser
    Rataxes skrev 2013-11-23 19:35:59 följande:

Kommunistens landsman Ardavan Khoshnood sågar artikeln vid fotknölarna.

www.ardavan.se/blogg/?p=1220
    Han sågar ju ingenting utan ger bara sitt ideologiska stöd åt Shahen. Varken den han bemöter eller han själv kommer med något annat än ställningstaganden och perspektiv utifrån dessa.

• annatnick
    Rataxes skrev 2013-11-23 19:35:59 följande:
    Kommunistens landsman Ardavan Khoshnood sågar artikeln vid fotknölarna. www.ardavan.se/blogg/
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell

...och går tom för argument med substans när han försöker bemöta de kommentarer som inte hyllat hans blogginlägg.
  • Velouria
    ubåt skrev 2013-11-23 17:44:28 följande:
    Den DN-artikeln var nog något av det konstigaste jag läst och ett sammelsurium av åsikter, etiketter och motsägelser som ingen med högre IQ än sin skostorlek ens kan fundera på att ta på allvar.

Förresten, kan du vara lite mer specifik och inte svamla som artikelförfattaren i DN? Specifikt när du skriver "Det är deras eget hat som kommer tillbaka till dem själva"? Vilket hat och på på vilket sätt ger SD uttryck för hat?

Jag orkar helt enkelt inte bemöta allt svammel från kommunisten Borzoo  och nöjer mig därför med att lägga in en länk från det fristående forumet Avpixlat:

avpixlat.info/2013/11/21/svar-pa-borzoo-tavak.../#more-77848

Länka till rasister...good one

don draper slow clap
    Mother cake
  • Velouria

Kommunist eller ej, han har helt rätt om sionisten och kriminellt lagda Ekeroth.

Mother cake
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2013-11-22 22:51:15 följande:
    Gud vilket tråkigt inlägg. Har du inget nytt att komma med? Bara det gamla vanliga tugget som leder till slutsatsen att invandrare är onda och försvaret av SDare som delar den synen.

Så du har "inga innehållsmässiga invändningar mot blogginlägget". Hur svårt kan det vara att fatta att man inte kan kriminalisera en hel befolkning utan att det handlar om rasism? Det går bortom mitt förstånd hur någon vill rösta på ett parti som håller sig med politiker som uttalar sig så uppenbart rasistiskt gång på gång.
    Ja sanningen är tyvärr inte alltid vare sig rolig eller vacker.

Rasism? Dumheter. Somalier står för en stor del av khatkonsumtionen i sverige. Khatsmugglingen genererar pengar till terroristnätverk. En större invandring från Somalia förstärker den här problematiken.

Att se sambandet är inte rasistiskt. Att påtala sambandet är inte rasistiskt. Khatmissbruk orsakar stora sociala problem både för missbrukaren, omgivningen och samhället.  Att blunda för problematiken är att svika de kvinnor och barn som lever i familjer där mannen missbrukar khat.

Thoralf reder ut det väl i sin uppföljande post. Med hänvisning till myndigheter och regimunderstödd media. Polisen, Tullverket, Migrationsverket, DN, Sydsvenskan, Somaliska intresseorganisationer m fl.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2013/11/18/10352590-ljuger-tullverket-och-dagens-nyheter/

• ubåt
    Velouria skrev 2013-11-24 10:09:16 följande:
    Länka till rasister...good one

Som sagt, när argumenten tryter - fram med epiteten. Och var är rasismen?
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-24 11:03:18 följande:
    Ja sanningen är tyvärr inte alltid vare sig rolig eller vacker.

Rasism? Dumheter. Somalier står för en stor del av khatkonsumtionen i sverige. Khatsmugglingen genererar pengar till terroristnätverk. En större invandring från Somalia förstärker den här problematiken.

Att se sambandet är inte rasistiskt. Att påtala sambandet är inte rasistiskt. Khatmissbruk orsakar stora sociala problem både för missbrukaren, omgivningen och samhället.  Att blunda för problematiken är att svika de kvinnor och barn som lever i familjer där mannen missbrukar khat.

Thoralf reder ut det väl i sin uppföljande post. Med hänvisning till myndigheter och regimunderstödd media. Polisen, Tullverket, Migrationsverket, DN, Sydsvenskan, Somaliska intresseorganisationer m fl.

thoralf.bloggplatsen.se/2013/11/18/10352590-l.../

Hur svårt kan det vara att fatta att man inte kan kriminalisera en hel befolkning rakt av för vad delar av befolkningen gör utan att det handlar om rasism? Tydligen jättesvårt  - åtminstone för en god portion SDare.

Rasismen inom SD är nog den ensamt största orsaken till varför SD är Sveriges mest hatade parti.

Ja, Toralfs blogg. Det är hans svepande uttalanden där om somalier som gjort att en förundersökning om hets mot folkgrupp nu har inletts och ärendet är överlämnat av överåklagare till chefsåklagare: 

http://juridikfronten.wordpress.com/2013/11/18/sds-thoralf-alfsson-misstankt-for-hets-mot-folkgrupp/

• Gustav Kirchhoff
    Velouria skrev 2013-11-24 10:10:57 följande:
    Kommunist eller ej, han har helt rätt om sionisten och kriminellt lagda Ekeroth.
    Jag stötte på en aggressiv och rasistisk kurd på Twitter igår som också hävdade att Ekeroth hade ett gediget brottsregister, när jag frågade vilka eventuella domar han hade på sig blev hon helt hysterisk och kallade mig för rasist.

Lite märkligt kan tyckas men du kan kanske hjälpa mig, vilka domar har Kent egentligen på sig? Eller är det något slags nätrykte som sprids på vänsterextrema hatbloggar och så?
  • overdose
    nihka skrev 2013-11-25 01:33:17 följande:

Hur svårt kan det vara att fatta att man inte kan kriminalisera en hel befolkning rakt av för vad delar av befolkningen gör utan att det handlar om rasism? Tydligen jättesvårt  - åtminstone för en god portion SDare.

Rasismen inom SD är nog den ensamt största orsaken till varför SD är Sveriges mest hatade parti.

Ja, Toralfs blogg. Det är hans svepande uttalanden där om somalier som gjort att en förundersökning om hets mot folkgrupp nu har inletts och ärendet är överlämnat av överåklagare till chefsåklagare: 

juridikfronten.wordpress.com/2013/11/18/sds-t.../

Men det är inte så att man kriminaliserar en hel befolkning, och inte heller finns där någon rasism. Och ja, jag vet att du förstås tycker att man ändå gör detta, men att påtala risker och problem är inte detsamma som att döma en hel befolkning.

Frågor om samhällsbyggande är helt enkelt inte samma detsamma som att peka ut alla individer med en viss bakgrund.

Du argumenterar med en annan grundsyn än många av oss andra. För dig är det det helt ointressant ifall all statistik tycks säga att människor från vissa länder inte alls verkar vara positiva faktorer för Sverige.

Nu vet jag ju att mina ord inte kommer att påverka dig, men hur gör du i vardagen med olika saker och funktioner? Är det då inte så att du väljer de mest pålitliga och de bästa, hur du nu definierar det.

Och, får jag då säga, att om du gör det är du rasist, på det viset att mänsklig materia inte är annorlunda än annan materia. Det finns a priori inget som säger att vi människor är mer värda än prylar, Det är bara något vi tycker, men för universum är det nog bara olika former av materia.

Så berätta för mig, hurusom du lika gärna knackar in meddelanden på sten.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?