• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Santa   in disguise
    Dasein skrev 2013-12-22 23:50:59 följande:
    Och så länkar du till Fria tider?? Det är lite som att länka till intervju med Herman Lindqvist för att visa att du har rätt... Glad 

Du är väl inte så dum så du tror att Fria Tider har räknat fram siffrorna? Nej dom kommer ifrån Jan Tullberg och Gunnar Sandelin.

Inga gröngölingar direkt.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:19:52 följande:
    Jag har inte bytt några användarnamn. Allt för att inte skapa förvirring efter dina tokanmälnings-rajder.

Ja, du verkar faktiskt helt besatt av saker som endast borde bekymra en moderator.

Det får ju en att undra lite ... hmm

Du har skrivit här sedan 23.11 och ditt inlägg där du klagar över tokanmälningsrajder är skrivit 23.19. Och du säger att du inte har bytt användarnamn.

Vad är det för kollosala rajder som jag är ansvarig för under dessa 8 minuter? Ser du verkligen inte hur ILLA det ser ut? Vem tror du ska tro på något du har att säga när du ljuger så lätt och vanemässigt???

Sedan kopplar du dig samman med SD. Jag tycker det är mycket märkligt att inte andra SDare säger från för det är uppenbart bortom allt tvivel att du ljuger som en häst travar här och att du gör negativ reklam för partiet genom att säga att du precis skiter i nolltollerensen, men det kanske partiet också gör? Vad tror du?
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:52:45 följande:
    Gäsp!
    51 minuter som medlem på FL och redan så trött...
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-22 23:44:23 följande:
    Fler och fler SÄGER att det är lönsamt. Och det är en av sakerna som gör mig förbannad. Lögnerna. Om man nu vill ha den här massinvandringen anser jag att det vore klädsamt om man redovisade kostnaderna och andra negativa effekter. I stället när en ny undersökning presenteras, går man bara ut med den delen som visar en mikroskopisk lönsamhet och när man får smäll på fingrarna för detta, låtsas man som det regnar. Det är så jävla oärligt och ovärdigt. Inte konstigt att SD växer nu när fler och fler börjar se igenom lögnerna.

Jag hörde nyss om en grupp pensionerade kvinnor (pensionärsgympa) i 70-85 årsåldern (ca 25 personer) där en kvinna av någon anledning sa att hon skulle rösta på SD - men hon vågade inte riktigt säga det högt. Men ett par kvinnor hörde det och så började de diskutera just invandringen. Alla utan undantag sa att de skulle rösta på SD i nästa val.
    Unga som gamla, lågutbildade som högutbildade, rika som fattiga, invandrare som "pursvenskar", fler och fler ser vart det barkar. Min spådom kan faktiskt vara i försiktigaste laget.

www.friatider.se/invandringen-kostar-110-milj...

Sluta hantera en nation som ett företag. Att invandringen kostar kan nog de flesta komma överens om men det finns en aning fler ekonomiska faktorer av vikt än så, för en nation. Bara faktumet att statliga kostnader inte utgör pengar som magiskt försvinner, utan återgår till statskassan och som återanvänds inom sin tid - borde få människor att tänka efter lite djupare.

Vissa enskilda kommunerna kan aktuellt dras ner av kostnader (de aktuellt invandrartäta) men sedan så kommer då den stora frågan; bryr sig alla politiker och alla starkt inflytelserika intressen, i Sverige som utomlands, sig om vissa enskilda kommuner i första hand?
    Nej, de gör inte alla det - går det att komma fram till fort och genom att bara se ut genom fönstret.
  • Santa   in disguise
    nihka skrev 2013-12-22 23:57:07 följande:

Du har skrivit här sedan 23.11 och ditt inlägg där du klagar över tokanmälningsrajder är skrivit 23.19. Och du säger att du inte har bytt användarnamn.

Vad är det för kollosala rajder som jag är ansvarig för under dessa 8 minuter? Ser du verkligen inte hur ILLA det ser ut? Vem tror du ska tro på något du har att säga när du ljuger så lätt och vanemässigt???

