• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Santa   in disguise
    Digestive skrev 2013-12-23 02:17:17 följande:

Samma missvisande fokus på kostnader somvanligt och även Tino Sanandaji har fokus på de ekonomiska problemen som kommunerna känner av. Vad har sådant att göra med intressen som skiter i dessa kommuner och som har helt andra ekonomiska faktorer i fokus?

Det kan inte komma som ett uppvaknande att Sverige har inflytelserika krafter som inte sätter folket i vissa enskilda kommuner i första rum, eller? Snälla, stå inte så fruktansvärt naiv.

Ingen har sagt att det inte finns några problem. Ingen har sagt att det ej kostar. Det har dock meddelats om helt andra intressen och om intressen som står beredda på att ta dessa problem för att på sikt få Sverige att hamna i en bättre ekonomisk position uti andra aspekter. De offrar helt enkelt, mer än gärna, dessa pengar samt folkproblemen som uppstår och till fördel för andra ekonomiska aspekter.
    Ja, men ditt stora problem är fortfarande att bevisa att det finns något fog i det som du påstår. Det är lätt att säga att vi kommer att bli multiberikade om 50 år bara invandringen får fortgå, är det bilderberg-gruppen som är beviset?

Jag tror givetvis att du har helt fel, inte minst för att massinvandringen skapar andra negativa effekter som kommer att få oss ner i skiten på sikt. Ett välmående samhälle måste vara grundat på en gemensam solidaritet och nationell tillhörighet för att fungera, och det är beståndsdelar som saknas i ett mångkulturellt samhälle, det innehåller bara motsättningar, konflikter och motstridiga intressen - och det har i förlängningen också ogynnsamma effekter på ekonomin.

Det är liksom ett högt spel du spelar, tänker du med din röstsedel vara med och rasera landet för att du tror kanske att det kan vara bra på längre sikt? Hur många mångkulturella brottsoffer är det värt för att få reda på svaret?

Ska vi säga 100 st Carl-Erik Cedvander som ska offras för dina fantasier?
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-23 02:17:17 följande:

Samma missvisande fokus på kostnader somvanligt och även Tino Sanandaji har fokus på de ekonomiska problemen som kommunerna känner av. Vad har sådant att göra med intressen som skiter i dessa kommuner och som har helt andra ekonomiska faktorer i fokus?

Det kan inte komma som ett uppvaknande att Sverige har inflytelserika krafter som inte sätter folket i vissa enskilda kommuner i första rum, eller? Snälla, stå inte så fruktansvärt naiv.

Ingen har sagt att det inte finns några problem. Ingen har sagt att det ej kostar. Det har dock meddelats om helt andra intressen och om intressen som står beredda på att ta dessa problem för att på sikt få Sverige att hamna i en bättre ekonomisk position uti andra aspekter. De offrar helt enkelt, mer än gärna, dessa pengar samt folkproblemen som uppstår och till fördel för andra ekonomiska aspekter.
    Ja, nu har ju t.o.m. debattörerna i PK-media - senast fru Niwe i dagens "Godmorgon, världen" -, börjat tala om problemet som det innebär för den svenska skolan - som rasar katastrofalt i Europas resultatliga, och nu befinner sig bland de absolut sämsta - att det finns en massa skolklasser där det inte finns en enda svensktalande elev, vilket i sig är en helt självklar konsekvens av att politikerna har skapat närmast getton i våra förorter. När ska våra politiker ta på sig ansvaret för detta haveri?

Detta problem har ju faktiskt icke-PK-debattörer påtalat under 20-års tid, men då kallats rasister och annat.
  • longone
    ubåt skrev 2013-12-23 02:21:28 följande:
    Att Britta Svensson skulle vinkla något som talar mot vänstergrupperna och för SD. Hon har i stället varit ovanligt hederlig.

Är det på något vis underligt att SD inte vill vara med på en manifestation där följande framförs: ?

