Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2013-11-15 18:35:14 följande:
    Jag behöver inte vara logisk eftersom en logisk slutsats kan vara helt fel. Den behöver bara vara logisk. Men jag kan skryta med att jag, till skillnad från dig, är rationell. Du kan fortsätta att vara logisk. Som Hagwall
    Eller låta rent idiotiskt...
    Mother cake
  • Velouria
    nihka skrev 2013-11-15 19:30:51 följande:
    Nej att bo bra kan exempelvis vara att bo i områden där det inte är stökigt, och stökigt är det där de som står socialt lägst bor koncentrerat.

Det bor en jävla massa utlänningar utanför Sverige men det gör inte att varenda fläck utanför Sverige är ett problemområde. Att ett område är ett problemområde hänger alltså inte per se samman med att det bor människor av icke-svensk härkomst där utan för att det bor människor som inte reder sig lika bra i samhället. Dessutom är mångkultur inte detsamma som en massa sämre bemedlade invandrare ihoppackade i miljonprojekt lika lite som den nationella identiteten representeras av de sämre bemedlade svenskfödda som också bor där.

Jag har aldrig velat bo och vill fortarande inte bo i ett miljonprojekt och det oavsett vilka som bor -  och vilka som bor där har ändrats över tid. Det som många som har bott i sådana områden haft gemensamt över åren är att en bostad där var det bästa de klarade att få tag på.
    Mother cake
  • Velouria
    PGA skrev 2013-11-15 18:38:07 följande:
    @Velouria

Om du hade varit rationell hade du hållit dig  borta från ett dysfunktionellt leverne.
    Vilket är?
    Mother cake
  • Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 16:24:51 följande:

Fast jag har aldrig sagt att hela befolkningar är patrask. Men de dom KOMMER HIT österifrån, har ju oftast i syfte att suga ut oss på olika sätt. Genom tiggeri, påhittade insamlingar till välgörande ändamål, ficktjuveri, åldringsmord på landbygden, tvångsplattläggning, trafficking, beskyddarverksamhet o.s.v.. Detta är en känd sak.
    Men trög much? Hur fan vet du vad precis varenda en som kommer från öst (vilka länder pratar du förresten) har i syfte när de kommer till Sverige?
    Mother cake
  • Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 10:21:40 följande:

Inte den mångkultur som involverar de stora invandrargrupperna från Afrika och Mellanöstern, som kommit på senare år. Samt Östpatrasket som går som barn i huset här sedan vi dumt nog gick med i EU.

Du kanske tänker på "mångkultur" som internationella folkmusikfestivaler, där speciellt lyckade artister ifrån olika länder uppträder..? Fast det är inte VERKLIGHETEN, vet du, lika litet som en operett är det. Den VERKLIGA mångkulturen, är just den som uppstått i Tensta och Rinkeby, Alby och Fittja... den som Mona, Annie, Birgitta och du är för fina för att beblanda er med... 
    Hahah, du vet väl att SD består av många "östpatrask"? Typ Hagwall

(ja, jag älskar att ge henne som exempel) 
    Mother cake
  • Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:51:00 följande:

Fast svenskar har aldrig i modern tid begått så brutala och plågsamma mord. Möjligen om det har gällt hämnd (det är jag inte säker på nu), men aldrig "bara" för att komma åt offrets pengar. Och detta att en hel klan samarbetar - det förekommer helt enkelt inte bland infödda svenskar. Eller har du NÅGONSIN hört att en svensk familj, inklusive mamma, pappa, ett par bröder, ett par kusiner, dotterns pojkvän o.s.v., kommer på idén att samarbeta om att rånmörda en gammal pensionär?
    Inte? Har du inte levt en dag längre än fem år? Och när du skriver "modern tid", vilken tid menar du då? Igår?

Mother cake
  • Velouria
    MrsC74 skrev 2013-11-16 21:00:07 följande:
    Sådant där vet varken du eller jag så mycket om men det finns massor med brutala svenska mördare.
    Två systrar slog i hjäl den ena systerns man här 2012. Svenskar !!!! En pojke tände tillsammans med sin kusin på sina farföräldrars hus och rånade de sen.
    En pojke i min systerson klass slog ihäll sin morfar med hammare.
    Knutby ...
    Mangs...
    Hagamannen
    Etc etc etc

Sluta prata som om att du vet. Du gör bort dig och jag tänker aldrig mer skriva till dig för du är på en sådan låg nivå.
    Mother cake
  • Velouria
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-16 20:48:36 följande:

Infödda ungrare är inte kriminella i högre utsträckning än svenskar. De har däremot mycket problem med sina zigenare. Har en ungersk brevvän, och vi diskuterar det här mycket.
    Men de passar in på "patrask" eftersom du skrev "östpatrask" och Hagwall som du nog hyllar, är just en sådan. Hycklare, parasit, dubbelmoralist och jävligt ond.
    Mother cake
  • Velouria
    nihka skrev 2013-11-17 16:09:16 följande:
    Fördomarna fortsätter att flöda fritt ser jag.

Saknar svar på min fråga: Och vad har du för ursäkter när vi svalt i Sverige och hade stora barnaskaror? "Enstaka riktigt hemska nödår" ??? 1,3 miljoner svenskar gjorde inte resan till USA för nöjes skull från slutet av 1800-talet till tidigt 1920-tal:

sv.wikipedia.org/wiki/Emigrationen_fr%C3%A5n_...

Du verkar sakna inte bara historiskt perspektiv, utan perspktiv rent allmänt. Tycker du själv att dina åsikter är representativa för SD?

En häst instängd i ett stall långt in i mörkaste skogen uppe i nordligaste Sverige har nog sett mer av världen än den person du citerade.
    Mother cake
  • Velouria

Lejonmamman, din presbild är inte på ett svenskt djur. Bäst du byter det för annars framstår du som sverigefientlig.

Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?