• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 01:45:12 följande:
    Det finns helt enkelt inget som tyder på att SD.s budget skulle vara missvisande på något sätt, snarare är besparingarna i underkant, det är ju riksdagens utredningstjänst som gjort dom flesta beräkningar, sen har dom fått uppskatta i vissa frågor, tex som hur mkt välfärd invandrare förbrukar i förhållande till svenskar. och har då kommit fram till siffran 1,5 tycker det låter ganska rimligt med tanke på tolkbehov, sämre tänder, fler sjukdomar(räknas rättsväsende in så lär dom förbruka det dubbla) osv osv.

Varför måste det finnas en intern kritik?
    För att det ALLTID finns två sidor på ett mynt. För att verkligheten ALLTID är svårbeskriven för att beräkningar ALLTID kan skilja sig åt beroende på vilka parametrar man väljer att ta med.

Du tycker det låter ganska rimligt baserat på 3-4 saker osv osv...*supersuck*
  • longone
    Philipsson skrev 2013-12-23 01:44:58 följande:
    Nej, så är det inte. De tog ju för det första avstånd från aktionen, och för det andra sågör du dig nu skyldig till den värsta formen av demagogi, vilket är en taktik som den styrande klassen ständigt och jämt begagnar.

Har du demonstrerat mot pedofili nån gång?

Nej, kunde just tänka mig det. Innebär det att du är pedofil då?
    du väljer att medvetet misstolka och missförstå vilket gör att en diskussion med dig blir väldigt meningslös. du kan väl komma tillbaka när du faktiskt vill diskutera det jag säger och står för, istället för att argumentera mot något som är påhittat av dig. ok?
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-23 01:54:13 följande:
    Och frågan kvarstår; vilken autkoritet står överhuvudtaget bakom Sverigedemokraternas skuggbudget?
    Vad finns det för relevans i den frågan?

Rasbiologiska institutet - inrättat av SAP f.ö. - , var ju en auktoritet som stod bakom steriliseringen av folk som man inte ville skulle fortplanta sig.

Skulle SAP:s ståndpunkter i denna fråga vara "korrekta" för att man lutade sig mot en auktoritet?

Vad auktoriteter som uttalar sig om sånt som har med politik att göra, gör är att de säger det som gynnar dem själva. Kolla Klas Eklund t.ex. - en auktoritet -, som var rådgivare till Palme, och sen, när högervindarna började blåsa, sållade sig till Timbro!
  • longone
    ubåt skrev 2013-12-23 01:49:22 följande:
    Du är ju nästan komisk. Britta Svensson har skrivit den krönikan. Hon är mer eller mindre ett rött skynke för SD och tillhör de mest politiskt korrekta journalisterna du kan hitta.
    och med det vill du säga? 
  • Santa   in disguise
    nihka skrev 2013-12-23 02:04:35 följande:
    För att det ALLTID finns två sidor på ett mynt. För att verkligheten ALLTID är svårbeskriven för att beräkningar ALLTID kan skilja sig åt beroende på vilka parametrar man väljer att ta med.

Du tycker det låter ganska rimligt baserat på 3-4 saker osv osv...*supersuck*
    Man behöver liksom egentligen inga djupgående studier för att förstå att det mångkulturella kalaset kostar enorma summor, det är bara en fråga HUR enorm summan är, det är bara att konstatera att 62% av sveriges bidrag går till invandrare, mindre än hälften utomeuropeer arbetar, hur mycket den extra kriminaliteten kostar vill jag inte ens tänka på men jag misstänker att det är hisnande summor, hundratals skottlossningar, bilbränder varenda vecka och en massa annat som kräver utredningar och domstolsprocesser.

Massinvandringen gräver vår grav och jag bryr mig inte om det kostar 50 eller 200 miljarder per år, det måste få ett stopp och det NU.

Och sen är jag inte helt säker på att kostnaden är det värsta, då är splittringen värre och att otryggheten ökat - samt att se kulturen sakta men säkert tynar bort i takt med att moskéer ploppar upp som svampar ur marken.

Det är fullständigt sjukt att det faktiskt finns sånna som du som vill ha den här skiten, det går bara inte att begripa. Why why why??????
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2013-12-23 01:57:00 följande:
    Med den lilla detaljen att varken muslimer eller somalier är en medvetet sammansatt toppstyrd grupp som ska enas om en genemsam politiskt agenda. De består av en massa människor som spretar ganska rejält och som givetvis ska spreta ganska rejält. Islam tar sig olika uttryck i olika länder och alla somalier är inte likadana bara för att de är somalier.

SD däremot ska föreställa ett politiskt parti med en gemensam agenda som alla medlemmarna kan ställa sig bakom. Istället är SD en brokig blandning av gammalt och nytt som försöker kränga ihop sig till ett parti där ingen riktigt verkar stå för helheten mer än på papper och en massa lokala aktörer kommer med egna tolkningar av partiprogrammet vilket bäddar för uteslutningar och "frivilliga" avhopp.
    "Var finns den interna debatten och var finns den interna debatten SDare emellan här på FL? SDare kritiserar inte varandras insatser om något. Skumt, mycket skumt."

Nu har du fintat bort mig. I ditt förra inlägg efterlyste du intern debatt (inklusive på Familjelivs forum?!?), nu riktar du kritik mot att det saknas gemensam agenda. Vad jag känner till finns det ett (1) partiprogram och det är föremål för kontinuerlig intern debatt, nu senast på landsdagarna.

