• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • longone
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 22:14:48 följande:
    Nej, vi ska inte stänga Sverige. Givetvis ska vi fortsätta med den närande invandringen som enligt statistiken gynnar oss, det är ju helt underbart om WSP kan sända oss expertis inom vindkraften tex.

Däremot är det fullständigt makabert att miljöpartiet och dom sju andra likvärdiga partierna vill svämma över gränsen av koranstuderande och andra lågutbildade.

Varför vill ni det? Du bör komma med en riktigt bra förklaring om du vill undvika stämpeln svenskfientlig.
    behövs ju inte ett snille för att få svar på det. jag har inte följt hela diskussionen i tråden men har ändå sett att mycket kring diskussionen cirkulerat kring just det ämnet. så känns rätt så konstigt att du frågar det med tanke på att du vart en av de mest aktiva i tråden. och du var högintelligent sadu? 
  • Philomena
    Digestive skrev 2013-12-23 22:00:15 följande:

Haha.. Tomte Bara tvungen att också få kommentera den här tankemisshandeln av Charles Darwin

Det naturliga urvalet kan ses som hårdare i Afrika, vilket även syns i genetiken där borta och i kroppar som utmärker sig bättre vid fysisk påfrestning och allmän kroppseffekt. Även vissa genetiska skillnader i kemisk uppsättning går att finna och har utmärkt sig genom vissa mediciners annorlunda effekt, relativt till människor utanför Afrika.

Sociala konstellationer har ingenting med genetik att göra och intellektet formas under helt andra förutsättningar än genetik (med visst förbehåll för så kallade "spöken i gener" - erfarenheter som kan vandra vidare genom genetiken, generation till generation) - och då genom direkt stimulans under en människas livstid.

Afrika ser ut som det gör på grund av; över tusen års förslavning och en omfattande plundring av kontinentens lättillgängliga naturresurser.

Prova på lite läsning i Afrikas historia samt i evolutionsteorin - det stimulerar, helt enkelt.
    Vad pratar du nu..? Intelligens är i högsta grad ärftligt. Det kan du se på vilken (svensk) familj som helst. Självklart kan större intellektuella utmaningar, framslipa en högre intelligens hos ett helt folkslag. I synnerhet om det naturliga urvalet får verka i tiotusentals år... Livet vid iskanten var ju inte lätt för de första européerna. Det krävdes anpassningsförmåga och kvicktänkthet. Och även hela vägen sedan, i vårat kalla och karga klimat, där det var nödvändigt att man planerade för framtiden och lade i lador för nödår.
  • Philomena
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 22:06:16 följande:
    Nu kom vi in på ett känsligt ämne förstår jag, jag tror absolut att även vänsterextremister förstår enkla logiska samband och så. men ...

Svårigheten som vi sverigevänner och andra välutbildade står inför nu, är hur vi ska kunna förmedla kunskapen till de frälsta som under decennier har köpt den kulturmarxistiska propagandan som spritts runt riket genom högljudda megafoner.

För att även forumets extremister likt themia, sjuttiofemman och nihka ska förstå så kan man likna megafonen med en helt vanlig vardag, man slår på TV.n - i Tv-sofforna sitter Henrik Arnstad, Åsa Linderborg och Anders Lindberg från Aftonbladet och diskuterar integration - samma toner i P1, P2, och P3 WTF?

Man byter kanal till SVT1 - tro inte på fan Jerzy Sarnecki och Erik Ullenhag sitter där och debatterar.

Ja, vi med tresiffrigt IQ-värde har såklart inga problem med att analysera samhällsbilden idag, men självfallet blir man orolig över de lågintelligenta som styrs likt drivved emot vattenfallet.

Vad ska vi Sverigevänner göra?
    Jag håller med dig. Först hade vi ingen megafon. Och nu när vi har Avpixlat och några andra sajter, så sprider PK-maffian intensivt ut att allt som står där är lögner, och att de sajterna inte är värda att länka till... Det är jättesvårt att nå igenom bruset!
  • Philomena
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 22:32:05 följande:
    Haha, du blir allt mer festlig Så Afrika ser ut som det gör pga kolonisering och förslavning? Västerlandet har under decennier sänt hundratals miljarder i bistånd till den afrikanska kontinenten utan framgång, inte en uppfinning, inte ett nobelpris, inte ett demokratiskt fungerande samhälle - nada surf.

Utan vita så skulle inte ens Sydafrika vara hyfsat välfungerande, tacka koloniseringen mr lönedumpare.

