• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    longone skrev 2013-12-23 22:28:35 följande:
    okej, så du känner alltså igen dig i beskrivningen som en av de som blandar in främlingsfientliga åsikter när de diskuterar invandringspolitik, och som även har svårt skilja dessa åt.

jag skrev nämligen "vissa" så att du tar det personligt säger väl egentligen mer än det jag skrev. men det är bra att vi reder ut det. 
    Inte alls, fast nu är ju problemet det att folk tenderar att rycka upp rasistkortet så fort nån vädrar åsikter som inte är etablissemangets i denna fråga. Det glädjer mig att du inte är en av dem. Hoppas att det kan smitta av sig på andra också.
  • longone

ni pratar om "svenskhatare" m.m. men det är såna som ni som gör att invandringspolitiken ser ut som den gör idag, och varför inga partier vågat ta tag i frågan förra valet. ja, de är rädda att bli kallade rasister. varför då? jo för att det finns så sjukt mycket rasister här ute som har så svårt att medge det. när ni så uppenbart har främlingsfientliga och tydliga rasistiska åsikter så snälla våga kalla er själva rasister. ni är ju stolta över era åsikter så var stolta vad era åsikter gör er till. GOD JUL!

• longone
    Philipsson skrev 2013-12-23 23:29:35 följande:
    Inte alls, fast nu är ju problemet det att folk tenderar att rycka upp rasistkortet så fort nån vädrar åsikter som inte är etablissemangets i denna fråga. Det glädjer mig att du inte är en av dem. Hoppas att det kan smitta av sig på andra också.
    fast det är inte så. folk blir kallade rasister för att de uttrycker sig främlingsfientligt. sen är rasisterna själva fega och vågar inte stå för det som deras åsikter symboliserar. det är snarare så att man inte längre kalla någon rasist. rasisterna sitter alltid redo med pk-kortet. och är man inte pk så är man extremvänster, det är tydligen till den gruppen alla hör så länge man inte är rasist. finns liksom ingen gråskala. det var därför alla 16000 som var och demonstrera i helgen vara afa och rf.
  • sjuttiofemman
    Philomena skrev 2013-12-23 22:29:27 följande:
    Det är det väl klart att det finns. Många saker: när det gäller just våldtäkterna på svenska kvinnor, så är det helt säkert hederskulturen som ligger bakom. Både på så sätt, att dessa unga män lever i sexuell frustration, då de inte får ha sex med sina egna tjejer - som måste vara orörda till bröllopsnatten. Och på så sätt, att de ser svenska kvinnor, som visar inte bara håret och halsen, utan ofta till och med en bra bit av låren och brösten, och som har sex och ofta t.o.m. föder barn utanför äktenskap, som horor utan människovärde.

Sedan har vi massa annat: låg utbildning, primitiva föreställningar, att de varit soldater, torterat andra, eller själva blivit torterade, och därmed förlorat normala gränser för vad man gör mot andra människor, skuldkänslor och samvete... Och allt detta I KOMBINATION med relativ fattigdom naturligtvis, men det senare förklarar bara en liten, liten del, eftersom det finns så många infödda svenskar samt invandrare från andra kulturer (t.ex. Asien) som också är arbetslösa och fattiga många gånger. Men de våldtar inte kvinnor, rånar inte män och kastar inte sten på polisen för det...

Jag vill inte heller stänga dörren för, att tiotusen år av evolution efter att "vi" vandrade iväg från Afrika, kan ha utvecklat våra hjärnor på olika sätt.

Så när muslimska kvinnor blir attackerade pga sin tro och klädsel så innebär det att svensk kultur är både våldsam och kränkande?
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 22:08:10 följande:
    När han hämtat sin statistik från Brå så känner jag mig ganska trygg med att upprepa vad han sagt, ja.

Men du kan ju inte stå för det när jag ifrågasätter det du skriver, ja då är det ingen seriös debatt.
  • Digestive
    Philomena skrev 2013-12-23 22:33:45 följande:
    Vad pratar du nu..? Intelligens är i högsta grad ärftligt. Det kan du se på vilken (svensk) familj som helst. Självklart kan större intellektuella utmaningar, framslipa en högre intelligens hos ett helt folkslag. I synnerhet om det naturliga urvalet får verka i tiotusentals år... Livet vid iskanten var ju inte lätt för de första européerna. Det krävdes anpassningsförmåga och kvicktänkthet. Och även hela vägen sedan, i vårat kalla och karga klimat, där det var nödvändigt att man planerade för framtiden och lade i lador för nödår.

