• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:46:36 följande:

Ställdes ingen fråga i det inlägget.
    Oftast förhandlar högutbildade för sig själva när det kommer till lön. Hur har Sd påverkat facken i någon riktning? Ungefär lika trovärdigt som att Sd inte är rasister.
    Högutbildade har inget som helst med "egen lön" att göra. Det handlar snarare om kollektivavtal eller inte. 
    Sen är det självfallet så att utbildning ger viss kompetens som gör det mer sannolikt att en arbetsgivare är intresserad av individuell lönesättning för att inte förlora denna kompetens. 

Vad du tror är ju inte relevant i frågan.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 12:51:28 följande:
    Högutbildade har inget som helst med "egen lön" att göra. Det handlar snarare om kollektivavtal eller inte. 

Sen är det självfallet så att utbildning ger viss kompetens som gör det mer sannolikt att en arbetsgivare är intresserad av individuell lönesättning för att inte förlora denna kompetens. 

Vad du tror är ju inte relevant i frågan.

Fortfarande har ni/du inte förklarat vad facket har med invandring att göra. Dvs ursprungsfrågan.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:58:08 följande:

Fortfarande har ni/du inte förklarat vad facket har med invandring att göra. Dvs ursprungsfrågan.
    Jag har aldrig påstått facket har något med invandring att göra. Jag kommenterade på ditt felaktiga antagande.
  • ubåt
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 12:32:31 följande:

Menar du att SD är rasister för att dom fördömer allt politiskt våld och inte vill vara med och legitimera radikala vänstergrupper? Alla godhetsapostlar som går sida vid sida med AFA, Researchgruppen, Linje 17 och Revolutionära fronten i Kärrtorp idag bör skämmas, samtliga som demonstrerar idag är ett hot emot demokratin då dom legitimerar grupper som enligt SÄPO utgör det största hotet emot vårt demokratiska samhälle.
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:46:36 följande:
    Ställdes ingen fråga i det inlägget. 
    Det var förklaringen du eftersökte. Varför fackens solidaritet är precis samma solidaritet de som är emot invandring använder.

Solidariteten sträcker sig bara till medlemmarna. Fattar du nu eller hoppar din hjärna över informationen till vänster här.
  • oOOo  oOOo
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:03:29 följande:
    Jag har aldrig påstått facket har något med invandring att göra. Jag kommenterade på ditt felaktiga antagande.
    Den här sjuttiofemman har nog valt nick efter IQ. Verkar inte riktigt kunna följa vem hen konverserar med
  • UPPERCASE
    oOOo oOOo skrev 2013-12-22 13:10:04 följande:
    Den här sjuttiofemman har nog valt nick efter IQ. Verkar inte riktigt kunna följa vem hen konverserar med
    Ja, han/hon är väl precis som nihka och tror att alla som argumenterar mot han/hon här är samma person.
  • oOOo  oOOo
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:11:20 följande:
    Ja, han/hon är väl precis som nihka och tror att alla som argumenterar mot han/hon här är samma person.
    Haha, ja en extremkommunist, inte bara så att alla är lika, de är tom samma person.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:11:20 följande:

Ja det är inte konstigt när du/ni byter av varandra och skriver på samma sätt. Plus att det inte är ovanligt att Sd-förespråkare skapar en rad konton för att förvirra och skapa en illusion av en opinion.

Men svara på dessa grundläggande frågor då som såna som ni brukar undvika eller börja gå till personangrepp istället:

- Vad är svensk kultur och varför kan den inte samexistera med andra kulturer?

- Sd vill sänka biståndet och tydligen göra det mer "effektivt" enligt Sd själva, hur ska Sd hjälpa andra människor på plats i utsatta områden så Sd slipper ta hit dessa människor?

- Sd skriver på sin hemsida att fina medelklassområden nu har förvandlats till segregerade områden med hög arbetslöshet och brottslighet. För att komma tillrätta med detta ska invandringen kraftigt minskas enligt Sd. Forskning visar att invandring i sig inte är en faktor för att hamna i kriminalitet, så vad menar Sd med denna skrivelse?

- För att motverka rasism i samhället, varför ställer inte Sd, som enda riksdagsparti, inte upp och deltar i demonstrationerna idag mot rasism? Sd har gått sida med våldsbejakande högerextremister så varför skulle ett fåtal vänsterextremister i ledet hindra Åkesson från att visa sitt stöd? Beskydd lär han få av polisen.
  • ubåt
    Fler och fler människor i Sverige är emot storleken på invandringen - det finns ingen folklig majoritet för den förda politiken.  Människor känner sig inte längre hörda utan i stället helt överkörda av regering, riksdag och media, samtidigt som man blir kallade rasister, nazister och främlingsfientliga.

Detta är mycket mer allvarligt än de negativa ekonomiska konsekvenserna av den förda politiken, för om man negligerar människors oro, ser ner på dem och gör tvärt emot folkviljan, tar man demokratin ifrån dem.  

Allt de då har kvar är nationalism och våld. Jag kan bara hoppas att mångkulturalismen och nuvarande politik förpassas till historiens soptunna efter nästa val.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?