• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gustav Kirchhoff
    Velouria skrev 2013-11-26 11:57:00 följande:

Det är bevisat att Ekeroth är kriminell. T.om. hans mamma är kriminell.
    Nej, det är inte bevisat. Han har inga domar på sig och man ska inte ljuga. Hans mamma däremot är dömd för skattebrott, förmodligen inte ett medvetet brott då hon var företagare och gjorde missar i bokföringen.

• Gustav Kirchhoff
    themia skrev 2013-11-26 11:51:27 följande:
    Just det!
    Och då röstar vi inte på det sverigefientliga partiet SD!

Mig veterligen är SD det enda parti som förstår det ohållbara med att importera ytterligare en halv miljon mena-invandrare under nästa mandatperiod trots bostadsbrist, arbetslöshet och kraftig segregation.

Det finns ju helknasiga och oseriösa partier i riksdagen, något enstaka vill till och med ha helt öppna gränser och låta hela världen komma hit och leva på svenska skattebetalare, ryktas om ett "ickevålds-försvar" med.

Men nu är väl ingen så korkad att man röstar på ett sådant parti, eller?
  • Velouria
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-25 18:22:56 följande:
    Jag stötte på en aggressiv och rasistisk kurd på Twitter igår som också hävdade att Ekeroth hade ett gediget brottsregister, när jag frågade vilka eventuella domar han hade på sig blev hon helt hysterisk och kallade mig för rasist. Lite märkligt kan tyckas men du kan kanske hjälpa mig, vilka domar har Kent egentligen på sig? Eller är det något slags nätrykte som sprids på vänsterextrema hatbloggar och så?

Tja, den kurden är nog inte ens i närheten av den rasism som frodas i Sd. Vilket nätrykte? Du menar väl intr sådana som Sd sprider? Förutom medverkan till järnrördincidrnten (vilken sorts politiker håller på såsom Sd?) så är han kriminalitet slutpixlat.blogspot.se/2013/07/kent-ekeroths-kopplingar-till.html Jämförbart med pedofili. Är man en pedofil enbart om man har fått en dom om pedofili eller om man har våldfört sig på en minderårig? Samma med lillsnoppen. Han stöder kriminalitet så länge den riktas mot muslimer. Ergo han är kriminell. Fast han har lärt sig att undvika domar. Just that easy!
    Mother cake
  • Velouria
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-26 12:01:35 följande:
    Nej, det är inte bevisat. Han har inga domar på sig och man ska inte ljuga. Hans mamma däremot är dömd för skattebrott, förmodligen inte ett medvetet brott då hon var företagare och gjorde missar i bokföringen.

Naaw, ska vi börja försvara brottslingar nu? Eller enbart de som har sverigedemokratiska kopplingar? Att få fängelse pga skattebrott bevisar att brottet var för grovt för att räknas som missar.
    Mother cake
  • themia
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-26 12:08:31 följande:
    Mig veterligen är SD det enda parti som förstår det ohållbara med att importera ytterligare en halv miljon mena-invandrare under nästa mandatperiod trots bostadsbrist, arbetslöshet och kraftig segregation.

Det finns ju helknasiga och oseriösa partier i riksdagen, något enstaka vill till och med ha helt öppna gränser och låta hela världen komma hit och leva på svenska skattebetalare, ryktas om ett "ickevålds-försvar" med.

Men nu är väl ingen så korkad att man röstar på ett sådant parti, eller?
    Nej, men ser man på! Skrattande
    En gammal bekant. Välkommen tillbaka med nytt nick!
    Omväxling förnöjer, eller ... blev du tvungen?

Miljöpartiet ska man absolut rösta på - ett parti som tar ansvar, inte bara för Sverige, utan för hela världens framtid.
    Det du!

