Inlägg från: Lejonmamman01 |Visa alla inlägg
  • Lejonmamman01

Varför hatar folk SD?

stoner skrev 2013-11-07 10:24:44 följande:
    Om man tycker globala problem som svält, förföljelse och krig inte angår en, ja då skall man såklart rösta SD.

Tror SD-are på allvar att ökat bistånd skulle uppväga att man stänger gränserna till "sitt" land, så man får ha "sin kultur" och "sina resurser" ifred?
    Visst, integrationen fungerar inte tilfredsställande, och visst det är ett problem. Det jag har svårt att förstå är hur man kan underordna ovannämnda problem och tycka att bara vi svenskar har det bra så är det rätt, och skitsamma hur resten av världen har det.

Vi har gjort tillräckligt. Nu är det dags att vi tänker på oss själva. Jag kan även upplysa dig om att det finns många, många människor i våra svaga grupper, som INTE har det bra själva. Som vi borde hjälpa i stället, med de medlen som vi nu slösar på utlänningar.

Eller har du MISSAT att gamla, vårdbehövande människor inte får plats på äldreboenden, att hemtjänsten jobbar ihjäl sig och inte ens hinner det mest grundläggande hos varje boende längre, att det är nästan omöjligt att få en psykiskt sjuk person inlagd - vare sig han är farlig för sig själv eller omgivningen? Vet du hur många assistenttimmar som dragits in för funktionshindrade personer bara de sista åren? Vilket gör att de blir bundna till sina hem, och utan meningsfull sysselsättning. Vet du hur svårt det är för en utsliten, ensam mamma med noll avlastning att få en kontaktfamilj? För missbrukare att få hjälp med boendestöd - och ännu mera en plats på behandlingshem? För föräldrar till handikappade barn, att få tillräckligt med timmar på korttidshem?

VET du något om det som jag har räknat upp nu (det finns mycket mer), eller rabblar du bara gamla floskler om hur bra vi har det..?   
  • Lejonmamman01
    jaghopparhögt skrev 2013-11-07 16:24:48 följande:
    Det får du självklart tycka men de som har utsätts för det verkar tycka att det är jobbigt. Det är väl som med inbrott, människor brukar tycka att det jobbigaste med inbrott är att någon har gått in i deras hem och brutit deras privatliv, inte stölder eller skadegörelse. Och att någon bara har gått in kan an också tycka inte är något att bli skärrad över. Men bevisligen är det en stor grej för dom flesta.

Ja. Jag har dessutom hört att det är speciellt kränkande att få något just i ansiktet. Att man förlorar en del av sin trygghet efteråt. Att man alltid är rädd att någon ska typ slå en i ansiktet igen. Det är en mycket allvarlig kränkning, och enbart en mycket störd person kan göra något sådant. Det syntes förresten på henne, på Aftonbladets video, att hon var psyksjuk. Jag ser sådant.
  • Lejonmamman01
    jaghopparhögt skrev 2013-11-07 16:47:16 följande:
    Mja hon verkar ha en hel del missbruksproblem tydligen.

Det syntes (förutom på beteendet såklart), på hennes långa, utsläppta och svartfärgade hår i den åldern, allt det svarta sminket runt ögonen, det härjade utseendet, och hennes svävande sett att prata... samt på blicken.
  • Lejonmamman01
    Angie99 skrev 2013-11-07 18:49:07 följande:
    Det här är ju så skadat. Lika så det som Kalla Fakta ikväll handlar om, att vi skickar ut sjuka och de som verkligen behöver stanna. Till förmån för ensamkommande flyktingbarn på 22 bast som sen käkar lite kat och går bärsärkagång och knivhugger alla i sin väg. Till exempel...

Ja, precis. "Skadat" var ordet... Spöke
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-07 19:15:55 följande:

Du förstår fortfarande inte att min invändning handlar om att dessa två sätt att bistå flyktingar ställs mot varandra. Afrika är en kontinent.. men det kan vara svårt att ta in. För det är ju bara att åka nån annanstans i Afrika, de är ju så lika i alla avseenden.
    I alla fall är de olika afrikanska länderna mer lika varandra, än vad t.ex. Sverige och Somalia är. Både vad gäller klimat, religion, klädedräkt, kultur, kvinnosyn och allting.

För övrigt anser jag, att de snorrika arabländerna i Emiraten - Saudiarabien bland annat - borde ställa upp för sina trosbröder och -systrar i nöd. Är det någon som kan förklara, varför de inte gör det, och varför i stället ett litet, kargt och numera fattigt land uppe vid Polcirkeln måste göra det..?

