• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Missermajser
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 18:06:48 följande:

Tråden handlar om SD och dom har givetvis inget med nazism att göra, lika löjligt som att ta en sådan diskussion i en tråd om Centerpartiet. Nej, jag har inget till övers för nazism men problemet är obetydligt, enligt SÄPOS senaste rapport så är det ju vänsterextremismen som är det största hotet mot demokratin.

Så jag frågar igen, är det inte så att du är ganska tolerant när det gäller synen på vänsterextremt våld? Tror den synen är ganska vanlig bland dina gelikar då dom bekämpar era "fiender" Något skäl måste det ju finnas till att du aldrig fördömer vänstervåldet men ständigt ältar nazism - något du tydligen förknippar med ett socialkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. (dags att öppna en bok?)

Håller du inte med SÄPO i sin analys eftersom du uppenbarligen tycker att nazism är ett större problem?
    Dom säger att båda sidor saknar förmåga att påverka statsskicket! Fantasyböcker kan vi givetvis dikta ihop några fler av om du har lust.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-22 19:00:12 följande:
    Har just anmält ditt inlägg. Det du i inlägget gör dig skyldig till är förtal. Skriver du så igen så anmäler jag dig för Polisen.

Ja snälla gör det :)
  • Lejonmamman01
    Dasein skrev 2013-12-22 17:37:03 följande:
    "Det räcker med stor vakthund och lättare beväpning för att hålla muslimerna borta." Låter inte friskt.
    Fast Ubåt sa ju aldrig att han skulle attackera muslimerna med dem. Man har rätt att försvara sig själv, sin egendom... och sina döttrar.
  • Santa in  Disguise
    Missermajser skrev 2013-12-22 19:34:30 följande:
    Dom säger att båda sidor saknar förmåga att påverka statsskicket! Fantasyböcker kan vi givetvis dikta ihop några fler av om du har lust.
    Det beror ju såklart på hur många de är och vilka positioner dom har, i vårt fall så ligger vi i en riktigt knivig sits då vi har otaliga vänsterextremister som arbetar på våra största medier och det är också en extremism som är någorlunda accepterad trots 100 miljoner lik på samvetet.

Vem har glömt när Niklas Svensson på Expressen skulle göra en granskning av vänsterextremismen i Sverige och fann en hel del kopplingar till den egna redaktionen, han fick inte publicera namn och bild för chefsredaktören som han hade tänkt.

Friskt samhälle vi har va?
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-12-22 18:32:14 följande:

I rest my case.

Du håller dig till partiets officiella linje om att detta är ett skäl för uteslutning från SD, men att hålla med den som föreslår att spika upp grishuvuden på muslimers dörrar är inte en orsak för dig att reagera. I stället håller du med om att det skulle vara "rätt i sak".

Allt jag bad dig var att kritisera en annan SDare, men i stället håller du med. Börjar du förstå varför folk skrattar åt SDs "nolltolerens mot rasism"? Du kan i likhet med så många andra inte stå upp för den när det handlar om att ta ställning mot en annan SDare. Detta är betecknande för sekter. Klart rasister dras till ett parti där sympatisörerna resonerar så.

Sedan skulle inget uppspikat grishuvud på någons dörr hålla någon borta utom möjligtvis små barn som skrämts, utan folk skulle anmäla detta tilltag till polisen. Det är uppsåtet som bedöms och en fällande dom är det troliga.

Hyfsat ointelligent att gå ut med eller hyfsat ointelligent att tycka oavsett om man går ut offentligt med det eller inte?
    Då kan ju DU föregå med gott exempel, och kritisera en skribent som är med i DITT wolf pack. I debatten om att invandrarna kunnat plocka ut full föräldrapenning retroaktivt för barn som var i skolåldern när de kom hit. Så skrev Dorian för någon timme sedan, till en kvinna som var kritisk emot daltandet med flyktingarna,  att hon borde åka utomlands och klä ut sig till muslim och sedan komma tillbaka hit som flykting, och se hur det är. Eller liknande trams, som är ÄNNU mer orealistisk och ointelligent än att säga att man ska hänga upp ett grishuvud på ytterdörren - vilket i alla fall är fullt möjligt att göra. Grishuvuden finns ju på många matbord nu i dagarna.

Seså - marsch iväg nu, och tala om för Dorian hur fånig han var! (Skulle kunna slå vad om MYCKET här, att det inte kommer att hända... Drömmer )
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-22 18:54:58 följande:
    Levt under en kommod?

