• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

Santa in disguise skrev 2013-12-23 02:02:54 följande:
    Du pratar mycket om tillväxt och då på lång sikt antar jag, vi har ju haft massinvandring i över 30 år och statistiken hävdar bestämt att den genererat ett nettounderskott  som ökat varje år nu i över 25 års tid. (på 80-talet gick det jämnt upp ungefär)
    Hur ser dina egenpåhittade studier ut på den fronten? När kommer tillväxten - är det efter hundra år av massinvandring eller borde det inte räcka med ett par decennier för att avgöra att det tvärtom slutade i ekonomisk misär?

Sveriges BNP har fördubblats de senaste 30 åren. Svergies folktillväxt har gått back sedan 1970. Vad det skulle ha för effekt på det inhemska näringslivet, utan immigrationen, kan vederbörande få förställa sig själv med följande stödfråga till hjälp; hur många nya bostäder byggs det i ett land där befolkningen minskar? Och så vidare i varenda marknadsandel som bygger på inhemsk efterfråga.

Länder utan ordentlig folktillväxt visar upp hårda resultat i deras tillväxt - se Danmark sedan 2009 som ett talande exempel. Danmark har ökat med blott 69 065 invånare mellan åren 2009-2012 medan Sverige ökade med 84 335 invånare under bara året 2009 och ökade sammanlagt med 299 373 invånare mellan åren 2009-2012.

Skillnaden i ökad efterfråga inhemskt och stimulans på det inhemska näringslivet behöver inte ens diskuteras.
    Även Norge har haft en god tillväxt de senaste 30 åren men de har inte behövt en lika hög immigration som Sverige - då de har en betydligt högre naturlig folktillväxt än Sverige - och Norge ökade sammanlagt under åren 2008-2012 med 251 275 invånare. För Finland ser det nästan likadant ut som för Danmark i tllväxt, sedan 2009, som ökade med sammanlagt 99 256 invånare mellan åren 2009-2012.

Hur tydligt ska mönstret behövas göras?

Här, lek runt själv i statistiken för tillväxt sedan 1990 och kolla upp ländernas folktillväxt efter eget behag (börjar med en tydlig introdution och med en jämförelse i tillväxt mellan Sverige, Finland och Danmark, länder vars folktillväxt står i det här inlägget och efter det så kan Norges kollas upp); http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP---internationellt/?from51=1990&to51=2012&columns51=,1,7,6,

Island då? Ett annat vanligt exempel här. Året 2009 så hade Island för första gången en stagnerande folktillväxt naturligt överhuvudtaget, på hela 120 år, och det har inte hänt sedan dess - mer än dubbelt så många barn föds i Island än antalet människor som avlider samma år.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-23 02:05:36 följande:
    Vad finns det för relevans i den frågan?

Rasbiologiska institutet - inrättat av SAP f.ö. - , var ju en auktoritet som stod bakom steriliseringen av folk som man inte ville skulle fortplanta sig.

Skulle SAP:s ståndpunkter i denna fråga vara "korrekta" för att man lutade sig mot en auktoritet?

Vad auktoriteter som uttalar sig om sånt som har med politik att göra, gör är att de säger det som gynnar dem själva. Kolla Klas Eklund t.ex. - en auktoritet -, som var rådgivare till Palme, och sen, när högervindarna började blåsa, sållade sig till Timbro!

Relevans? Det säger sig självt att det måste finnas stöd för en skuggbudget.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-23 02:22:11 följande:
    Tvärtom. Regeringen har inte gjort någonting alls för att förhindra att allmänna medel som går till friskolor, tas ut som vinst och placeras i diverse skatteparadis. Det kan väl knappast ha undgått dig. Regeringens politik bygger ju på att de rika ska bli rikare, och de fattiga, fattigare. Därav att de vill ha hög fattiginvandring, för att kunna hålla lönerna nere för lågavlönade.

Det var ju inte så hemskt många år sen Moderaterna var helt emot invandring. Har du glömt det? De kallade ju Palme för kommunistkramare för att chilenarna fick asyl i Sverige. Numera är M ett mer slipat parti, ett smartare parti, men i grunden är det samma åsikter nu som då: Att försämra för dem som redan har dåligt, och förbättra för dem som har det bra.

Självklarthar det inte ungått. Det betyder dock inte att de ej har gjort någonting åt saken och de kan bara göra så mycket åt saken som det går att göra, lite svårt att trolla även för en moderat. Det säger sig självt att de vill att rörliga finanser ska stanna i Sverige men de kan inte göra rörliga finanser orörliga.

