• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-25 18:22:56 följande:
    Lite märkligt kan tyckas men du kan kanske hjälpa mig, vilka domar har Kent egentligen på sig?

Nä, Ekeroth har väl inga domar på sig. Det är en riktig guldgosse som nu senast polisanmälts för hets mot folkgrupp och som har för vana att knalla runt i Stockholm beväpnad med järnrör för att kunna ta itu med "blattelovers". Högst normalt beteende inom SD som återtigen öppnat famnen för Kenta efter att petat honom som rättspolitisk talesperson.

Lite märkligt kan tyckas att du inte vet hur det är ställt med den saken men alla kan förstås inte vara så insatta så det är bra att du frågar. Annars lär man sig ju inte.
  • nihka
    overdose skrev 2013-11-25 19:19:27 följande:
    Men det är inte så att man kriminaliserar en hel befolkning, och inte heller finns där någon rasism. Och ja, jag vet att du förstås tycker att man ändå gör detta, men att påtala risker och problem är inte detsamma som att döma en hel befolkning.

Frågor om samhällsbyggande är helt enkelt inte samma detsamma som att peka ut alla individer med en viss bakgrund.

Du argumenterar med en annan grundsyn än många av oss andra. För dig är det det helt ointressant ifall all statistik tycks säga att människor från vissa länder inte alls verkar vara positiva faktorer för Sverige.

Nu vet jag ju att mina ord inte kommer att påverka dig, men hur gör du i vardagen med olika saker och funktioner? Är det då inte så att du väljer de mest pålitliga och de bästa, hur du nu definierar det.

Och, får jag då säga, att om du gör det är du rasist, på det viset att mänsklig materia inte är annorlunda än annan materia. Det finns a priori inget som säger att vi människor är mer värda än prylar, Det är bara något vi tycker, men för universum är det nog bara olika former av materia.

Så berätta för mig, hurusom du lika gärna knackar in meddelanden på sten.

Fortfarande extremt svårt att fatta att man inte kan kriminalisera en hel befolkning rakt av för vad delar av befolkningen gör utan att det handlar om rasism? Jepp!

And here we go again "människor från vissa länder" Jepp, bunta ihop dem och hävda att det inte handlar om att bunta ihop dem utifrån några rasistiska föreställningar.

På något märkligt vis kan jag ändå på något plan respektera SvPare. De hymlar ju iaf inte om att de är rasister som många SDare gör som i stället tror man kan dölja de rasistiska motiven bakom en massa omskrivningar.
  • nihka

Oj, oj, oj, vad populärt det är att prata med mig här . Nihka, nihka, nihka. Ni gillar att säga mitt namn. Mmmm.

Har inte ni supersmarta, politiskt medvetna,  cke-rasister, enligt egen utsago, som vill tömma landet på invandrare något bättre för er än att käfta med mig?

Speciellt du Suffering är du inte bara liite trött på att bli bulldozerad av mig i varje diskussion du haft med mig under samtliga dina tarvliga nick.

Varför är SD Sveriges mest hatade parti? Enkelt. SD gör sig förtjänta av den etiketten gång på gång, på gång, på gång, på gång...       

• MrsC74

Wow. Ni SD-are framstår som rena amatörer jämfört med Nikha som är saklig och kunnig.

Ni har inget att komma med och går då till personangrepp. Dessutom så ger ni svaret på TS fråga i varje inlägg. Lite pinsamt men även upplyftande då det visar den rätta sidan. Den ni förhöjdes försöker dölja.

• nihka

Sorry Suffering. Du får leka stalkerextremistleken med någon annan. Jag vet att du inte tycker någon annan mäter sig med mig och att beroendet är näst intill omöjligt att kicka, men nu ska jag laga en mustig köttgryta och om du har tur är jag tillbaka i morgon och om du är lydig ska du min skosula få slicka Foten i munnen

• ubåt

Frågan vi måste ställa oss idag är om vi har tid att vända utvecklingen innan det är för sent, eller kommer välfärdssystemen att kollapsa innan SD (eller valfritt annat parti som vill minska invandringen) får tillräckligt mycket att säga till om.

En annan fråga som är avgörande att besvara är hur vi som land skall förhålla oss till islam och vilket Sverige vi vill att våra barn och barnbarn skall ärva.