1. Aliansen kunde inte få igenom höjd gräns för statlig skatt. Oppositionen kunde sänka regeringens förslag tack vare Sd.

2. Sd gick i somras ut med att man ville riva upp Lex Laval. Nu i november gick LO och S ut med att man vill göra samma sak. LO/S har alltså, av Sd, tvingats att försvara svenska löntagares intressen, för annars skulle man tappa ännu fler röster till Sd. Det är BARA ac den anledningen man har gjort det. Annars skulle man ha fortsatt med den högerlinje man har haft under många år nu.

Facken tar naturligtvis avstånd från Sd. Det ligger i sakens natur att "nya" partier motarbetas, eftersom de ju tar makt från dem som har makt nu. Maktkamp kallas det.

Haha ok om du säger det så..punkt 1:

- Sd röstade med oppositionen, ingen bad dem att göra det. Så särskilt mycket makt över facken återspeglas inte där. Som vågmästarroll däremot, men LO har så vitt jag vet inga mandat i riksdagen..

Punkt 2:

Lex Laval och Laval-domen handlar om att facket vill att utländska arbetare ska ha rätt till samma lön som svenska arbetare. Du kanske kommer ihåg Byggnads arbetsmarknadskonflikt på Waxholm som handlade om just lönedumpning, där lettiska byggare utförde arbeten till lägre pris än svenska? Och det handlar inte om att svenska arbetare skulle vara mer värda utan att utländsk arbetskraft kan rasera den svenska modellen som starkt bidragit till den välfärd vi har idag.

Detta har absolut ingenting med Sd att göra.

Jag som trodde du hade riktig information om detta och inte bara vinklad info från avpixlat eller nåt annat skit.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 19:25:05 följande:
    Fortsätt gärna så det finns mer att anmäla.

Hej uppercase! Kul att du är tillbaka, jag har två svar till dig på #1705 och #1706

:)
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 19:52:34 följande:
    Hej uppercase! Kul att du är tillbaka, jag har två svar till dig på #1705 och #1706

:)

Tack.

Jag är på mobilfot nu och har inte möjlighet att läsa eller svara ingående nu.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • Missermajser
    Santa in Disguise skrev 2013-12-22 19:41:00 följande:
    Det beror ju såklart på hur många de är och vilka positioner dom har, i vårt fall så ligger vi i en riktigt knivig sits då vi har otaliga vänsterextremister som arbetar på våra största medier och det är också en extremism som är någorlunda accepterad trots 100 miljoner lik på samvetet(Enligt sagan om ringen).

Vem har glömt när Niklas Svensson på Expressen skulle göra en granskning av vänsterextremismen i Sverige och fann en hel del kopplingar till den egna redaktionen, han fick inte publicera namn och bild för chefsredaktören som han hade tänkt.

Friskt samhälle vi har va?
    Ja det är konstigt att man inte hänger ut antirasister va?

De höger extrema har ju bara 450 miljoner (fritt tolkat) lik på samvetet och i garderoben.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-22 19:24:13 följande:
    Att klandra Sd:s av idag för vilka som fanns med i partiet när det grundades, är helt enkelt osakligt.

Det gamla högerpartiet - dagens Moderaterna -, var ju t.o.m emot rösträtten, d.v.s. emot själva demokratin! Och SAP låg bakom politiken med rashygien.

Och när det gäller problem med medlemmar: Det har alla partier. Härförleden var det riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani (C) som tog "time out" efter misstanken om bedrägerier/korruption i miljonklassen. 3.2. miljoner tycks hon ha överfört från en stiftelse till ett parti i Irak, som henne pappa leder!

Är C ett korrupt parti av den anledningen?
    Inte alls. Det finns de som varit med från starten även om fler som har strömmat till.

Sedan dess har dessa partier tagit avstånd från sådana tankar. Moderaterna är sedan länge för rösträtt och har idag inte en massa medlemmar som de måste utesluta för att de inte tycker att alla ska har rätt att rösta. Dessutom är moderatena inte ett enfrågepati om rösträtt. Givetvis finns det oegentligheter i alla partier, men en del oegentligheter smäller högre som om de går emot ett partis påstådda värdegrunder och i synnerhet om denna kluvenhet finns i profilfrågorna så som det ligger till med SD.

SD leder uteslutningstoppen med närmare 60 uteslutna denna mandatperiod och då räknas inte alla de som gått "frivilligt". Alla är givetvis inte nazister men de finns givetvis. Av någon anledning är SD ett parti som drar till sig folk man officiellt inte vill ha - annars skulle man väl inte behöva hålla på och utesluta hela tiden.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?