Sedan kopplar du dig samman med SD. Jag tycker det är mycket märkligt att inte andra SDare säger från för det är uppenbart bortom allt tvivel att du ljuger som en häst travar här och att du gör negativ reklam för partiet genom att säga att du precis skiter i nolltollerensen, men det kanske partiet också gör? Vad tror du?
    Det vet du mycket väl, du har tokanmält inlägg hela kvällen, mina och andras - kommu ... förlåt moderatorerna har därefter stängt av mitt konto och jag har tvingats att skapa ett nytt (med samma namn) är nog inne på fjärde nu för kvällen tack vare dig. Du skapar onödigt jobb både för mig och moderatorerna så lägg ner.

Du gör ju såhär varje dag så försök inte spela oförstående.

När har jag ljugit? På vilket vis gör jag negativ reklam för SD? Att jag berättar för obildade korkskallar här att invandringen är extremt ogynnsam för Sverige är faktiskt väldigt positivt för SD.s del.

Och det oavsett om jag använder ordval som inte skulle passa sig i riksdagen tex. Du har väl fått för dig att jag skrivit något rasistiskt men det har jag inte, allt är ju rasistiskt för en extremist som dig.
  • UPPERCASE
    Digestive skrev 2013-12-23 00:03:18 följande:

Sluta hantera en nation som ett företag. Att invandringen kostar kan nog de flesta komma överens om men det finns en aning fler ekonomiska faktorer av vikt än så, för en nation. Bara faktumet att statliga kostnader inte utgör pengar som magiskt försvinner, utan återgår till statskassan och som återanvänds inom sin tid - borde få människor att tänka efter lite djupare.

Vissa enskilda kommunerna kan aktuellt dras ner av kostnader (de aktuellt invandrartäta) men sedan så kommer då den stora frågan; bryr sig alla politiker och alla starkt inflytelserika intressen, i Sverige som utomlands, sig om vissa enskilda kommuner i första hand?
    Nej, de gör inte alla det - går det att komma fram till fort och genom att bara se ut genom fönstret.
    Men med ditt utopia tänk så behöver väl inte landsting, skolor och kommuner spara eftersom skattepengar magiskt skapas. 

En ekonomi fungerar inte så som du tror.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • Digestive
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:54:43 följande:
    Du är väl inte så dum så du tror att Fria Tider har räknat fram siffrorna? Nej dom kommer ifrån Jan Tullberg och Gunnar Sandelin.

Inga gröngölingar direkt.

Åh, några av de kända nationalekonomerna som sågar Sverigedemokaraternas skuggbdget. Skrattande Lite svårt med ett hål på 68 miljarder i sin budget, som bäst och när några av dessa har satt ett tak på 50 miljarder om 4 år att kunna spara på Sverigedemokraternas planerade minskning av immigarationen.
  • effemgea
    ubåt skrev 2013-12-22 23:44:23 följande:
    Fler och fler SÄGER att det är lönsamt. Och det är en av sakerna som gör mig förbannad. Lögnerna. Om man nu vill ha den här massinvandringen anser jag att det vore klädsamt om man redovisade kostnaderna och andra negativa effekter. I stället när en ny undersökning presenteras, går man bara ut med den delen som visar en mikroskopisk lönsamhet och när man får smäll på fingrarna för detta, låtsas man som det regnar. Det är så jävla oärligt och ovärdigt. Inte konstigt att SD växer nu när fler och fler börjar se igenom lögnerna.

Jag hörde nyss om en grupp pensionerade kvinnor (pensionärsgympa) i 70-85 årsåldern (ca 25 personer) där en kvinna av någon anledning sa att hon skulle rösta på SD - men hon vågade inte riktigt säga det högt. Men ett par kvinnor hörde det och så började de diskutera just invandringen. Alla utan undantag sa att de skulle rösta på SD i nästa val.
    Unga som gamla, lågutbildade som högutbildade, rika som fattiga, invandrare som "pursvenskar", fler och fler ser vart det barkar. Min spådom kan faktiskt vara i försiktigaste laget.

www.friatider.se/invandringen-kostar-110-milj...
    Härligt. Med de 25 pensionärskvinnorna som alla utan undantag ska rösta på SD.

