• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • ubåt
    Digestive skrev 2013-12-23 20:19:53 följande:
    Och vilka källor använder sig Mauricio Rojas utav? Bara undrar..
    Brå. Brottsförebyggande Rådet.

Har du ens läst hans artikel i DN?
  • ubåt
    sjuttiofemman skrev 2013-12-23 20:25:49 följande:

Så du menar att det finns kriminalitets-kulturer i världen? Vad i den kulturen är det som gör invånarna kriminella?
    Är detta något Sd anser också?
    Jag menar ingenting. Jag hänvisar till Mauricio Rojas forskning.
  • sjuttiofemman
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 20:08:16 följande:
    Vilken forskning visar det? BRÅ.s rapporter tyder på att socioekonomiska faktorer bara förklarar en liten del i och med att det skiljer sig avsevärt mellan olika invandrargrupper, afrikaner är ju som du vet enormt överrepresenterade jämfört med nyinvandrade asiater, det här vet ju du såklart med.

Detta är lika uppenbart då man kollar på svenska bruksorter där arbetslösheten är lika hög eller högre som i tex Husby men där endast invandrarungdomar väljer att sätta eld på bilar och kasta sten på polis och räddningstjänst.

Man kan liksom inte göra som du, det går inte längre att bara hitta på saker och ljuga. Nätet är full av info om du söker dig bortom dom vänsterextrema hatbloggarnas fantasier.

Har du någon teori om varför länderna i Mellanöstern och Afrika är ett enda stort kaos jämför med oss fredliga demokratier i västerlandet? Kan eventuellt religionen/kulturen spela in? Om det kan vara så, varför massimport av dessa?

Och om det är så,

Nejdå, SMR var där och sökte konflikt också. Så den svenska kulturen är rätt våldsam också.
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 20:42:48 följande:
    Jag menar ingenting. Jag hänvisar till Mauricio Rojas forskning.

Ok så man kan påstå vad som helst bara någon annan påstått det?

Fegt.
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-23 20:41:08 följande:
    Brå. Brottsförebyggande Rådet.

Har du ens läst hans artikel i DN?

Nope. Bidra gärna.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-23 18:24:17 följande:

Dessa länder saknar i regel en ordentligt stabil ekonomi i övrigtmen visst finns det undantag.

Jo, hela världsekonomin byggerpå bubblor som spricker. Även där en poäng med att skapa en stark inhemsk marknad, då den står mindre påverkbar jämte omständigheter i omvärlden.

Håller med, de kunde ha gått ut med det här tydligare mer än att utfärda ett behov av folktilväxt. Det rimmar nog för dåligt att förklara sådana här sammanhang, tror att en politiker riskerar rätt mycket skit om det ifrån början hade förklarats att det tas in immigranter, som till synes, inte gör någonting annat än att stimulera tillväxten i förvaring. Kan förstå varför de har låtit bli men det ska naturligtvis inte behöva se så ut och göras bakom ryggen på folket - men jo, det här har redan gjorts upp bakom ryggen på folket och för längesen.

Vet, just därför funderas det just på en röst till Centern och just för att bevara ett grönt alternativ på högersidan (som dessutom för en allt bättre politik än Miljöpartiet i nuläget, därtill).
    Fast knappast nån idé att du röstar på C med tanke på att Alliansen ändå kommer att förlora valet. Stödröster får ju betydelse först när man har chansen att vinna.

Hur som helst tycker jag det är anmärkningsvärt att ingen offentlig debattör har lagt "skulden" för Sd:s tillväxt, på våra politiker. som har suttit i regeringarna sedan 1988. Det är ju så historien kommer att skrivas!

Det svenska regeringar är allra räddast för, är folkopinionen!

• longone
    Philipsson skrev 2013-12-23 17:05:12 följande:
    Jag har själv blivit kallad "rasist" i den här tråden, trots att jag öht aldrig har varit rasist eller har uttalat mig rasistiskt.