Världsmarknaden ser en aning annorlunda ut nu än på Olof Palmes verksamma tid och då chilenarna kom hit under 1970-talet. Visst har de skärpt till sig och framförallt släppt mycket på deras konservativa inställning.
  • Digestive
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 02:27:58 följande:
    Ja, men ditt stora problem är fortfarande att bevisa att det finns något fog i det som du påstår. Det är lätt att säga att vi kommer att bli multiberikade om 50 år bara invandringen får fortgå, är det bilderberg-gruppen som är beviset?

Jag tror givetvis att du har helt fel, inte minst för att massinvandringen skapar andra negativa effekter som kommer att få oss ner i skiten på sikt. Ett välmående samhälle måste vara grundat på en gemensam solidaritet och nationell tillhörighet för att fungera, och det är beståndsdelar som saknas i ett mångkulturellt samhälle, det innehåller bara motsättningar, konflikter och motstridiga intressen - och det har i förlängningen också ogynnsamma effekter på ekonomin.

Det är liksom ett högt spel du spelar, tänker du med din röstsedel vara med och rasera landet för att du tror kanske att det kan vara bra på längre sikt? Hur många mångkulturella brottsoffer är det värt för att få reda på svaret?

Ska vi säga 100 st Carl-Erik Cedvander som ska offras för dina fantasier?

Så en fördubblad BNP på 30 år visar inte på en gynnad tillväxt? Att medelsvensson inte får smaka på alla goda frukter hör till en annan sak. Det handlar inte enbart om "multiberikade" utan i dagsläget om direkt damage control och om en anpassning till den liberala världsmarknaden.

Den här skribenten avgör inget sådant men tror att rådande klimat kommer att ordna till mycket i motsättningarna framöver. Tror inte heller att immigrationen kommer att behöva hålla lika höga nivåer någon längre tid framöver.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-23 02:33:38 följande:
    Ja, nu har ju t.o.m. debattörerna i PK-media - senast fru Niwe i dagens "Godmorgon, världen" -, börjat tala om problemet som det innebär för den svenska skolan - som rasar katastrofalt i Europas resultatliga, och nu befinner sig bland de absolut sämsta - att det finns en massa skolklasser där det inte finns en enda svensktalande elev, vilket i sig är en helt självklar konsekvens av att politikerna har skapat närmast getton i våra förorter. När ska våra politiker ta på sig ansvaret för detta haveri?

Detta problem har ju faktiskt icke-PK-debattörer påtalat under 20-års tid, men då kallats rasister och annat.

När de kan. Mycket har dock gjorts men det kommer fram för allt att ta tid innan trenden vänder. Så länge det handlar om vissa grupper som står för de fallande resultaten, och inte om ett jämt fallande resultat över hela befolkingen, så kan de fallande resultaten ses som betydligt mildare i praktiken.

Under 20 års tid? Ja, det stämmer, givetvis, men utan immigrationen under dessa 20 år så hade inte problemen legat i fallande skolresultat bland vissa grupper utan om ett påtagligt avvecklat skolväsen vid det här laget.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-23 01:02:22 följande:
    Du är förvarnad. Kallar du mig rasist eller nazist (eller liknande) igen så anmäler jag dig direkt.

Har inte kallat dig för någotdera av det, vart får du dina ideer från?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-23 00:58:36 följande:
    1. Du vet mycket väl att det öht inte skulle ha blivit nån omröstning om man inte på förhand hade vetat att man kunde stödja sig på Sd. Som du också mkt väl vet har LO stort inflytande över S, och större kommer det att bli, måste bli, för att S ska ska kunna få tillbaka lite av all den trovärdighet som for sin kos genom Sahlin.

2. Jaha, så du ska börja förklara vad Lex Laval är nu, för mig, efter att ha googlat en smula, när det ju var jag som tog upp saken! Pinsamt! Att LO och S nu sätter ned foten i ämnet har väääldigt mycket med Sd att göra, vilket vem som helst begriper, som tänker efter ett slag.

1. Ja absolut var det så, och Sd hade haft noll att säga till om i den frågan och i alla andra frågor utan andra partiers initiativ. Har Sd en enda gång lagt en motion som fått bifall i riksdagen? Att man sitter som vågmästare utan aktivt samarbete med andra partier är inte mycket makt.. De skulle få mer att säga till om på sikt ifall de tog aktivt avstånd mot rasism.

2. Visst kan man googla, men det här skrev jag ur minnet. Jag var facklig själv när det begav sig, det här var och är en stor fråga för LO och löneutvecklingen i Sverige. Det har noll och åter noll att göra med Sd. Du hävdar att Sd har makt över svenska fackförbund, makt förutsätter en aktivitet. Hur har Sd aktivt påverkat facken?

