Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-01 11:45:43 följande:
    Nej. Men den typen av motfrågor är lite sent ställda när man tidigare argumenterat så som det jag citerade.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?

Högst lägligt ställd fråga faktiskt. Och inte alls jämförbar med Sd-resonemang. Sd-resonemang, som även du förstår, bygger på att beskylla hela grupper av människor för vad en del som i VISSA fall kan relateras till vissa ur grupperna utsätter andra för. Samt anse att "om det inte fanns nassinvandring skulle inte främlingsfientlighet existera. Håller du med om det? Helt OT för tråden, men du får gärna hitta samma typ av resonemang i mitt påstående som förklarade att det trakasseri som Malmös judar fått utstå främst beror på vad den Israeliska utsätter palestinierna för. Här varken förnekades att trakasseri skett eller ursäktades. Istället erkänns att så har skett (antagligen mest från muslimskt håll) och att Mellanösternkonflikten då nog är främsta orsaken. Och sen kan vi gärna återgå till att diskutera det verkliga ämnet och lämna sidospåret. Varsågod!
    Mother cake
  • Velouria
    Annao8 skrev 2013-11-01 15:40:09 följande:
    Det är bra att SD finnes och lyfter upp invandringsfrågorna i ljuset. Kommer från en kommun som har en stor invandring, vilket ger stora påfrestningar i välfärden. Eftersom att vi redan har en stor arbetslöshet hamnar den största procenten i ett bidragsberoende, vilket är en stor kostnad för kommunen. En stor procent av dom som kommer hit, har aldrig en chans i arbetslivet och kommer att bli bidragsberoende hela livet, dom som har en chans att få ett arbete är deras barn. Det här är en del i att man har fått höja skatten och prioritera om pengarna. Är inte alls konstigt att folk i kommunen ser allt mera snett på invandringspolitiken och börjar prata om SD. När dom ser hur det blir allt sämre med ekonomin , samtidigt som det fylls på med mer bidragsberoende människor utifrån. Invandringspolitiken påverkar oss alla i samhället. Ni som gnäller på SD, ge oss ett  annat alternativ att rösta på då, om vi vill minska invandringen.

Men presentera lite fakta som stöder det du lägger upp angående din kommun!
    Mother cake
  • Velouria

Men gud! Hitta samma typ av resonemang som handlar om att det är rätt att oskyldiga får ta skiten för vad andra gör...

Mother cake
  • Velouria
    Politisk härdsmälta skrev 2013-11-01 15:21:26 följande:
    Utgår man från hela deras texter så finns det inget odemokratiskt inslag, tvärtom ligger det väl i linje med en allmän uppfattning om demokratibegreppet liksom hur det beskrivs av övriga riksdagspartier.  Majoritetsprincipen Likhet inför lagen Individers grundläggande människovärde Rätt till självständighet och demokratisk utveckling Dessutom en skrivning om utökad direktdemokrati jag ser som positiv. Jag tycker inte man kan hävda att deras syn på demokrati skulle innebära en inskränkning av mänskliga rättigheter för minoriteter, varken i avsiktsförklaringen eller i politik konkretiserad i riksdagsmotioner. Att mänskligheten omfattar såväl gemensamma nämnare som olikheter, sociala som ärftliga, tycker jag är en rätt okontroversiell åsikt.   

Majoritetsprincipen är klurig och försöker Sd fiffla med grnom väl uttänkta härskartekniker. Om man inte håller med dem så är man "Sverigefientlig", "terroristkramare", vill ta död på etniskt svenskt DNA osv. Och om de lyckas tysta ner meningsmotståndare med dessa odemokratiska metoder samtidigt som meningsfränderna ökar....ja, då kan man säga att de kan tillämpa majoritetsprincipen. Genom högst odemokratiska tillvägagångssätt.
    Mother cake
  • Velouria

Jag återkomner ikväll med vad demokrati är och vad mänskliga rättigheter är när jag får tillgång till en vanlig keyboard. Sen tror jag nog inte att man längre kan påstå att Sd står bakom demokrati.

Mother cake
  • Velouria
    Erizajo skrev 2013-10-30 09:13:16 följande:
    Jag håller med dig ts! När vi svenskar inte ska få fira lucia eller se på Kalle anka som vanligt på julen då har det gått för långt!

Hahaha! Fyndigt sätt att förlöjliga sverigedemokrater
    Mother cake
  • Velouria

Jag undrar om Al-Shabab är Ekeroth med sina missvisande siffror eller tolkningar av desamna. Alla vet ju att han är mer begränsad än ett dagisbarn när det kommer till statistik och hur man kan tolka dem. Bwahahahaha

Mother cake
  • Velouria
    jaghopparhögt skrev 2013-11-07 16:18:16 följande:
    Så tanten som kastade var alltså Sverigedemokrat?

Fråga tanten.
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?