Inlägg från: Gustav Kirchhoff |Visa alla inlägg
  • Gustav Kirchhoff

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2013-11-24 10:10:57 följande:
    Kommunist eller ej, han har helt rätt om sionisten och kriminellt lagda Ekeroth.
    Jag stötte på en aggressiv och rasistisk kurd på Twitter igår som också hävdade att Ekeroth hade ett gediget brottsregister, när jag frågade vilka eventuella domar han hade på sig blev hon helt hysterisk och kallade mig för rasist.

Lite märkligt kan tyckas men du kan kanske hjälpa mig, vilka domar har Kent egentligen på sig? Eller är det något slags nätrykte som sprids på vänsterextrema hatbloggar och så?
  • Gustav Kirchhoff
    ubåt skrev 2013-11-25 23:37:09 följande:
    Frågan vi måste ställa oss idag är om vi har tid att vända utvecklingen innan det är för sent, eller kommer välfärdssystemen att kollapsa innan SD (eller valfritt annat parti som vill minska invandringen) får tillräckligt mycket att säga till om.

En annan fråga som är avgörande att besvara är hur vi som land skall förhålla oss till islam och vilket Sverige vi vill att våra barn och barnbarn skall ärva.

Med nuvarande invandring från muslimska länder och mtp nativiteten hos "den gruppen" (i brist på bättre ord), svenskar som utvandrar och den låga nativiteten i jämförelse, kommer någon gång runt 2050-2060 islam vara den största religionen i Sverige. Eller tydligare - över 50% av befolkningen kommer att vara muslimer. Det kommer att bli stora problem redan innan dess.

Jag är inte orolig för mainstream islam, men det är sällan de moderata krafterna som bestämmer. Det är bara att se hur det ser ut i muslimska länder - och för all del i länder med blandad religion, hur kristna blir förföljda och mördade.

Det är 7 partier i riksdagen som i princip är nöjda med dagens invandring; att man kan säga att det är ett mål för dessa partier att Sverige skall bli muslimskt inom 50 år. Annars skulle de ändra invandringspolitiken. 

Därför har jag inget val - jag måste rösta på ett parti som vill sätta stopp för den utvecklingen. 
    Min åsikt är att vi är i ett väldigt kritiskt läge just nu, över 200 utanförskapsområden, extrem bostadsbrist och en större arbetslöshet än vi någonsin haft i modern tid, samtidigt finns det starka krafter som vill fortsätta den här destruktiva utvecklingen utan betänkligheter.

Jag tror att vi kan vända den utvecklingen men det MÅSTE ske 2014, vi klarar inte en mandatperiod till med en extrem massinvandring från U-länder, det skulle innebära en halv miljon människor till med nuvarande inflöde, vi har facit i hand sedan länge - dessa människor blir en enorm nettokostnad för samhället + alla andra negativa saker som islamisering, kriminalitet och bostadsbrist.

Jag kämpar med näbbar och klor för att få mina nära och kära att förstå vart vårt land är på väg och att börja rösta för det man egentligen tycker - det måste bli ett slut på slappheten, det blir vad vi röstar på.

Så jag hoppas innerligt, vilken ideologi ni än bekänner er till, sossar, moderater eller miljöfanatiker. 2014 kan ni inte rösta efter miljön, egna plånboken eller andra petitesser.

Då måste ni rösta för Sveriges framtid, landet era barn ska leva i.
  • Gustav Kirchhoff
    Velouria skrev 2013-11-26 11:57:00 följande:

Det är bevisat att Ekeroth är kriminell. T.om. hans mamma är kriminell.
    Nej, det är inte bevisat. Han har inga domar på sig och man ska inte ljuga. Hans mamma däremot är dömd för skattebrott, förmodligen inte ett medvetet brott då hon var företagare och gjorde missar i bokföringen.

• Gustav Kirchhoff
    themia skrev 2013-11-26 11:51:27 följande:
    Just det!
    Och då röstar vi inte på det sverigefientliga partiet SD!

Mig veterligen är SD det enda parti som förstår det ohållbara med att importera ytterligare en halv miljon mena-invandrare under nästa mandatperiod trots bostadsbrist, arbetslöshet och kraftig segregation.