Ja, skillnaden mellan en afrikan och en västerlänning, som båda ifrån födseln, isoleras i vardera vit lokal fram till 25-årsåldern - lär utmärka sig fruktansvärt mycket. Tomte 

Haha, nej, såklart, att planera inför framtiden behövs ju inte i Afrika. Tomte Jakt i regnskogar och på savannen behöver inte heller kvicktänkthet och anpassningsförmåga. Tomte Allt sådant återfinns enbart som nödvändigheter i kalla klimat. Tomte

Börjar få slut på tomtar nu.
  • sjuttiofemman
    Philomena skrev 2013-12-23 22:29:27 följande:
    Det är det väl klart att det finns. Många saker: när det gäller just våldtäkterna på svenska kvinnor, så är det helt säkert hederskulturen som ligger bakom. Både på så sätt, att dessa unga män lever i sexuell frustration, då de inte får ha sex med sina egna tjejer - som måste vara orörda till bröllopsnatten. Och på så sätt, att de ser svenska kvinnor, som visar inte bara håret och halsen, utan ofta till och med en bra bit av låren och brösten, och som har sex och ofta t.o.m. föder barn utanför äktenskap, som horor utan människovärde.

Sedan har vi massa annat: låg utbildning, primitiva föreställningar, att de varit soldater, torterat andra, eller själva blivit torterade, och därmed förlorat normala gränser för vad man gör mot andra människor, skuldkänslor och samvete... Och allt detta I KOMBINATION med relativ fattigdom naturligtvis, men det senare förklarar bara en liten, liten del, eftersom det finns så många infödda svenskar samt invandrare från andra kulturer (t.ex. Asien) som också är arbetslösa och fattiga många gånger. Men de våldtar inte kvinnor, rånar inte män och kastar inte sten på polisen för det...

Jag vill inte heller stänga dörren för, att tiotusen år av evolution efter att "vi" vandrade iväg från Afrika, kan ha utvecklat våra hjärnor på olika sätt.

Jag förstår att du röstar på eller är politiskt aktiv inom Sd. Sjukt hur rasistiska vissa är.
  • Thomas66
    longone skrev 2013-12-23 23:38:24 följande:
    fast det är inte så. folk blir kallade rasister för att de uttrycker sig främlingsfientligt. sen är rasisterna själva fega och vågar inte stå för det som deras åsikter symboliserar. det är snarare så att man inte längre kalla någon rasist. rasisterna sitter alltid redo med pk-kortet. och är man inte pk så är man extremvänster, det är tydligen till den gruppen alla hör så länge man inte är rasist. finns liksom ingen gråskala. det var därför alla 16000 som var och demonstrera i helgen vara afa [quote=72037088][quote-nick]Digestive skrev 2013-12-24 00:10:41 följande:[/quote-nick]
    Philomena skrev 2013-12-23 22:33:45 följande:
    Vad pratar du nu..? Intelligens är i högsta grad ärftligt. Det kan du se på vilken (svensk) familj som helst. Självklart kan större intellektuella utmaningar, framslipa en högre intelligens hos ett helt folkslag. I synnerhet om det naturliga urvalet får verka i tiotusentals år... Livet vid iskanten var ju inte lätt för de första européerna. Det krävdes anpassningsförmåga och kvicktänkthet. Och även hela vägen sedan, i vårat kalla och karga klimat, där det var nödvändigt att man planerade för framtiden och lade i lador för nödår.
    Ja, skillnaden mellan en afrikan och en västerlänning, som båda ifrån födseln, isoleras i vardera vit lokal fram till 25-årsåldern - lär utmärka sig fruktansvärt mycket.   Haha, nej, såklart, att planera inför framtiden behövs ju inte i Afrika.  Jakt i regnskogar och på savannen behöver inte heller o och anpassningsförmåga.  Allt sådant återfinns enbart som nödvändigheter i kalla klimat.  Börjar få slut på tomtar nu.

Nä det tror inte jag, men dom vi nu ska ta emot från Afrika där 67% av kvinnorna och 50% av pojkarna har blivit utsatta för våldtäktsförsök eller våldtäkt lär inte vara någon rolig historia att ta hand om. Tom du kanske förstår att det är vardagsmat,
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-23 21:52:36 följande:
    Länken finns i inlägg 1909…. Men jag repeterar för Din skull...

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invan.../
    Tackar för det!

Får hoppas att rådande klimat råder bukt på det hela. Svensken har fått nog och konsekvenserna som kan stunda bakom hörnet har nog få immigranter missat. Hehe, ska visa upp artikeln för alla chilenska bekanta. {#emotions_dlg.djavulsk} Med viss glimt i ögat såklart men ändå, allmänt bra för dem att veta och fram för allt sprida vidare.
  • Digestive
    longone skrev 2013-12-23 23:32:21 följande:
    ni pratar om "svenskhatare" m.m. men det är såna som ni som gör att invandringspolitiken ser ut som den gör idag, och varför inga partier vågat ta tag i frågan förra valet. ja, de är rädda att bli kallade rasister. varför då? jo för att det finns så sjukt mycket rasister här ute som har så svårt att medge det. när ni så uppenbart har främlingsfientliga och tydliga rasistiska åsikter så snälla våga kalla er själva rasister. ni är ju stolta över era åsikter så var stolta vad era åsikter gör er till. GOD JUL!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?