Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Vad motsägelsefull du är  
    Mother cake
  • Velouria
    Angie99 skrev 2013-10-31 18:22:40 följande:
    BELÄGG???

Men jösses. En sverigedemokrat som saknar grundläggande kunskap om Sverigedemokraterna? :D
    Mother cake
  • Velouria
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 18:19:43 följande:
    Talande länkar, tack för att du la upp dom.

Vassego'. And there's more where these come from
    Mother cake
  • Velouria
    Politisk härdsmälta skrev 2013-10-31 19:42:12 följande:
    Responsen blir ungefär som vanligt i den här sortens trådar: SD har en bakgrund i BSS-rörelsen SD-politiker säger konstiga saker Människor som sympatiserar med SD är dumma och förstår inte bättre Partiprogrammet kan man inte lita på, det dom vill egentligen beskrivs av Aftonbladet Men frågan är ju vad som har fungerat så bra med de senaste 30-årens invandringspolitik? Vad vill vi se mer av? Är det de lågintensiva inbördeskrigen i våra storstäders ytterområden?  Är det den allt mer ökande segregationen påeldad av 7-klöverväljare som bosätter sig i homogena, välmående medelklassområden för att undgå varje uttryck av den mångkultur dom talar sig varma för? Är det den ökade rapporteringen av svenska terrorister i olika muslimska oroshärdar runt om i världen? Är det de skenande kostnaderna? Är det judeförföljelsen som seglat upp som populärt fenomen?
    7 av 8 riksdagspartier tycker att svaret är mer av samma. 1 parti vill anpassa svensk invandringspolitik till nordiska och europeiska nivåer. Att kalla dom rasister och faschister avslöjar en osmaklig okunskap, historielöshet och brist på känsla för proportioner.

1. Även ett helsvenskt område är ett segregerat område. Vill vi se mer av bostadsdiskriminering i form av protester från folk som inte vill ha invandrare som sina grannar wller hyresvärdar som inte hyr ut bostäder till invandrare? 2. Vill vi se mer våld och pubertala uttalanden från ett nationalistiskt parti som har tagit sig upp till regeringen? 3. Invandringspolitik och muslimer är inte samma sak. Vi har invandrare som innehåller alla nationaliteter, även etniska svenskar, vi har muslimer och vi har terrorister. Dessa har bara i vissa fall med varann att göra. 3. Den så kallade "judeförföljelsen" är bara till viss, liten del, sant. En del oskyldiga judar har blivit trakasserade här i Sverige. Främst pga vad den israeliska sionistregeringen utsätter muslimska palestinier för. Och glöm inte att Sd samtidigt bjuder in den ultrasionistiska amerukanska juden ( som jag inte komner ihåg namnet på just nu) som hetsar mot muslimer i mycket högre grad än vad Sd gör. Judar i Sverige och övriga världen är ner skyddade än vad muslimer pga att det numera är muslimet som ör måltavlan.
    Mother cake
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-01 09:32:31 följande:
    Och för det ska alltså oskyldiga i Sverige levande judar behöva klä skott. Jo, tjena. Inverterad SD-klass på det argumentet - lite som att skylla 9/11 på USA.

Nej, faktiskt inte. Men jag kan ju vända på frågan och fråga om gruppen invandare och gruppen muslimer ska få ta skiten för vad islamister ställer till med? Genom att göra som SD och andra sionster gör?
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?