• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    JTA skrev 2013-11-30 00:25:02 följande:
    Inte bli sannspådd?

Så vitt jag förstår har inget parti förutom SD flaggat för den minsta lilla begränsning av invandringen och med tanke på att några tiotals miljoner personer från tredje världen nu erbjudits möjligheten till permanent försörjning in blanco, finns det minst sagt gott om utrymme för begränsningar. Från den nivå vi nu befinner oss behöver vi inte öka invandringen för att även nikhas kommun snart skall behöva skära ner på allt till förmån för socialbidragsbudgeten.

Och övriga partier lär göra allt för att hålla SD borta, inklusive allianser mot all politisk övertygelse förutom i just denna fråga. Det lär göra detsamma om så SD får 20 %. Allt detta hade varit skrattretande i sin barnslighet om det inte hade varit för att resultatet bara kan bli kaos.

Jepp flyktingar från krigets Syrien är den grupp som stått för den största ökningen bland flyktingar i min kommun. Jag har getts tillfälle att träffa fler än tidigare och just därför har mina kunskaper om deras situation ökat. Det känns bra att vi kan göra vår lilla del vilket förstås är en fis i rymden i den massflykt som skett och fortsätter till grannländerna som bågnar undet trycket. Libanonen har tagit emot över 750 000 flyktingar som mestadels bor i familjer. Landets befolkning har ökat med 25%. Av de ca 2 miljoner syrier som flytt sedan konfliktens början till grannländerna är hälften barn.

http://www.unhcr.se/se/stoed-oss/flyktingkriser/krisen-i-syrien.html 

Bra att du förstår att övriga partier lär göra allt för att hålla SD borta. Man samarbetar givetvis med de man har mest gemensamt med och det är helt tydligt inte SD. Jag skulle aldrig rösta på ett parti som gick ut med att de kunde tänka sig att samarbeta med SD och det enda partiet som skulle kunna flagga för det är förstås systerpartiet SvP.
  • Ermenegildo
    JTA skrev 2013-11-30 00:14:22 följande:
    Ja. Eller med andra ord: du lär fortsätta att rapportera små moraliskt uppbyggande berättelser om hur bra mångkulturen är, utanför den otäcka men faktiska verklighetens fakta och statistik. Det är väl ett sätt att genomlida vardagen.

Så länge vi diskuterar utifrån fakta är det väl ok. Problemet är ju att SD och anhängare helt bortser från fakta. Eller rättare sagt, man väljer ut de fakta som man anser styrka att invandrare är våldtäktsmän, bedragare och allmänt odugliga.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • nihka
    Ermenegildo skrev 2013-11-30 13:45:15 följande:
    Så länge vi diskuterar utifrån fakta är det väl ok. Problemet är ju att SD och anhängare helt bortser från fakta. Eller rättare sagt, man väljer ut de fakta som man anser styrka att invandrare är våldtäktsmän, bedragare och allmänt odugliga.

Precis och det är inget nytt. Historien bara upprepar sig här.

Annan fakta man kan välja att välja ut är att 88 procent av alla invandrare inte registrerats för något brott och att sannolikheten att en utländsk medborgare under ett år ska dömas för de grövsta våldsbrotten inte mer än två promille.

http://www.motallaodds.org/factualweb/se/3.2/articles/Brottslighet.html.
  • ubåt
    nihka skrev 2013-11-30 14:07:54 följande:
    Precis och det är inget nytt. Historien bara upprepar sig här. Annan fakta man kan välja att välja ut är att 88 procent av alla invandrare inte registrerats för något brott och att sannolikheten att en utländsk medborgare under ett år ska dömas för de grövsta våldsbrotten inte mer än två promille. www.motallaodds.org/factualweb/se/3.2/article....

Det där är intressant statistik som således visar att ca. 120000 invandrare misstänkts för brott (av ca. 1 miljon) de senaste 20 åren. En oacceptabelt hög andel. Och om vi går in på specifika etniciteter ser det än värre ut..Som t.ex att var femte ung somalier har varit misstänkt för brott. www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris. Eller om man översätter siffrorna till dagens situation kan man ha fog för att misstänka att vi varje vecka ger ca. 200 (i Sverige) blivande kriminella permanent uppehållstillstånd. (Det kommer ca. 1800/vecka till Sverige).
  • Ermenegildo
    ubåt skrev 2013-11-30 15:22:00 följande:
    Det där är intressant statistik som således visar att ca. 120000 invandrare misstänkts för brott (av ca. 1 miljon) de senaste 20 åren. En oacceptabelt hög andel. Och om vi går in på specifika etniciteter ser det än värre ut..Som t.ex att var femte ung somalier har varit misstänkt för brott. www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris. Eller om man översätter siffrorna till dagens situation kan man ha fog för att misstänka att vi varje vecka ger ca. 200 (i Sverige) blivande kriminella permanent uppehållstillstånd. (Det kommer ca. 1800/vecka till Sverige).