Med nuvarande invandring från muslimska länder och mtp nativiteten hos "den gruppen" (i brist på bättre ord), svenskar som utvandrar och den låga nativiteten i jämförelse, kommer någon gång runt 2050-2060 islam vara den största religionen i Sverige. Eller tydligare - över 50% av befolkningen kommer att vara muslimer. Det kommer att bli stora problem redan innan dess.

Jag är inte orolig för mainstream islam, men det är sällan de moderata krafterna som bestämmer. Det är bara att se hur det ser ut i muslimska länder - och för all del i länder med blandad religion, hur kristna blir förföljda och mördade.

Det är 7 partier i riksdagen som i princip är nöjda med dagens invandring; att man kan säga att det är ett mål för dessa partier att Sverige skall bli muslimskt inom 50 år. Annars skulle de ändra invandringspolitiken. 

Därför har jag inget val - jag måste rösta på ett parti som vill sätta stopp för den utvecklingen. 

• Gustav Kirchhoff
    ubåt skrev 2013-11-25 23:37:09 följande:
    Frågan vi måste ställa oss idag är om vi har tid att vända utvecklingen innan det är för sent, eller kommer välfärdssystemen att kollapsa innan SD (eller valfritt annat parti som vill minska invandringen) får tillräckligt mycket att säga till om.

En annan fråga som är avgörande att besvara är hur vi som land skall förhålla oss till islam och vilket Sverige vi vill att våra barn och barnbarn skall ärva.

Med nuvarande invandring från muslimska länder och mtp nativiteten hos "den gruppen" (i brist på bättre ord), svenskar som utvandrar och den låga nativiteten i jämförelse, kommer någon gång runt 2050-2060 islam vara den största religionen i Sverige. Eller tydligare - över 50% av befolkningen kommer att vara muslimer. Det kommer att bli stora problem redan innan dess.

Jag är inte orolig för mainstream islam, men det är sällan de moderata krafterna som bestämmer. Det är bara att se hur det ser ut i muslimska länder - och för all del i länder med blandad religion, hur kristna blir förföljda och mördade.

Det är 7 partier i riksdagen som i princip är nöjda med dagens invandring; att man kan säga att det är ett mål för dessa partier att Sverige skall bli muslimskt inom 50 år. Annars skulle de ändra invandringspolitiken. 

Därför har jag inget val - jag måste rösta på ett parti som vill sätta stopp för den utvecklingen. 
    Min åsikt är att vi är i ett väldigt kritiskt läge just nu, över 200 utanförskapsområden, extrem bostadsbrist och en större arbetslöshet än vi någonsin haft i modern tid, samtidigt finns det starka krafter som vill fortsätta den här destruktiva utvecklingen utan betänkligheter.

Jag tror att vi kan vända den utvecklingen men det MÅSTE ske 2014, vi klarar inte en mandatperiod till med en extrem massinvandring från U-länder, det skulle innebära en halv miljon människor till med nuvarande inflöde, vi har facit i hand sedan länge - dessa människor blir en enorm nettokostnad för samhället + alla andra negativa saker som islamisering, kriminalitet och bostadsbrist.

Jag kämpar med näbbar och klor för att få mina nära och kära att förstå vart vårt land är på väg och att börja rösta för det man egentligen tycker - det måste bli ett slut på slappheten, det blir vad vi röstar på.

Så jag hoppas innerligt, vilken ideologi ni än bekänner er till, sossar, moderater eller miljöfanatiker. 2014 kan ni inte rösta efter miljön, egna plånboken eller andra petitesser.

Då måste ni rösta för Sveriges framtid, landet era barn ska leva i.
  • themia
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-25 23:57:56 följande:
    Då måste ni rösta för Sveriges framtid, landet era barn ska leva i.
    Just det!
    Och då röstar vi inte på det sverigefientliga partiet SD!

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Velouria
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-25 20:58:39 följande:
    Jag kan ju såklart bara svara för mig själv och vår konversation, där jag satte dig på plats gällande Ekeroths påstådda kriminalitet och falsk-anmälningar . Du låter väldigt svarslös nu (vilket jag förstår). Jag föreslår dock att du bemöter varje inlägg enskilt? Jag har svårt att tro att någon från den extrema vänstern skulle skulle sakna argument i sakfrågor? Visst, det finns såklart rena undantag som kallar underbyggda argument för fascism osv. men, nog om Arnstad. Du är väl ingen sådan Nihka Nihka Nihka?

Det är bevisat att Ekeroth är kriminell. T.om. hans mamma är kriminell.
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?