Det finns ju helknasiga och oseriösa partier i riksdagen, något enstaka vill till och med ha helt öppna gränser och låta hela världen komma hit och leva på svenska skattebetalare, ryktas om ett "ickevålds-försvar" med.

Men nu är väl ingen så korkad att man röstar på ett sådant parti, eller?
  • Gustav Kirchhoff
    Ermenegildo skrev 2013-11-30 22:22:09 följande:
    Orkar inte se hela men såg delar och om du förväntade dig att jag skulle bita av mig tungan måste jag göra dig besviken. Jag tycker inte alls allt Tino S säger är galet, han har flera poänger och debatterar på ett i stora delar seriöst och uppriktigt sätt, mil från den genomsnittlige SD-anhängaren som skriver här. Det är precis utanförskapet som bör debatteras, vilket sker i klippet. Sen kan jag inte alls hålla med om att två personer rabblar upp invanda floskler.
    Hur skapas utanförskapet? Tino är tillsammans med Assar Lindbäck dom mest meriterade nationalekonomerna inom Sveriges gränser, båda är eniga om att den destruktiva MENA-invandringen måste minskas kraftigt om Sverige ska kunna bibehålla sin välfärd.

Häromdagen ertappade jag dig med att häva ut floskler om att den massiva invandringen från efterblivna mena-länder inte hade någon som helst inverkan på Sveriges ekonomi, vart har du fått det ifrån?Är det något som Annie Lööf nämnt mellan orden innovation och invandrade entreprenörer?

Ligger svårigheten i att tolka statistiken eller i att tro på statistiken?
  • Gustav Kirchhoff
    JTA skrev 2013-11-30 22:33:47 följande:
    Såg den debatten igår kväll. Garvade och deppade om vartannat.

Sanandaji är ju ingen politiker och precis som Kaplan påpekade kom han inte med några lösningar. Däremot formligen dränkte han Kaplan och Selimovic med fakta som visar att invandrare inte ens efter 20 år når den grad av egen försörjning som krävs för att vara nettobidragsgivare. Den fullständiga kapitulationen kom när Kaplan, som måste ha börjat känna av sin ohållbart kunskapsfientliga ståndpunkt började prata om att man inte skulle tänka i siffror, att globaliseringen är ofrånkomlig, att det handlar om humanism - för att till slut ha pratat sig själv övertygad om att invandringen ju ändå måste vara en vinst!

Jag kunde inte låta bli att tänka på diskussionerna med vissa här på FL.

Det deprimerande är att jag tror att många väljare ändå tycker att Kaplan och Selimovic låter vettigast. Sanandaji presenterar endast hårda kalla fakta om en hård kall verklighet. Kaplan och Selimovic är humanister, de tror på människor, ser det positiva, talar ur hjärtat. Det gör detsamma att de närmast står och ljuger.

Tyvärr tror jag att du har rätt, många tror att man kan vända dom kalla hårda siffrorna genom en romantiserad världsbild och ett engagerande "godhets-perspektiv"

Så fungerar det givetvis inte, men mellanstadie-läraren Kersin 42 lär nog tycka att Selimovic är en enastående politiker med hjärtat på rätt ställe och fortsätta rösta för ett Sverige mot ekonomiskt förfall där ingen kommer att ha det bra.

Tragiskt men sant.

• Gustav Kirchhoff
    nihka skrev 2013-12-11 10:40:45 följande:
    Nu är det inte mig du frågar, men jag svarar: Det existerar ingen källa på påståendet att "Vanliga svenskar som betalat skatt i hela sitt liv betalar 4000 för en rotfyllning medan illegala betalar 50 kr".

För det första så finns inga "illegala" människor. För det andra är inte rotfyllning en åtgärd som alla som har rätt till vård som inte kan anstå kan få som standardbehandling. Om det bedöms att läget inte är så akut och kan vänta ytterligare skickas man hem utan åtgärd. För det tredje kostar inte en rotfyllning automatiskt 4000 kronor. Folktandvården i Stockholms läns landsting tar betalt enligt följande vilket innebär 3225 kronor för fyllning av en rotkanal:

www.folktandvardenstockholm.se/behandlingar-o.../

Dessutom finns det diverse kraftigt rabatterade behandlingar hos sjukhustandvården för de med särskilda medicinska skäl. Prövning sker genom kommunens biståndsbedömmare.