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Rataxes
    Velouria skrev 2013-11-26 11:57:00 följande:

Det är bevisat att Ekeroth är kriminell. T.om. hans mamma är kriminell.
    Arvssynd för politiker?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • MrsC74
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-26 12:48:01 följande:
    HA HA HA HA HA HA Skrattande
    Slut på argument ?
  • Karin333

Pk media lägger alla resurser de har på att försöka smutskasta SD. Senast var det ett mer än tio år gammalt utalande någon fält om parasiter som gick upp som en toppnyhet över all svensk media. Det e fan patetiskt att de letar skandaler ett decennium bakåt bara för att de inte kan vinna debatten. Vem har inte någon gång sagt något idiotiskt när man var ung och dum. Till och med sossarnas ungdomsförbundsledare kallade en vakt för jävla svartskalle. Alla svenskar i min dåvarande gymnasieklass insinuerade att många blir som parasiter när de kommer hit, inte för att de inte vill jobba utanför att kraven på arbetsmarknaden är allt för stora när även utbildade svenskar går arbtslösa.

• Karin333

En tidigare politiker har sagt att alla journalister och riksdagspolitiker är livrädda för SD. Anledningen är att de vet att deras åsikter speglar opinionen men ligger långt ifrån svenska toppolitikers politik som de förespråkar inom FN. Inom FN har svenskar ett väldigt högt anseende som kan raseras om SD får inflytande. Det är först de senaste åren de tagit debatten om invandring just eftersom de varit tvingade till det iom SD framgångar. Tidigare undvek dem det iom att de visste att de hade opinionen emot sig.

• Ermenegildo
    ubåt skrev 2013-11-25 23:37:09 följande:
    Frågan vi måste ställa oss idag är om vi har tid att vända utvecklingen innan det är för sent, eller kommer välfärdssystemen att kollapsa innan SD (eller valfritt annat parti som vill minska invandringen) får tillräckligt mycket att säga till om.

En annan fråga som är avgörande att besvara är hur vi som land skall förhålla oss till islam och vilket Sverige vi vill att våra barn och barnbarn skall ärva.

Med nuvarande invandring från muslimska länder och mtp nativiteten hos "den gruppen" (i brist på bättre ord), svenskar som utvandrar och den låga nativiteten i jämförelse, kommer någon gång runt 2050-2060 islam vara den största religionen i Sverige. Eller tydligare - över 50% av befolkningen kommer att vara muslimer. Det kommer att bli stora problem redan innan dess.

Jag är inte orolig för mainstream islam, men det är sällan de moderata krafterna som bestämmer. Det är bara att se hur det ser ut i muslimska länder - och för all del i länder med blandad religion, hur kristna blir förföljda och mördade.

Det är 7 partier i riksdagen som i princip är nöjda med dagens invandring; att man kan säga att det är ett mål för dessa partier att Sverige skall bli muslimskt inom 50 år. Annars skulle de ändra invandringspolitiken. 

Därför har jag inget val - jag måste rösta på ett parti som vill sätta stopp för den utvecklingen. 
    Det är sånt här trams som SD:s anhängare tror på och som får oss andra att - om inte hata - så att antingen skratta åt eller tycka illa om SD och deras anhängare. Det som inte är rena fördomar är ren okunskap.

1. Ekonomin. Den svenska invandringspolitiken har mycket liten påverkan på Sveriges ekonomi. Sverige har en av Europas starkaste ekonomier, kombinerat med en liberal invandringspolitik. Det finns ingen korrelation globalt mellan stark ekonomi och låg invandring, det är en ren illusion bland SDs anhängare.

2. Den starka trenden vad gäller religion är inte islamisering utan sekularisering. Att Sverige skulle bli "muslimskt" eller att kristna skulle bli förföljda eller mördade, är så befängda påståenden att inte ens Jimmie Åkesson skulle tro på dem.

Du borde avstå från att rösta tills du åtminstone hade ett hum av förståelse av samband och basala grundkunskaper i samhällsfrågor.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Varför hatar folk SD?