Under ett framträdande i Kärrtorp rappade artisten Silvana Imam raderna:

"Vet vad du tänker nu men du vet hur det går för dom

Som kommer hit och låter som Jimmie Åkesson

Dom som skiter i blatten, vill ha svinen vid makten

Så gå och slipa kniven och skicka grisen till slakten"

ja fast då antar du ju något. nu är det ju så att det hon skrivit är vinklat eftersom hon väljer att lyfta fram endast vissa saker och utesluter en stor del annan information. det spelar ingen roll om personen är höger eller vänster, eller om det den lyfter fram gynnar höger eller vänster. rätt ska vara rätt. vad hon har för politisk ställning i övrigt är inte så jätteintressant. det är inte konstigt att du har bär på din föreställning när det är så här du gör. du verkligen sitter och letar efter saker som ska intyga dig om att du har rätt, det är så tydligt. utan någon som helst kritisk granskning. eller jo, om det går emot det du tror på så ska det såklart ifrågasättas. men i övrigt så ska det tas in med hull och hår utan eftertanke. 
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 02:15:34 följande:
    Man behöver liksom egentligen inga djupgående studier för att förstå att det mångkulturella kalaset kostar enorma summor, det är bara en fråga HUR enorm summan är, det är bara att konstatera att 62% av sveriges bidrag går till invandrare, mindre än hälften utomeuropeer arbetar, hur mycket den extra kriminaliteten kostar vill jag inte ens tänka på men jag misstänker att det är hisnande summor, hundratals skottlossningar, bilbränder varenda vecka och en massa annat som kräver utredningar och domstolsprocesser.

Massinvandringen gräver vår grav och jag bryr mig inte om det kostar 50 eller 200 miljarder per år, det måste få ett stopp och det NU.

Och sen är jag inte helt säker på att kostnaden är det värsta, då är splittringen värre och att otryggheten ökat - samt att se kulturen sakta men säkert tynar bort i takt med att moskéer ploppar upp som svampar ur marken.

Det är fullständigt sjukt att det faktiskt finns sånna som du som vill ha den här skiten, det går bara inte att begripa. Why why why??????

Det är mycket enkelt. Du har ju berättat att du tycker vad som helst med inte MENA. Du har ett djupt rotat förakt för människor från denna del av världen och muslimer. Men det är inte riktigt OK att säga som det är. Det gör du bara när du blir lite extra trött och beklämd. För så är det i "PK" Sverige man kan inte uttala sig nedsättande om andra folkgrupper eftersom det anses vara hets mot folkgrupp.

Då gäller det att försöka hitta mer objektiva orsaker till att hålla dem ute så man börjar leta med fokus på att hitta det man letar efter. Allt granskas utifrån perspektivet svenskar - invandrare och vips så har vi SDs strategi färdig.

Jag välkomnar "splittring" eftersom det betyder att alla inte har blivit rasister som inte kan leva tillsammans med människor från andra kulturer.
  • Philipsson
    nihka skrev 2013-12-23 02:43:07 följande:

Det är mycket enkelt. Du har ju berättat att du tycker vad som helst med inte MENA. Du har ett djupt rotat förakt för människor från denna del av världen och muslimer. Men det är inte riktigt OK att säga som det är. Det gör du bara när du blir lite extra trött och beklämd. För så är det i "PK" Sverige man kan inte uttala sig nedsättande om andra folkgrupper eftersom det anses vara hets mot folkgrupp.

Då gäller det att försöka hitta mer objektiva orsaker till att hålla dem ute så man börjar leta med fokus på att hitta det man letar efter. Allt granskas utifrån perspektivet svenskar - invandrare och vips så har vi SDs strategi färdig.

Jag välkomnar "splittring" eftersom det betyder att alla inte har blivit rasister som inte kan leva tillsammans med människor från andra kulturer.
    nihka skrev 2013-12-23 02:43:07 följande:

Hur vore dt om du nån gång uttalade dig i en sakfråga istället för att bara, helt utan sakargument, klanka ned på Sd?

Tycker du t.ex. att politikerna har agerat bra som har sett till att vi har en massa områden där det i princip bara bor invandrare och där barnen aldrig får höra svenska språket, aldrig blir svensktalande, och som är en av orsakerna till att vi får en allt sämre skola, generellt sett?

Om du tycker att det problem, tycker du då att man ska fortsätta att skapa sådana områden, och på så sätt bygga på problemet?

• longone
    Philipsson skrev 2013-12-23 02:33:38 följande:
    Detta problem har ju faktiskt icke-PK-debattörer påtalat under 20-års tid, men då kallats rasister och annat.
    nej, riktigt så är det inte - du blir kallad rasist för att du säger något rasistiskt, inte för att du kritiserar invandringspolitiken. två olika saker. sen att vissa har svårt att kritisera invandringspolitiken utan att dra in främlingsfientliga åsikter gör ju att de bara har sig själva att skylla på om de blir kallade rasister. det är rätt tröttsamt att använda offerrollen som ett slags täckmantel för att kunna vara rasist. 
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-23 02:16:54 följande:
    "Var finns den interna debatten och var finns den interna debatten SDare emellan här på FL? SDare kritiserar inte varandras insatser om något. Skumt, mycket skumt."