Den här bilden som SDare försöker måla upp att det finns en massa brottslingar (illegala) som valsar in för kompletta munsaneringar för 50 kr stämmer inte. Däremot är jag övertygad om att det kan skilja sig åt i vad man bedömmer som "vård som inte kan anstå" och ytterligare förtydligande från myndigheters sida kanske kunde hjälpa vårdgivarna till en mer enhetlig tolkning av reglerna.
    Jo det finns illegala människor, åtminstone människor som befinner sig illegalt i ett land.

Brukar du springa omkring med plakat med den där floskelretoriken? Varje gång jag läser ett inlägg av dig så tänker jag på kravaller, varför är det så?
  • Gustav Kirchhoff
    Kofot skrev 2013-12-11 11:47:05 följande:
    Fast här har det ju nu visat sig att det är PARTITOPPAR som härjar i sociala medier och kommentatorsfält på t.ex avpixlat eller Fria tider. Det är en viss skillnad. Dessutom så ligger Ekeroth bakom avpixlat
    De ska ju spegla partiet och deras åsikter ska vara förankrade i den politik och den värdegrund som partiet påstår sig följa. Konklusionen är och förblir för min del att SD är homofobiskt, rasistiskt och även kvinnofientligt.
    Haha, någon som läser lite väl mycket på vänsterextrema hat-bloggar och dylikt?

Det är lätt att tappa verklighetsförankringen om man tar del av den förljugna och svartvita världsbilden som hatbloggarna och kvällsblaskorna förmedlar.

Men nej, Ekeroth driver inte Avpixlat och SD är varken homofobiska, kvinnofientliga eller rasistiska. Tittade in på en liten vänsterextrem hatblogg häromdagen som kallade sig IRM el liknande, känner igen den här retoriken som du har....

Hemskt.
  • Gustav Kirchhoff
    sjuttiofemman skrev 2013-12-11 12:10:25 följande:

Enligt FN är man barn till 18 års ålder.
    Frågor på det?
    Precis, och enligt undersökningar i Norge så ljuger 9 av 10 "flyktingbarn" om åldern (vilken man kan se på bilderna)

Frågor på det?
  • Gustav Kirchhoff
    sjuttiofemman skrev 2013-12-11 12:09:26 följande:

Du som är så insatt, kan du inte berätta hur mycket den livsnödvändiga vården kostar för papperslösa invandrare? Och hur mycket får den kosta enligt dig?
    Har ställt frågan i liknande diskussioner tidigare men får bara personliga påhopp till svar. Kanske du är mer påläst?
    Vad är papperslösa invandrare? Är det personer från utlandet som efter ett akut toabesök upptäcker att att papperet är slut?

Syftar du på personer som brutit mot svenska lagar och befinner sig illegalt i landet så ska dom givetvis inte kosta svenska skattebetalare en enda krona, dom har ju såklart ett eget hemland dit dom ska vända sig för vård.

Det viktiga beträffande illegala är att effektivisera polisen för att få fast dom så dom kan återsändas till hemlandet så fort som möjligt. REVA-projektet var ju väldigt lyckat så det är mer sådana insatser som behövs för att lösa det här växande problemet.

Uppemot 50.000 tror befinna sig i landet illegalt, det orsakar samhället stor skada.
  • Gustav Kirchhoff
    Kofot skrev 2013-12-11 12:13:32 följande:
    Nej jag har överhuvudtaget inte läst någon "vänterextrem hatblogg"
    Jag utgår ifrån det jag själv möts av nätet från sdanhängare men även det som t.ex nu reserarchgruppen har plockat fram och som publicerats av bl.a. Expressen.
    Det som uttrycks av de här toppolitikerna är just rasism, homofobi, kvinnofientlighet och islamofobi. De t.om intervjuas..
    Det råder ingen tvekan.
    Vet du vad researchgruppen är och vilka kopplingar som finns till dessa extremister?

