Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Fjället skrev 2015-04-02 18:48:36 följande:

Vad är detta yrke?

Lär du dem svenska så att de kan få jobb? Utan språket ingen integration eller hur? I så fall jättebra, fortsätt med det.

Ungdomspedagog.

Ja, och ja.

Men du som tänkte ställa mig mot väggen, vad gör du själv för att påverka integrationen av nyanlända?
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Velouria
    familjenstygg skrev 2015-04-02 19:32:22 följande:
    Du skrev "Det är först när Sverigedemokraterna slutar existera som man kan ta itu med invandrings- och integrationsproblemen på allvar.". Det kan svårligen tolkas på annat sätt än att du anse att invandring och integration är ett problem.
    Jag anser att det definitivt finns problem i integrationen, ja! Det är helt sanslöst att tro annat.

Dock förvärrar SD detta genom att sätta folk mot folk. Det gör att folk hatar varann mer och exkluderar varann mer. Alltså är Jimmie Åkessons politik ett av de största integrationsproblemen i dagens Sverige.
  • Velouria
    Fjället skrev 2015-04-02 18:48:36 följande:

Vad är detta yrke?

Lär du dem svenska så att de kan få jobb? Utan språket ingen integration eller hur? I så fall jättebra, fortsätt med det.

Jag har för längesedan även insett svenskens oförmåga att se flyktingar, först och främst som människor, sedan människor med potential. Svensken tror att brist på kunskap i det svenska språket är detsamma som låg IQ och därmed också hopplöshet om att kunna lära upp flyktingen. De allra flesta flyktingar som jag har arbetat med, både underåriga och vuxna, har arbetslivserfarenhet samt mycket större ambitioner än en svensk att få komma ut i arbetslivet här i Sverige. Det är faktiskt bara det svenska språket som fattas dem.

Jag lär dem inte bara det svenska språket, utan även om det svenska samhället. Men även svensken behöver lära sig om det svenska samhället har jag märkt. Man måste börja bygga broar mellan det svenska samhället och flyktingen. Men som det ser ut nu så byggs bron från flyktingens håll bort mot det svenska samhället samtidigt som flyktingens ambitioner möts av högervindarnas stoppsignaler och den osynliga främlingsfientligheten som existerar överallt, dagligen.
    Du vet inte detta för du jobbar inte inom detta yrke.
  • Velouria

Hahahha, det bara väller in från SD!!

Hur var det nu med värnandet om demokratin?

www.dt.se/dalarna/falun/fallande-dom-for-dodshot-mot-bloggare

En minst sagt rolig aspekt av fallet är denna:

"Henrik Johansson fick frågan av åklagaren om han någon gång övervägt sluta med granskningen av Sverigedemokraterna."

Vad säger det om SD? Jo, att om du granskar dem så får du och din familj på moppo av deras mördarsoldater. Påminner lite om Kina, Nordkorea, Iran, Saudiarabien och andra roliga länder...

• Velouria

Bästa invandringspolitiken För dumskallar kanske? Ni vet, sådana som tror att halalmat är magiskt och förvandlar folk till muslimer?

Japp, det är sånt folk som har inflytande över människors liv...

Verkligen positivt och intellektuellt utvecklande för Sverige...

• Velouria
    nihka skrev 2015-06-25 11:50:40 följande:

SDs assimileringspolitik som är helt central för deras invandringspolitik är den ensamt största orsaken till varför man bör motarbeta SD. Inget annat riksdagsparti vill föra assimileringspolitik utan samtliga andra partier är överens om att integrering är det eftersträvansvärda.

Än så länge menar SD att Sveriges minoritetsgrupper ska få ha kvar sin lagstadgade minoritesbefolkningsstatus, men om SD skulle få något inflytande i politiken hur länge tar det innan man riva upp det och föra assimileringspolitik rakt av för alla - bli som "oss"  eller dra/låt dig diskrimineras. Det ligger inte i SDs ideologiska natur att stödja eller ens tillåta minoritetsgrupper i deras nationalistiska samhälle.

Assimileringspolitikens följder kan man se bland annat där kolonialmakter dragit fram och i Kina, Nordkorea och där IS och talibaner härjar.

Precis! Och din sista mening är klockren
  • Velouria

Förresten, heja SD. Ni har faktiskt kommit på ett sätt att minska massinvandringen till Sverige: genom hur ni framställer Sverige och svenskarna utåt i övriga världen Solig

rt.com/news/272368-sweden-halal-meat-muslims/

www.mirror.co.uk/news/world-news/councillor-lambasted-suggesting-eating-halal-6019285

www.worldbulletin.net/headlines/161909/magic-meat-in-sweden-eat-halal-morph-into-muslim

en.dailypakistan.com.pk/viral/halal-meat-has-magic-to-convert-non-muslims-into-muslims-345/

munchies.vice.com/articles/some-swedish-lunatic-thinks-eating-halal-meat-magically-makes-you-muslim

tribune.com.pk/story/917092/swedish-politician-slammed-for-suggesting-halal-food-turns-people-into-muslims/

Grattis!

• Velouria
    FDFMGA skrev 2015-07-24 00:40:23 följande:

Men har du inte ens förstått att SD står för SverigeDynamitarderna.

Utvecklingen går framåt. Förr höll de sig med aluminiumrör nu är det mer explosiva grejer som gäller.

En bekant till mig, Knallhatten, brukar säga: här sitter det inte fast, när han viftar med sina tändhattar och undrar varför ingen vill ligga med en sverigedemokrat.

AAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!!

Deras framgångar har varit explotionsartade också.

Det här var ju kul, att göra puns
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2015-07-24 20:26:30 följande:

Det som jag egentligen ogillar mest med SD är fanatismen, att sanningen är helt oväsentlig i kampen för den rätta tron.

I SD:s fall en rasistisk syn på människor och samhällsutvecklingen.

Ja, kolla bara på inlägget några steg längre upp angående att utomeuropeer är miljöfarliga och att afrikaner blir miljöbomber när de väl kommer till Sverige Inte nog med att uttalandet visar på IQ pissmyra så är aggressionen i hela inlägget värre än en arg aluminiumveväpnad Kent Ekeroth och en arg Breivik på en killing spree.

Shit, inte ens en vild kamphund har mågon chans mot en sån människa.

(Jag bjuder på inläggsborttagandet och varningen som följer )
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2015-07-25 00:06:45 följande:

Ser inget utöver det vanliga  .Borttaget antar jag.

Nog så. De flesta har citerat personen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?