• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-22 16:47:39 följande:
    Du hade inte behövt googla om du hade följt med i diskussionen i stället för att bara hoppa in med en syrlig kommentar.

Nu väntar jag med spänning på din kritik av Santa in disguise och hens kommentar på Levi Klausens uttalande:

"Men Klausen har ju förvisso rätt, musslorna har ju enligt sagoboken grisofobi så det är nog en ganska bra strategi att spika upp grisskallar utanför sina hem för att hålla islamisterna på avstånd".

Det var för detta uttalande om att spika upp grishuvuden som  Klasusen fick gå, och då borde det vara något att kritisera när en fellow SDare här ställer sig positiv till vad Klausen sa. Så lite mer verkstad här och kom med ditt specifika fördömmande om du nu ska ha en uns av trovärdighet i den nolltolerens mot rasism som du säger dig stå bakom. 
    Nja, om man med "musslorna" menar muslimerna, så får jag nog ge den förklädda tomten rätt i sak. Jag skulle tro att det är korrekt att uppspikade grishuvuden håller muslimer på avstånd på samma sätt som vitlök sägs hålla vampyrer borta. Dock ingen metod jag ens skulle kunna tänka mig att använda. Det räcker så gott med en stor vakthund och lättare beväpning.

Att sedan som politiker uppmana folk på sin Facebooksida att göra detta framstår som milt sagt hyfsat ointelligent och tillräckligt skäl för uteslutning ur SD. 
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 17:06:31 följande:
    . Det räcker så gott med en stor vakthund och lättare beväpning.
    Och så är folk förvånade över den våldsamma högerextremismen? Herregud...
  • ubåt
    Dasein skrev 2013-12-22 17:15:58 följande:
    Och så är folk förvånade över den våldsamma högerextremismen? Herregud…
    Hur menar du nu?
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 14:26:57 följande:
    Vilka svenska traditioner har kränkt vem? Så vitt jag vet är det rektorer på vissa skolor som av olika anledningar valt att inte hålla avslutningar i kyrkan eftersom vi bor i ett sekulärt land och många är ateister. Skolundervisningen ska dessutom vara neutral och inte påverkas av religiösa åsikter. Rektorerna gör sin tolkning och agerar därefter. Det har inget med några kränkta invandrare att göra. Mina barn har både haft sina avslutningar i kyrkan och på annan plats. Detta försöker Sd få till att det är invandrarnas fel vilket inte stämmer. Jag som ateist skulle inte vilja att kyrkan prackar på mina barn deras syn på livet, det får mina barn bestämma över själva.

Som sagt, polisen har full kapacitet att skydda samtliga partiledare. Att skylla över det på det ev fåtal personer som är kapabla att ta till våld och som är närvarande idag är inte trovärdigt. Det handlar mer om ovilja. Eller så kan Sd visa att man menar allvar och ordna en egen manifestation. Det viktiga är att de tar ställning på riktigt, något som inte skett hittills. Det enda partiet visar är främlingsfientlighet.

När man lägger ihop alla utspel från Sd och dess förtroendevalda så är det inte svårt att se hur rasistiskt partiet är, då är det inte konstigt att de inte ställer upp på en manifestation mot rasism. De har chansen men vägrar ta den.

Har du något svar på skrivelsen på deras hemsida då? Där Sd menar att så fort invandrare flyttar in så blir området kriminellt och arbetslöshet breder ut sig. Jag kan inte se det på annat sätt än att Sd menar att invandrare är kriminella.

Uppercase, hur går det med svaret? Du gör just nu som dina gelikar när det blir jobbigt att svara: stoppar huvudet i sanden :)

Om du nu kvicknar till och hittar på ett svar, kolla #1705 och #1706
  • sjuttiofemman
    Dasein skrev 2013-12-22 17:11:34 följande:
    Enligt Säpos egen statistik misstänks svenska nazister för 14 mord och dråp under perioden 1999?2009 - vänsterextremister för inga.

(www.svd.se/opinion/brannpunkt/polisens-passivitet-hotar-demokratin_8840726.svd)

Tack för den infon, det var intressant läsning. Och så har vissa här mage att kalla VÄNSTERN för våldsbejakande när det är högern som står för det grövsta våldet. Stackars Åkesson som är så rädd att han inte vågar stå för sina PK-åsikter..
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 17:27:48 följande:
    Hur menar du nu?
    "Det räcker med stor vakthund och lättare beväpning för att hålla muslimerna borta." Låter inte friskt.
  • stoner
    Dasein skrev 2013-12-22 17:37:03 följande:
    "Det räcker med stor vakthund och lättare beväpning för att hålla muslimerna borta." Låter inte friskt.
    Men det kan inte ha varit en sverigedemokrat som skrev det.
    Dom har en nollvision, serrö.
  • Missermajser
    Dasein skrev 2013-12-22 17:11:34 följande:
    Enligt Säpos egen statistik misstänks svenska nazister för 14 mord och dråp under perioden 1999–2009 - vänsterextremister för inga.
    (www.svd.se/opinion/brannpunkt/polisens-passiv...)

Säpo ser vänstern som ett större politiskt hot även om de inte begår några mord. Då kan ju t.o.m.  högerextrema vara nyttiga idioter som slutligen lyckas provocera fram ett våld från politiskt aktiva som känner sig hotade inom vänstern. Då kan säpo slå till och reducera vänsterns inflytande i samhället ännu mer. Så 14 mord kanske bara är meriterande i Säpos ögon.

Sprider man samtidigt en massa desinformation som svartmålar olika vänstergrupperingar så kan man få påhittad statistik hållas för sann då allmänheten jämställer vänstern med rasistiska grupper. Till slut kan man lagstifta bort hela ideologier.
    I slutändan finns bara en lite debatt mellan klassiska och konservativa liberaler kvar.

• ubåt
    Dasein skrev 2013-12-22 17:37:03 följande:
    Det skrev jag inte.

Men om någon skulle vilja hålla valfri trosinriktning inklusive Livets Ord, Jehovas vittnen och även muslimer borta (från t.ex. sitt hus) så duger det gott med en vakthund och som sagt, lättare beväpning.

Man behöver således inte gå till sådana svinaktiga (pun intended) ytterligheter att man spikar upp grishuvuden på dörrarna.
    Blev det lite klarare nu - eller finns det något mer du känner för att missuppfatta?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?