Jaha, du menar att partiet står för vad någon enskild lokalpolitiker har sagt anonymt på nätet? (apropå den svartvita världsbilden)

Sådant förekommer i alla partier, här är tex en lista på vad socialdemokratiska politiker haft för sig, allt ifrån sexuella trakasserier till rasism

petterssonsblogg.se/2012/12/07/nu-granskar-vi-s/

Sådant kommer vi tyvärr aldrig ifrån, men det gäller att sansa sig lite och inte beskylla ett helt parti för vad enskilda gör. Sådant sysslar bara vänsterextrema hatbloggar och Aftonbladet med.

• Gustav Kirchhoff
    korralin skrev 2013-12-11 13:09:47 följande:
    Korta tankar:

SD är, och förblir, ett missnöjesparti. Största delen av deras anhängare röstar SD eftersom de inte tycker att det finns något annat alternativ, inte för att de nödvändigtvis tycker att SD är ett särskilt bra alternativ heller.

En ska inte behandla SD som ett "vanligt parti" eftersom det inte är ett vanligt parti - det är ett facistiskt och rasistiskt parti och det SKA vara jävligt obehagligt att vara facist och rasist. 

SDs syn på kvinnor och HBTQ-personer samt deras ekonomipolitik är ytterligare anledningar att inte rösta på dem.
    Nej, så är det inte.

Sluta läs vänsterextrema tidningar och hat-bloggar.
  • Gustav Kirchhoff

Mycket extremister här nu från den yttersta vänsterkanten.

Man får hoppas att FL gör något åt problemet.

• Gustav Kirchhoff
    Ermenegildo skrev 2013-12-14 17:37:03 följande:
    För att betecknas som extrem vänster antar jag att det räcker att man är antirasist i dina ögon? Nu har ju SD överhuvudtaget ingen särskilt genomtänkt politik men i de frågor där försöker uttala sig brukar de hamna ganska långt åt vänster. SD vill ha en stor stat, höga skatter och mycket bidrag (men bara bidrag till renrasiga svenskar, får man anta).
    Nejdå, "antirasist" är bara ett hittepå-ord för att rättfärdiga kommunistiska ideologier, men personer som vill ha fortsatt extrem massinvandring trots krackelerad välfärd, brutal segregation och bostadsbrist skulle man kunna sätta epitetet vänsterextremist på, utan överdrifter - speciellt då samma personer som har dessa åsikter också brukar ha väldiga problem med både yttrandefrihet och demokrati.

Stor stat? Nja, dom vill väl återförstatliga skolan o så men i övrigt ha en stor individuell valfrihet och står framförallt för ett motstånd mot monsterstaten EU olikt de andra landsfientliga partierna.

Tänker mer på Annie "30 miljoner invandrare" Lööf då vi pratar stor stat.

Nej, höga skatter är inte SD.s melodi då dom nyss drivit igenom ett 5.e jobbskatteavdrag, bidragen är givetvis lika för alla svenska medborgare.

Du är lika okunnig som Ullenhag, Romson o Federly. Säger inte lite det.

• Gustav Kirchhoff
    Digestive skrev 2013-12-14 21:09:47 följande:

Närmare 60 fall - bara slump, bara slump, "- Just a bad apple.". Spelar ingen roll vad Sverigedemokraterna går till val med när de inte presenterar sina egentliga åsikter och värderingar för folket.
    Varför så hatisk?

Och sen alla dessa trådar med regelrätta lögner, tycks erinra mig om att du är en extremist som påtalat att utomeuropeiska bidragstagare skulle gynna sveriges ekonomi, det är väl inte riktigt det Jan Ekberg och Assar Lindbeck skriver i sina rapporter?

Det verkar som att hatet emot demokrati och svensk kultur kan driva vissa in i absurdum då det gäller att ljuga och förvränga verkligheten.

Vad röstar du på? Och vem tror på dig?

• Gustav Kirchhoff
    Digestive skrev 2013-12-14 21:51:58 följande:

Hatisk? Om det där uppfattade som hatiskt så har nog inte vederbörande stake nog att bemöta utvecklingen som kommer att ske.

