Varför hatar folk SD?
stoner skrev 2013-11-07 10:24:44 följande:
Om man tycker globala problem som svält, förföljelse och krig inte angår en, ja då skall man såklart rösta SD. Tror SD-are på allvar att ökat bistånd skulle uppväga att man stänger gränserna till "sitt" land, så man får ha "sin kultur" och "sina resurser" ifred?
Visst, integrationen fungerar inte tilfredsställande, och visst det är ett problem. Det jag har svårt att förstå är hur man kan underordna ovannämnda problem och tycka att bara vi svenskar har det bra så är det rätt, och skitsamma hur resten av världen har det.
Vi har gjort tillräckligt. Nu är det dags att vi tänker på oss själva. Jag kan även upplysa dig om att det finns många, många människor i våra svaga grupper, som INTE har det bra själva. Som vi borde hjälpa i stället, med de medlen som vi nu slösar på utlänningar.
Eller har du MISSAT att gamla, vårdbehövande människor inte får plats på äldreboenden, att hemtjänsten jobbar ihjäl sig och inte ens hinner det mest grundläggande hos varje boende längre, att det är nästan omöjligt att få en psykiskt sjuk person inlagd - vare sig han är farlig för sig själv eller omgivningen? Vet du hur många assistenttimmar som dragits in för funktionshindrade personer bara de sista åren? Vilket gör att de blir bundna till sina hem, och utan meningsfull sysselsättning. Vet du hur svårt det är för en utsliten, ensam mamma med noll avlastning att få en kontaktfamilj? För missbrukare att få hjälp med boendestöd - och ännu mera en plats på behandlingshem? För föräldrar till handikappade barn, att få tillräckligt med timmar på korttidshem?
VET du något om det som jag har räknat upp nu (det finns mycket mer), eller rabblar du bara gamla floskler om hur bra vi har det..?