I Emiraten gäller ju dessutom samma regler för kvinnans klädedräkt och frihet (eller brist på sådant) och mycket annat, så det skulle inte behöva bli de kulturkrockar som blir här i Sverige. Jag menar, när muslimska flickor vill ta över de svenska flickornas sätt att leva - vilket ofta slutar i tidigt tvångsgifte och i de värsta fallen i hedersmord. Och när muslimska pojkar inte tycker att svenska flickor har något människovärde, vilket resulterar i allt från öknamn i skolan, till gruppvåldtäkter... 
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-07 19:17:13 följande:
    Smögs in? Är det inte tillåtet att bära på tårtor?

Det kunde ju ha varit något annat i tårtan. Frätande syra till exempel. Eller en bomb...
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-07 19:37:46 följande:
    Visst. Vi går verkligen på knäna här. Hahahahahahaha. Julhandeln förväntas slå nya rekord i år, men med en mesig ökning på bara 1,5%.

Det går riktigt trögt för detaljhandeln eftersom vi totalt väntas vi spendera ynka 65,6 miljarder kronor under december. Det var bättre förr innan alla utlänningar kom och sög oss torra.Guld i mun

www.privataaffarer.se/nyaaffarer/na-nyheter/h...

Det är väl ingen som förnekar att det finns stora grupper i Sverige som har råd att köpa julklappar..? Om du läser mitt inlägg igen, så handlade det inte om dessa grupper, utan om de som på olika sätt är beroende av skattepengar för sin försörjning, eller för att på annat sätt (personliga assistenter, elevassistenter, boendestödjare, behandlingshem, äldreboende, korttidshem...) är i behov av skattefinansierade insatser för att få ett människovärdigt liv.

Att höja skatterna ytterligare för de välavlönade funkar inte, för då kommer ännu fler av dem att ta sin arbetskraft, sina spetskunskaper och sina företag och dra utomlands. Till något land som inte tar emot invandrare i den utsträckning som vi gör, och därför kan låta löntagare och företagare behålla större delen av det de arbetar ihop. 
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-07 19:09:30 följande:

De är för mer direktdemokrati på lokalnivå ja. Men du kanske inte förstår att det är utbytbart mot andra konkreta exempel? För det är majoritetsprincipens "suveränitet" jag ifrågasätter. Men det blev kanske för svårt att komma med en konkret invändning mot?

Sd fungerar pragmatiskt på lokalnivå, till skillnad från de andra partierna. De borgerliga röstar t.ex. alltid för privata alternativ (vårdbolag, friskolor..) oavsett vad. Likaså röstar S och V alltid emot. Medan Sd undersöker de olika alternativen, och förutsättningslöst kommer fram till om just det här privata vårdbolaget kan erbjuda kommuninvånarna något bra, eller inte. 
  • Lejonmamman01

Ja, de ställer upp med reda pengar (som ändå är en piss i Nilen för dem). Men DET är en mycket mer begränsad engångsinsats, än att faktiskt öppna sina gränser för dessa människor som vi gör. Och att garantera deras försörjning och alla välfärdsstatens förmåner resten av livet, samt alla deras barn, barnbarn... som vi också gör.

Jag kan tala om för dig, att det tar flera tiotals år i normalfallet att bli medborgare i Saudiarabien, och innan man är medborgare får man inte del av deras sociala förmåner överhuvudtaget. De använder sig i stället av gästarbetare. Men det hjälper inte om man har jobbat där i 30 år när man går i pension - man får ändå ingen pension av den saudiska staten. De skulle ALDRIG NÅGONSIN släppa in horder av människor bara för att få försörja dem. 
  • Lejonmamman01
    dennis02 skrev 2013-11-09 07:13:29 följande:
    Konstigt att de inte vill "skita ner sina händer" genom att samarbeta med SD, men de skiter ner sina händer hur mycket som helst med en totalt ansvarslös invandringspolitik.  Det verkar som våra politiker helt har tappat perspektiven, men så blir det väl om man bor i trygga villaområden och aldrig ha behövt oroa sig över att bli bestulen, rånad, eller nedslagen.

Ja, det är ju det där som är problemet. De som fattar besluten behöver inte leva med alla nackdelarna, för de kan gömma sig från verkligheten i sina garanterat rasrena villaområde, och åka bil från dörr till dörr...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?