Haha, det slängs med begreppet "extremist" till den grad att begreppet urholkas därborta. Tomte Har inte ens applicerat en åsikt på det här, utan har förklarat hur det ekonomiska systemet fungerar angående folktillväxt och dess stimulans på näringslivet.
    Jan Ekberg och Assar Lindbeck skriver om kostnader, inte om näringslivets stimulans. All stimulans på näringslivet kan härledas till kostnader.

"Det verkar som att hatet emot demokrati och svensk kultur kan driva vissa in i absurdum då det gäller att ljuga och förvränga verkligheten."

Huvudet på spiken! Varför partier som efter så gott som en full mandatperiod fortfarandedöljer sina egentliga åsikter och värderingar för befolkningen, inte har någon plats inom politiken. När partiledaren därtill sitter och bland annat förställer människors återbetalningskraft och återbetalningsvilja något ohyggligt, så har partiet gjort sitt.
    Svensk kultur består inte av lögn och falskspel.

Anarkist här. Röstar efter nytta och trevligt leverne, vilket i dessa tider berör blå politik och med fokus på behövlig nytta. 2018 så kanske röd politik kan känna rimligt, en politik som helt enkelt känns trevligare att leva i (men då måste såklart resurser ha skapat för det innan, något som blå politik gör bra). Det röstas även miljömedvetet så Centern får troligen en röst 2014. Har dock lite fler av Riksdagens Partiledardebatter att analysera efter lögner, innan ett regelrätt beslut tas, då fördelen med en någorlunda god insyn i människors mikromimik återfinns här. Tänker inte heller besluta någonting med säkerhet fören Riksdagens Partiledardebatt den 15 januari 2014 har besökts personligen och analys på plats har gjorts. Det lutar dock starkt åt Centern 2014.

Röstar inte efter fixerade åsikter, sådant berör image och inte politik härborta. Varför just "extremist" framträder som en rolig stämpel på denna skribent. Tomte
    Hmm, när jag var 14 år lyssnade jag på Exploited, Sex Pistols o Ramones och kallade jag mig för anarkist, älskar fortfarande den energirika och melodiösa musiken,men såhär 25 år senare har jag växt ifrån den arga kravall-mentaliteten och börjat fundera över vad som är bäst för samhället och det land mina barn ska växa upp i - tänker mer med hjärnan nu.

Men du tycker att en röd politik känns rimligt? Inser du då att en röst på Löfven är en röst på extremistpartierna MP och V?

För en anarkist som dig är det dock koppar-ödlan Annie som förmedlar dina åsikter bäst? Månggifte och ett land på 10-miljoner invånare som ska ta emot 30-miljoner invandrare?

Det här är ju ett intressant parti som det ofta talats om i media om att dom inte varit tillräckligt tydliga med vad dom vill? Jag tycket dom varit jättetydliga - ett före detta landsbygds-parti som värnade om bönderna som nu är ett meningslöst Stureplans-latteparti likt MP - ett sverigehatande parti.

Det blir inte tydligare, kan du inte vara lite mer rebellisk o anarkistisk? Kanske också tänka en smula på Sveriges bästa och att vi har ett arv att bibehålla och efterlämna?

• Gustav Kirchhoff
    Philipsson skrev 2013-12-14 22:53:39 följande:
    Mikael Jalving skriver i Jyllandsposten: "Om man med namn och adress motsätter sig den härskande eliten [d.v.s. etablissemanget; min fetstil; ] i den ena eller andra frågan, så kan man glömma tanken på en yrkeskärriär och tanken på att leva ett normalt liv. Man får vara glad om man kan behålla sitt jobb".

blogs.jp.dk/frontalt/2013/12/13/journalistik-.../

Det är där vi befinner oss. Det "roliga" är att de som försvarar denna ordning, har en tendens att kalla sig för "demokratins försvarare". De är ju, uppenbarligen, raka motsatsen.
    Det är förbannat obehagligt! Än mer obehagligt är det att 90% av befolkningen tycks vara helt ovetandes av vad som håller på att ske i landet våra förfäder överlämnade åt oss.

Må herren rycka deras vindunk ifrån dom, stänga av TV.n o ruska om deras kroppar, ty dom vet inte vad dom gör.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?