Är det inte pinsamt att försöka ta cred för en massa saker man inte varit i närheten av att påverka? Vad ska ni hitta på mer, att ni stod upp för kvinnlig rösträtt också?
  • Santa in   disguise
    nihka skrev 2013-12-23 02:43:07 följande:

Det är mycket enkelt. Du har ju berättat att du tycker vad som helst med inte MENA. Du har ett djupt rotat förakt för människor från denna del av världen och muslimer. Men det är inte riktigt OK att säga som det är. Det gör du bara när du blir lite extra trött och beklämd. För så är det i "PK" Sverige man kan inte uttala sig nedsättande om andra folkgrupper eftersom det anses vara hets mot folkgrupp.

Då gäller det att försöka hitta mer objektiva orsaker till att hålla dem ute så man börjar leta med fokus på att hitta det man letar efter. Allt granskas utifrån perspektivet svenskar - invandrare och vips så har vi SDs strategi färdig.

Jag välkomnar "splittring" eftersom det betyder att alla inte har blivit rasister som inte kan leva tillsammans med människor från andra kulturer.
    Jag har inget rotat förakt från människor ifrån MENA eller bryr mig om hudfärger (islam föraktar jag dock) det handlar helt enkelt om att den här sortens invandring är negativ för Sverige på alla plan man kan tänka sig, det är helt enkelt åsikter grundat utifrån fakta. Det är något du verkligen borde prova, du förespråkar något helt annat och går tvärs emot vad statistiken säger.

Du är per definition alltså Svenskfientlig, det är man om man medvetet skadar sitt land och hyser mer solidaritet med människor på andra sidan jorden än sina egna landsmän.

Gillar du inte rasism? Varför vill du då ha så kraftig invandring då människor från MENA statistiskt sett är extremt rasistiska jämfört med oss nordbor? Ännu ett exempel på hur då bortser ifrån fakta och medvetet vill skapa motsättningar i ditt egna land.

Extremt olika kulturer har aldrig någonsin kunna samverka sida vid sida, det mångkulturella samhället är och förblir en naiv utopi. Det är dags att du slutar grunda dina åsikter på hur du önskade att det var och istället ta hänsyn till hur det faktiskt förhåller sig i verkligheten.

Har du faktafobi?
  • Santa in   disguise
    Digestive skrev 2013-12-23 04:40:02 följande:
    Så en fördubblad BNP på 30 år visar inte på en gynnad tillväxt? Att medelsvensson inte får smaka på alla goda frukter hör till en annan sak. Det handlar inte enbart om "multiberikade" utan i dagsläget om direkt damage control och om en anpassning till den liberala världsmarknaden.

Den här skribenten avgör inget sådant men tror att rådande klimat kommer att ordna till mycket i motsättningarna framöver. Tror inte heller att immigrationen kommer att behöva hålla lika höga nivåer någon längre tid framöver.

BNP säger ingenting alls, jag vill ha ett samhälle där minst 80% av människorna är självförsörjande och mår bra, inte ett splittrat kaos med låglöneslavar som mår piss och knappt klarar sig på lönen. Enligt ditt smått märkliga synsätt så måste man konstant öka befolkningen, hur många tycker du vi ska vara i Sverige i framtiden 20 .. 30 miljoner?

Nej, tack! tycker vi ska ha en befolkningsmängd på runt 9-10 miljoner och behålla vår storslagna natur - dit vår välmående befolkning kan vända sig till för att finna ro. Det blir rätt tydligt att du varken bryr dig om Sverige eller dom människor som ska bo här, du skulle lika kunna vara den som författade boken "det sovande folket" och det är skrämmande, den som skrivit den är nämligen en sociopat.

Och snälla lägg ner det där tramset om "anpassning till en liberal arbetsmarknad" "globalisering" osv. Det borde inte vara så svårt att förstå men vi behöver inte importera hit halva somalia för att samverka med andra länder samt exportera/importera. Faktum är att inte en enda arab eller afrikan behöver sätta sin fot i Sverige.
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 15:18:23 följande:
    Nej, tack! tycker vi ska ha en befolkningsmängd på runt 9-10 miljoner och behålla vår storslagna natur - dit vår välmående befolkning kan vända sig till för att finna ro.
    Nu skulle det vara intressant att veta hur du tänkt dig att det ska gå till i ett land med ständigt ökande antal åldringar genom ökad livslängd ( den ojämförligt tyngsta delen av sjukvårdens kostnader),
    och samtidigt minskande antal arbetsföra som kan klara deras försörjning, om vi inte kan ta emot invandrare?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?