SD har väl ungefär fem procents stöd land kvinnor, egentligen 3,3 procent - men för jämnhetens skull kan vi väl säga fem.

Ditt exempel är så mångbottnat. Det skulle kunna fungera som en matematikuppgift för sverigedemokrater. Där de till slut fick komma fram till att sannolikheten för att 265 kvinnliga pensionärer samtliga ska vara sverigedemokrater är så låg att den närmar sig noll. Jag lir lite full i skratt när jag tänker mig gänget som ska räkna ut 0,05 upphöjt i 25.

Men ingen kan naturligtvis ifrågasätta din patriotiska observation.. Så slutsatsen kan förstås bara bli att SD är utsatt för en gigantisk konspiration. Att Suffering, den stora sanningssägaren på FL, har rätt - att det bara är extremisterna som inte sympatiserar med SD.

Och därefter är nästa slutsats så gott som given: Om folket reser sig som en man är tiden inne för Åkessons dröm, visserligen bara som Sveriges härskare initialt - men snart är hela världen redo för Åkesson och de sanningssägare han omger sig med.

Endast fantasin sätter gränser för SD:s storhetTomte
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-22 23:39:46 följande:
    Jag har ingen aning om vad du har suttit och fantiserat ihop att mina kretsar skulle vara för något. Skrev du inte tidigare att det var tråkigt att få etiketter påklistrade på sig?

Om partiprogrammet var skrivet på ett annat sätt, med ett annat innehåll skulle det kunna vara rasistiskt. Men det är ju knappast relevant.

Det här fokuset på att SD döljer sitt egentliga motiv, agenda och politik bakom en upputsad fasad i syfte att vinna väljarstöd har jag svårt att förstå. Man tar avstånd från rasism, men är egentligen rasister. I partiprogram och riksdagsmotioner uttrycks ingen rasism, men egentligen sjuder det under ytan.

Jag vill inte gissa, så jag frågar istället, hur ser egentligen scenariot ut? När SD val efter val undanhållt sin faktiska agenda och vunnit ökat väljarstöd för sin tvättade politik, är oron då att man plötsligt kommer byta ut sin tvättade salongsfähiga agenda mot den rasistiska dagordning som så länge tryckts undan? Kommer man vänta tills man får egen riksdagsmajoritet, eller kommer man göra transformationen framför ögonen på en tänkt samarbetspartner? Och om nu inte halva valmanskåren faktiskt blivit gravt rasistisk, siktar man på en riktigt festlig mandatperiod med sin rasistiska dagordning innan man åker ut med huvudet före eller finns det en fortsättning på konspirationen?

Som sagt, jag vill inte gissa, och ärligt talat har jag nog inte heller fantasi nog.

Jag har inte kallat dig för något och således inte satt etikett på dig.

Vad Sd har för agenda och tankar om framtiden vet jag inte och jag bryr mig inte heller. Jag ser bara tecken på en skenhelighet och utbredd rasism i Sveriges 3-4 största parti, det är allvarligt nog. När rasismen dessutom sprider sig i Europa och utsatta grupper förtrycks och får skulden för allt och lite till, ja då måste vi på laglig väg sätta stopp för alla tendenser till rasism där det pyr upp.

Breivik visade med all tydlighet att den kan slå till även i de lugnaste vatten.

Om vi står tysta och passiva när Sd gång på gång spyr fram rasism på olika sätt, ja då är det inte längre omöjligt att vi får en extremistisk regering a la SvP eller värre ändå.

Du kommer säkert att säga nu att i Sd är det bara antirasister men när deras förtroendevalda blir uteslutna på löpande band för att de inte kan sluta med rasismen, vilka åsikter är det då som INTE kommer fram bland de som är smarta nog att hålla tyst?

Sd har inga ärliga avsikter att en gång för alla göra upp med sin främlingsfientlighet, varför vet jag inte. Därför ska de motarbetas med lagliga medel.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-23 00:07:27 följande:
    Men med ditt utopia tänk så behöver väl inte landsting, skolor och kommuner spara eftersom skattepengar magiskt skapas. 

En ekonomi fungerar inte så som du tror.

#1705 + #1706 :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?