Du ska få några fiktiva exempel:
    Förra månaden åkte 14 Somalier fast för Khat-smuggling, då förstår man ju hur hur många som var smarta nog att inte åka fast... Säpo håller ögonen på 35 Syrier med svenskt medborgarskap som strider i inbördeskriget och bedöms bli säkerhetsrisker om de återvänder, då förstår man ju hur dom som Säpo inte spanar på beter sig...  Knutby-pastorn som åkte fast var ju en perverterad sexgalning och mördare, du kan ju tänka dig vad som försigår i stugorna i den församlingen... Smakar inte riktigt bra i munnen. Men nummer 75 kanske är bättre lämpad att förklara hur tankarna gick.
  • Digestive
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 01:11:00 följande:
    Fölster kan du räkna bort med en gång, det var den token som på fulla allvar hävdade att sociala problem var vanligare i orter med få invandrare. Det är en riktig galning.

Mer info om quislingen här: bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/02/03/.../

Jagrén känner jag inte till men tycks bara göra ett svepande uttalande utan grunder

Och Li Jansson behöver man knappt nämna, jag har läst skiten hon skrev i DN för några dagar sedan och det var bara rena lögner som både Sanandaji och SD har slagit hål på.

Ekberg har ju själv räknat ut att asylmissbruket kostar 40 miljarder per år och det var ändå för sju år sedan, finns nog fog att tro att kostnaden ökat rejält sedan dess, det är klart att han trots det säger att SD har "fel" Man måste vara PK och följa mallen om sådana som han ska få något fler jobb

Nej, jag kan inte se några direkta sågningar av kompetenta personer utan verkar mest handla om personliga åsikter. Sanandaji däremot som är en av dom mest meriterade ekonomerna står på SD.s sida, han är ej PK

Samma missvisande fokus på kostnader somvanligt och även Tino Sanandaji har fokus på de ekonomiska problemen som kommunerna känner av. Vad har sådant att göra med intressen som skiter i dessa kommuner och som har helt andra ekonomiska faktorer i fokus?

Det kan inte komma som ett uppvaknande att Sverige har inflytelserika krafter som inte sätter folket i vissa enskilda kommuner i första rum, eller? Snälla, stå inte så fruktansvärt naiv.

Ingen har sagt att det inte finns några problem. Ingen har sagt att det ej kostar. Det har dock meddelats om helt andra intressen och om intressen som står beredda på att ta dessa problem för att på sikt få Sverige att hamna i en bättre ekonomisk position uti andra aspekter. De offrar helt enkelt, mer än gärna, dessa pengar samt folkproblemen som uppstår och till fördel för andra ekonomiska aspekter.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-23 01:49:22 följande:
    Du är ju nästan komisk. Britta Svensson har skrivit den krönikan. Hon är mer eller mindre ett rött skynke för SD och tillhör de mest politiskt korrekta journalisterna du kan hitta.

Inte så roligt va, att få en knäpp på näsan från vänsterkanten?
    Det verkar finnas en förfärligt massa människor från alla håll och kanter på den politiska skalan och ALLIHOP är PK om de inte håller med SD.

Alla dessa förstoppade, indokrinerade människor som inte håller med SD om allt de säger och så den upplysta tiondelen av Sveriges röstberättigade befolkning som enligt undersökningar till stor del fortfarande består av lägre utbildade män som allihop genom sin brist på högre utbildning förskonats från PK input.

Så enkelt allt är i sagornas värld.
  • ubåt
    longone skrev 2013-12-23 02:08:44 följande:
    och med det vill du säga? 
    Att Britta Svensson skulle vinkla något som talar mot vänstergrupperna och för SD. Hon har i stället varit ovanligt hederlig.

Är det på något vis underligt att SD inte vill vara med på en manifestation där följande framförs: ?

Under ett framträdande i Kärrtorp rappade artisten Silvana Imam raderna:

"Vet vad du tänker nu men du vet hur det går för dom

Som kommer hit och låter som Jimmie Åkesson

Dom som skiter i blatten, vill ha svinen vid makten

Så gå och slipa kniven och skicka grisen till slakten"

• Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-23 02:01:49 följande:

De som förespråkar medborgarlön tänker på folkets intressen. Nog helt andra intressen som placeras i fokus här, än att folket ska vinna direkt på tillväxten som skapas och att vissa enskilda kommuners ekonomi placeras i fokus. Regeringen har gjort en hel del för att motivera och kontrollera så att skattepengar inte hamnar utanför Sverige, sänkt bolagsskatt hör till en sak som låg nära i minnet.

Det löser inte många problem som Sverige står inför. Det ger exempelvis inte fler människor som ämnas ta lågavlönade arbeten och ökar överhuvudtaget inte Sveriges folktillväxt.
    Tvärtom. Regeringen har inte gjort någonting alls för att förhindra att allmänna medel som går till friskolor, tas ut som vinst och placeras i diverse skatteparadis. Det kan väl knappast ha undgått dig. Regeringens politik bygger ju på att de rika ska bli rikare, och de fattiga, fattigare. Därav att de vill ha hög fattiginvandring, för att kunna hålla lönerna nere för lågavlönade.

Det var ju inte så hemskt många år sen Moderaterna var helt emot invandring. Har du glömt det? De kallade ju Palme för kommunistkramare för att chilenarna fick asyl i Sverige. Numera är M ett mer slipat parti, ett smartare parti, men i grunden är det samma åsikter nu som då: Att försämra för dem som redan har dåligt, och förbättra för dem som har det bra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?