Däremot försvarar jag Sd ibland, när jag håller med om vad partiet tycker. Många som lever i massmedias (falska) bild av verkligheten, tycker att det räcker för att kvalificera sig som rasist. Du verkar tillhöra den kategorin.
    jaså det gör jag. verkar vara den taktiken du använder när du letar fakta som du sedan bygger dina åsikter på. en massa antaganden utan någon egentlig fakta.
  • Digestive
    Santa in    disguise skrev 2013-12-23 20:36:53 följande:
    Helt ärligt så tror jag inte att du gör några större reflektioner när då står på torget med en bensinbomb i handen, vajande AFA-flagga och palestinasjalen uppdragen över näsan.
    Däremot finns det massvis med tänkande demokratiska människor i världen.
    Innan jag ödslar tid på något längre inlägg så måste vi börja om från början, känner du till evolutionsteorin och grunderna i den?
    Vet du tex vart dom första människorna utvecklades och hur det naturliga urvalet gjorde sitt när människorna vandrade därifrån?
    När du står och skriker för full hals "inga fascister på våra gator" finns det inga tankar om varför länder är mer utvecklade och mer demokratiska ju längre man kommer ifrån ursprungslandet Afrika?
    Vad hände på vägen? Hint  *det naturliga urvalet*

Haha.. Tomte Bara tvungen att också få kommentera den här tankemisshandeln av Charles Darwin

Det naturliga urvalet kan ses som hårdare i Afrika, vilket även syns i genetiken där borta och i kroppar som utmärker sig bättre vid fysisk påfrestning och allmän kroppseffekt. Även vissa genetiska skillnader i kemisk uppsättning går att finna och har utmärkt sig genom vissa mediciners annorlunda effekt, relativt till människor utanför Afrika.

Sociala konstellationer har ingenting med genetik att göra och intellektet formas under helt andra förutsättningar än genetik (med visst förbehåll för så kallade "spöken i gener" - erfarenheter som kan vandra vidare genom genetiken, generation till generation) - och då genom direkt stimulans under en människas livstid.

Afrika ser ut som det gör på grund av; över tusen års förslavning och en omfattande plundring av kontinentens lättillgängliga naturresurser.

Prova på lite läsning i Afrikas historia samt i evolutionsteorin - det stimulerar, helt enkelt.
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 17:52:07 följande:

Nja, alltså det här har ju varit en effektiv skrämselpropaganda både från kommunisternas sida och de onda och lönedumpnings-glada blå-aristokraterna, allt för bibehålla massimporten av icke-svenskar. Motiven från dessa två genomonda sidor må vara olika men lögnen densamma.

Det har hetsats, stötts och blötts hur illa det kommer bli i Sverige då 40-talisterna går i pension, idag har dom nästan alla gått i pension och facit lyder typ såhär: Vi har nästan 400.000 arbetslösa i landet. Samma propaganda spreds då 30-talisterna fyllde 65, det blev inget kaos då heller.

Det här har blivit en av dom vanligaste flosklerna som sprids i kammaren idag - men det finns uppenbarligen inget fog för de tanklösas fantasier.

Du som Miljöpartist har säkerligen ägnat otaliga timmar till att studera Jan Ekbergs ESO-rapport, då kanske du också kommer ihåg att han tar upp det här ämnet? Men på ett ungefär skrivet han såhär: Invandring är inte lösningen på dom demografiska problemen - i synnerhet inte om man importerar bidragstagande utomeuropéer vars arbetsfrekvens inte uppnår 50%.

Det vi behöver är en familjevänlig Sverigedemokratisk politik som stimulerar det inhemska barnafödandet - du vet, etniska svenskar har alltid haft gynnsamma effekter på ekonomin(det är väl inte rasistiskt att påpeka den faktan?) Vi behöver ha tillbaka folkhemmet, alla Sveriges problem började med globaliseringen, massinvandringen och extremfeminismen.

Tage Erlander lär vrida sig i graven då han ser hur politruken Löfven misshandlar hans skötebarn - Socialdemokraterna
    Du vill alltså stänga Sverige.
    Ungefär som Nord-Korea

Tror inte att jag håller med där.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?