• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dasein
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Jag hatar absolut inte SD, men jag tycker innerligt synd om folk som röstar på SD. De jag har träffat har i alla fall varit patetiska individer... jävligt fega, rädda för att världen förändras och Sverige med världen, förstår inte att inte klockan kan vridas tillbaka - och att majoriteten av befolkningen inte vill det heller. Lever i en liten bubbla, vill helst tillbaka in i livmodern. Det borde nog finnas nån diagnos för det.
  • dirpower

Att vara för något ger alltid bättre spenderad energi än att vara emot något som ofta upplevs som ansträngande och jobbigt.

Varför ska man vara emot invandringen när man kan vara för den?

Vad är SD för, alltså vill lyfta fram. Inte att de vill vara för en blockering utan för som i utveckling.

Varför ska man rösta på SD om man vill spendera sin energi på positiva tankar?

• Ermenegildo
    ubåt skrev 2013-12-21 23:13:59 följande:
    tobbesmedieblogg.blogspot.se/2013/12/jag-ar-j...
    Ögnade igenom den där bloggen och man blir till slut så trött. Jag känner igen formuleringar och resonemang och inser att SD mer och mer blivit som en religiös sekt. Det finns ingen vilja att förstå, lära sig eller basera sina åsikter på objektiv kunskap, man bara upprepar sina egna sanningar som ett mantra. "Massinvandringen" är ett exempel. Dvs de 0,5% per år som Sveriges befolkning ökar på grund av invandring. Det är ungefär jämförbart med ett det kommer en ny person till en skolklass vart sjätte år. Huh...

Oliktänkande påstås vara förda bakom ljuset eller med någon dold, ondskefull agenda.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • sjuttiofemman
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 23:28:34 följande:
    Ögnade igenom den där bloggen och man blir till slut så trött. Jag känner igen formuleringar och resonemang och inser att SD mer och mer blivit som en religiös sekt. Det finns ingen vilja att förstå, lära sig eller basera sina åsikter på objektiv kunskap, man bara upprepar sina egna sanningar som ett mantra. "Massinvandringen" är ett exempel. Dvs de 0,5% per år som Sveriges befolkning ökar på grund av invandring. Det är ungefär jämförbart med ett det kommer en ny person till en skolklass vart sjätte år. Huh...

Oliktänkande påstås vara förda bakom ljuset eller med någon dold, ondskefull agenda.

• overdose
    dirpower skrev 2013-12-21 23:26:20 följande:
    Att vara för något ger alltid bättre spenderad energi än att vara emot något som ofta upplevs som ansträngande och jobbigt.

Varför ska man vara emot invandringen när man kan vara för den?

Vad är SD för, alltså vill lyfta fram. Inte att de vill vara för en blockering utan för som i utveckling.

Varför ska man rösta på SD om man vill spendera sin energi på positiva tankar?
    SD är för invandring. De andra partierna är emot bra samhällen. Varför vara emot bra samhällen när man kan vara för?

Eller är det så att man skall vara för helt utan tankar om vad politiken innehåller?

Isåfall, jag skapar ett parti vars syfte är att du alltid skall ge mig allt du äger och har. Jag är för.

Vad tycker du?

• dirpower
    overdose skrev 2013-12-21 23:33:00 följande:
    SD är för invandring. De andra partierna är emot bra samhällen. Varför vara emot bra samhällen när man kan vara för?

Eller är det så att man skall vara för helt utan tankar om vad politiken innehåller?

Isåfall, jag skapar ett parti vars syfte är att du alltid skall ge mig allt du äger och har. Jag är för.

Vad tycker du?

Nu försöker jag formulera en poäng.

Det behövs poliser som sätter dit folk, det behövs lapplisor som sätter dit folk, det behövs konduktörer som sätter dit folk, det behövs åklagare som anklagar folk osv...

Alla dessa yrken behövs för ett fungerande samhälle men ve den som tar sig an uppgiften. Den personen kan likväl sabba sina egna framtida relationer, framtida yrken, framtida affärer osv...

Min energi ska gå till positiva saker för den negativa sidan kan de negativa människorna syssla med.

Ge mig positiva tankar om SD om svar finns.
  • Ermenegildo
    dirpower skrev 2013-12-21 23:41:57 följande:
    Nu försöker jag formulera en poäng.

Det behövs poliser som sätter dit folk, det behövs lapplisor som sätter dit folk, det behövs konduktörer som sätter dit folk, det behövs åklagare som anklagar folk osv...

Alla dessa yrken behövs för ett fungerande samhälle men ve den som tar sig an uppgiften. Den personen kan likväl sabba sina egna framtida relationer, framtida yrken, framtida affärer osv...

Min energi ska gå till positiva saker för den negativa sidan kan de negativa människorna syssla med.

Ge mig positiva tankar om SD om svar finns.
    De gillar folkdräkter?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • ubåt
    Ermenegildo skrev 2013-12-21 23:28:34 följande:
     "Massinvandringen" är ett exempel. Dvs de 0,5% per år som Sveriges befolkning ökar på grund av invandring. Det är ungefär jämförbart med ett det kommer en ny person till en skolklass vart sjätte år. Huh...
    Eller mer rättvisande, ungefär ett nytt Örebro varje år (eller ca. 105.000 människor) och fler än i något annat västland.
    Detta samtidigt som arbetslösheten är rekordhög, bostadsbristen skrämmande hög, skolresultaten sjunker och våldsbrottsligheten ökar.
  • Hubby
    longone skrev 2013-12-21 17:50:23 följande:
    det ses väl inte som rasistiskt att älska Sverige och svensk kultur? förstår inte ens vad det skulle ha med rasism och göra, tror du missuppfattat en del grejer. 

när ditt lilla hjärta skrek "neeeej" när Dileva gjorde en låt om att Sverige ska ta emot alla och att alla är välkomna, så låter du rasistisk. 
    Varför? Om jag har gjort mat till 4 personer kanske jag inte vill att det kommer 15 st för då får jag ju problem. Tror inte speciellt många egentligen vill rösta på SD(gäller exempelvis mig). Men de kommer nog att få 15-20%. Och fortsätter partierna att göra som nu(att nonchalera SD total) kommer de att få ännu mer röster valet 2018.
    Så fort man säger någonting om invandring är man rasist. Jag säger ta dig i röven. De som vi tar in hit till Sverige är MYCKET mer rasistiska än någon annan svensk.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?