Med tanke på andelen kriminella bland SD är risken påtaglig att en röst på SD ger fler kriminella i riksdagen. Har du bekymrat dig om det också?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • JTA

Annan fakta man kan välja att välja ut är att 88 procent av alla invandrare inte registrerats för något brott och att sannolikheten att en utländsk medborgare under ett år ska dömas för de grövsta våldsbrotten inte mer än två promille.

www.motallaodds.org/factualweb/se/3.2/article....
    Särskilt du, nikha, borde inte ta upp frågan om att hålla sig till fakta.
  • nihka
    Ermenegildo skrev 2013-11-30 15:40:01 följande:

Med tanke på andelen kriminella bland SD är risken påtaglig att en röst på SD ger fler kriminella i riksdagen. Har du bekymrat dig om det också?
    Synnerligen alarmerande, speciellt när vi omvänt tittar på gruppen män i åldern 18-65. Jimmie Åkesson som är både man, mellan 18 och 65 samt SDare är ju en statistisk högoddsare i kriminella sammanhang.

Sedan heter ju 75% av Sveriges seriemördare som sitter inne på livstid  (samtliga etniska svenskar) Tommy och vi vet ju vad Tommy, Conny och Jimmy är för typ av folk. JA, det är härligt med statistik.
  • nihka
    JTA skrev 2013-11-30 16:35:33 följande:
    Särskilt du, nikha, borde inte ta upp frågan om att hålla sig till fakta.
    Nihka, nihka, nihka. Mitt namn är så populärt att upprepa bland SDare och andra högerextremister.

Fakta. Att att 88 procent av alla invandrare inte registrerats för något brott och att sannolikheten att en utländsk medborgare under ett år ska dömas för de grövsta våldsbrotten inte mer än två promille med tillhörande länk från UNHCR är förstås finfin fakta och den oförblommerade sannigaste och faktigaste faktasanningen
  • JTA

www.motallaodds.org/factualweb/se/3.2/article....
    Men snälla nikha...

Jag tänkte först inte läsa din länk, men halkade in där ändå. Ett par snabba observationer:

Först står det:

"En av de vanligaste fördomarna om flyktingar är att denna grupp står för en väldigt hög andel av Sveriges brottslighet."

Flyktinga? Det är en väldigt liten del av invandrarna, runt 5 %.

Sedan kommer

"Trots en tydlig överrepresentation är sannolikheten att en utländsk medborgare under ett år ska dömas för de grövsta våldsbrotten inte mer än två promille!"

En utländsk medborgare - under ett år - de grövsta våldsbrotten. Här skär man på alla ledder för att få ner andelen.

"Det finns föreställningar om att invandrare begår långt fler brott än "svenskar"."

Jaha, nu är det invandrare, igen. Inte flyktingar. Varför det månntro? Och svenskar inom citationstecken. Noterat.

"Och visst stämmer det att invandrarna verkar vara överrepresenterade i brottsstatistiken."

Just det.

"Det finns ingen ny forskning, men år 1993 begicks drygt 15 procent av de anmälda brotten av invandrare"

Ingen nyare forskning än från 1993? BRÅ 1996 och 2005 då? De mest citerade forskningsrapporterna har gått artikelförfattarna förbi. De rapporter som visar att utomeruropeiska invandrare från framför allt MENA är gravt överrepresenterade även när socioekonomiska effekter tas med i beräkningarna. Och som visar att invandrare från östasien tvärtom är underrepresenterade. Dvs kriminaliteten är kulturellt betingad. Kan det vara för att resultaten i dem går tvärt emot vad man vill påstå i artikeln?

Men din länk kanske var menad som exempel på att man kan basera en lögn på fakta? Det var i så fall ett dåligt exempel, eftersom man inte ens lyckas med det.

• ubåt
    Ermenegildo skrev 2013-11-30 15:40:01 följande:

Nä, men om det finns kriminella kvar, skall de ut ur partiet. Man har upplysningsvis en rigorös kontroll av blivande representanter (av alla som söker uppdrag i t.ex. kommunfullmäktige, riksdag, kyrka, EU-val) innebärande att sökande måste beställa utdrag ur belastningsregistret samt skriva under en vandelsförsäkran (till skillnad förefaller det, från andra riksdagspartier där det finns exempel på både det ena och det andra. T.ex:

* Misshandel och olaga hot vid 2 tillfällen, två månaders fängelse, målnummer B 13036/96
    * Häleri, och falsk tillvitelse, villkorlig dom, målnummer B 2215/89 misstänkts för följande brottslighet:

* Anmäld för barnmisshandel på XXX XXXX under år 2002 samt 2004-2005 (ingen rättegång).
    * Anmäld för rattfylleri och olovlig körning 2007 (friad vid rättegång, brodern tog på sig skulden)
    * Anmäld för flera fall av kvinnomisshandel 2008 (till rättegång, friad på grund av otillräcklig bevisning)
    * Anmäld för barnmisshandel (sina egna barn) på XXXX XXXXX och XXXXX XXXX. När åklagaren skulle ta upp det till rättegång upptäcktes att händelserna var preskriberade.

uppgiftslämnaren informerar om att Socialdemokraternas högsta ledning känt till (personens) föga smickrande renommé i flera år, men underlåtit att vidta lämpliga åtgärder. 

I valet 2006 var enligt BRÅ 9% av SD kandidater med i belastningsregistret medan snittet för de andra riksdagspartierna var mer än dubbelt på 19%.

Se även här: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=937718

Sexuella övergrepp mot barn, pedofili, bedrägeri av sosse/moderat/vänsterpartist.

För att inte tala om den notoriske rattfylleristen Per Garthon, MP och nyss hade vi en moderatpolitiker i Bohuslän som dömdes för våldtäkt. 
    Jag känner mig allt lite tryggare när det gäller vandeln hos SD-politikerna jämfört resten av skrået, så vill man leta efter dömda politiker hittar man dem oftare hos 7-klövern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?