Nu har du fintat bort mig. I ditt förra inlägg efterlyste du intern debatt (inklusive på Familjelivs forum?!?), nu riktar du kritik mot att det saknas gemensam agenda. Vad jag känner till finns det ett (1) partiprogram och det är föremål för kontinuerlig intern debatt, nu senast på landsdagarna.

Du ska få några fiktiva exempel:
    Förra månaden åkte 14 Somalier fast för Khat-smuggling, då förstår man ju hur hur många som var smarta nog att inte åka fast... Säpo håller ögonen på 35 Syrier med svenskt medborgarskap som strider i inbördeskriget och bedöms bli säkerhetsrisker om de återvänder, då förstår man ju hur dom som Säpo inte spanar på beter sig...  Knutby-pastorn som åkte fast var ju en perverterad sexgalning och mördare, du kan ju tänka dig vad som försigår i stugorna i den församlingen... Smakar inte riktigt bra i munnen. Men nummer 75 kanske är bättre lämpad att förklara hur tankarna gick.
    Ja, man pratar om vad det ska stå på ett papper, partiprogrammet, men att döma av alla uteslutningar verkar det vara ruskigt svårt att rätta sig efter skrivningen. Så inom partiet är det problematiskt. Bland sympatisörerna är det samma sak. Här skrivs det om hur man skiter i nolltollerensen och på Avpixlat, Fria Tider och Exponerat haglar de rasistiska kommentarerna, med mycket liten intern kritik. Åkesson klarar inte av att hantera det så han sticker huvudet i sanden och påstår att det inte har något med SD att göra.

När man har kommit fram till en gemensam agenda ska det givetvis vara högt till tak så man kan diskutera agendan i praktiken. Det finns ingen motsättning i att å ena sidan ha en gemensam agenda och å andra sidan hålla sig öppen för kritik mot den.

Igen blandar du ihop människor som ska ha en gemensam hållning så som inom ett politiskt parti och människor från ett geografiskt område.

Somalierna som åkte fast för khatsmuggling är inte representiva för alla somalier lika lite som knutbypastorn är representativ för alla svenskar. Jag har inga problem med att få ihop detta.
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-23 02:17:56 följande:
    Det verkar finnas en förfärligt massa människor från alla håll och kanter på den politiska skalan och ALLIHOP är PK om de inte håller med SD. Alla dessa förstoppade, indokrinerade människor som inte håller med SD om allt de säger och så den upplysta tiondelen av Sveriges röstberättigade befolkning som enligt undersökningar till stor del fortfarande består av lägre utbildade män som allihop genom sin brist på högre utbildning förskonats från PK input. Så enkelt allt är i sagornas värld.

??????
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-23 02:52:34 följande:
    Hur vore dt om du nån gång uttalade dig i en sakfråga istället för att bara, helt utan sakargument, klanka ned på Sd?

Tycker du t.ex. att politikerna har agerat bra som har sett till att vi har en massa områden där det i princip bara bor invandrare och där barnen aldrig får höra svenska språket, aldrig blir svensktalande, och som är en av orsakerna till att vi får en allt sämre skola, generellt sett?

Om du tycker att det problem, tycker du då att man ska fortsätta att skapa sådana områden, och på så sätt bygga på problemet?

Hur vore det om du inte bara låtsas att jag inte uttalar mig i sakfrågor.

Jag vet att det är ruggigt irriterande för SDare att man inte bara accepterar deras bild av ett samhälle i upplösning pga av invandrare, men saken är den att det är en åsikt och inget faktum.

Den svenska välfärden såsom den såg ut kommer aldrig tillbaka. Man kan inte både ha marknadsekonomi isf blandekonomi och tro att man kan ta hand om medborgarna på samma vaggan till graven sätt som tidigare utan exempelvis nordsjöolja. Det är väldigt lite invandrarnas fel.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-23 03:07:50 följande:

??????
    Det var egna reflektioner utifrån en pottpuri av påståenden som levererats till mig av SDare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?