Nej inget har med genetik att göra men av näringsbrist och lättja - det finns liksom statistik på allt numera och det gör det surt för er ondskefulla globalister - medel IQ-n i Somalia är 68, tycker att det utmärkt speglar vår integrationspolitik - endast 18% av somalierna arbetar, 0,5% av somalierna startar företag, ett resultat av att det naturliga urvalet inte gjort sitt i den gruppen. (oups, rasism i guess)

Helt ärligt? Är du utsänd av Familjeliv för att motverka sverigevänliga sanningar? Du börjar bli bisarr med dina lögner
    Japp. Det hjälper inte hur mycket Västvärlden pumpar in där - bygger sjukhus och skolor åt dem, och utbildar landets egen befolkning till att sköta dem. När de vita ger sig av, så drar alla svarta därifrån... och något år senare, har djungeln vuxit över sjukhuset/skolan/whatever... Det här har Sverker Åström berättat i sin självbiografi, där han skriver mycket annat också om hur våra biståndsmiljoner inte gör någon nytta alls i slutändan... Det går inte att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.
  • Philomena
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 22:40:44 följande:
    Slappna bara av sverigevän, det vi ser nu är dödsryckningar ifrån kommunisterna som i hundra år haft åsiktsmonopol, nu har dom helt sonika inte det längre tack vare underbara internet.

Vi lever i en glädjefylld tid och den osynliga berlinmuren är halvt riven.

Enligt senaste SOM-undersökningen hade endast 15% förtroende för kommunistblaskan Aftonbladet

Skrattande
    Ja, det kanske finns hopp!
  • ubåt
    Philomena skrev 2013-12-23 22:22:58 följande:
    Precis. Det är det där jag ALLTID har sagt. Frågan är bara, hur detta kunde tryckas i Sveriges största dagstidning - PK-media - redan för åtta år sedan. Men att det efter det förnekades igen av hela det officiella Sverige..?
    Skillnaden stavas "Fredrik Reinfeldt" och i viss mån Carl Bildt. Sverige hade varit ett bättre land om Göran Persson vunnit valet 2006.
  • ubåt
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 22:49:40 följande:
    Delvis får jag väl säga, sossar har sedan Per Albin Hanssons tid haft stora problem med matematik-kunskaperna, göran persson lånade ju 270 miljarder ifrån AP-fonderna (fortfarande obetalt) Han förtidspensionerade även en halv miljon svenskar för enorma summor.

Du vet mycket väl Ubåt att det bara finns ett ansvarsfullt parti idag som värnar om Sverige och vi som drar skutan runt. Det är inte moderaten/sossen Göran Persson

Det är Sverigedemokraterna. Tack för att du förstår det.
    Jo, men jämfört med Reinfeldt & Co var Göran Persson avsevärt mycket bättre för Sverige. Nuvarande regering har stulit fan så mycket mer än GP:s 270 miljarder.
    Minns att han redan 2003 motsatte sig social turism. Något som nuvarande marodörer i regeringen ivrigt välkomnat, påhejade av mupparna på vänsterflygeln.

SD var röstningsbara 2006 - men chanslösa. Det är 2014 och 2018 som blir ödesåren för Sverige som nation.
  • Tomte
    ubåt skrev 2013-12-23 22:51:09 följande:
    Nä, nu tycker jag det är dags att byta spår. Så kan vi se om vi har några islamofiler på forumet? Skall vi börja med varför islam fel? Vi kör en liten bild först:

Jag tycker vi kan lägga ned hela religion-snacket helt och hållet. Det är inte där problemet i grunden ligger. För att komma till botten med ett problem räcker det inte enbart skrubba bort symptomen.

Varför är folk i så pass stor utsträckning religösa? Är det människans försvar gentemot ett förtryck som pågått under tusentls år eller elitens påhitt för att tygla människor att hålla sig inom ramarna?
    Finns det några elaka barn här?
  • Tomte
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 23:02:20 följande:
    Missade ditt inlägg först, men tack för ett intetsägande inlägg som inte har stöd någonstans i statistiken, många är som du idag - en slags desperationens suck över en livsnödvändig förändring - en spillra av kommunisternas tid.

Du påminner lite om en gammal medlem här som kallade sig "storpappa" Han kunde skriva tusen tecken utan att nå en poäng, åter igen tusen ord för att försvara något som gick emot statistiken.

Storpappa har lämnat forumet.
    Tack för ett lika upplyftande svar. Du kan kan antingen  fortsätta slicka din egen röv eller helt enkelt erkänna att det finns folk kvar som bryr sig om andra. Att jag ska "tycka det är läskigt att yttra min egen åsikt" för att du likställer omtanke med diktatur kan du drömma vidare om.

Om jag nu påminner om din pappa så kan du väl bara säga det?
    Finns det några elaka barn här?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?