Inlägg från: Dasein |Visa alla inlägg
  • Dasein

Varför hatar folk SD?

kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Jag hatar absolut inte SD, men jag tycker innerligt synd om folk som röstar på SD. De jag har träffat har i alla fall varit patetiska individer... jävligt fega, rädda för att världen förändras och Sverige med världen, förstår inte att inte klockan kan vridas tillbaka - och att majoriteten av befolkningen inte vill det heller. Lever i en liten bubbla, vill helst tillbaka in i livmodern. Det borde nog finnas nån diagnos för det.
  • Dasein
    Hubby skrev 2013-12-22 00:00:37 följande:
    Varför? Om jag har gjort mat till 4 personer kanske jag inte vill att det kommer 15 st för då får jag ju problem.
    Nä, just det. Du låter dem dö av svält på din trappa. Du vill ju inte ha "problem".
  • Dasein
    Hubby skrev 2013-12-22 01:40:55 följande:
    Herre gud va du e löjlig. Lika löjlig som han ovanför som säger att jag låter någon svälta på min trappa. Vad snackar ni om? Sveriges invandrarpolitik är åt helvete fel och har så varit i 30 år. De är ju ingen av dem som kommer hit som är intresserade av att bli Svenskar. Och vem ska betala kalaset tycker ni?
    Att de inte vill bli svenskar vet du allt om, förstås? (tillåt mig småle ironiskt...)
    Om vi får hit invandrare betalar de sig själva, det är bara sverigedemokrater som inte fattat att alla vinner på det.
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 17:06:31 följande:
    . Det räcker så gott med en stor vakthund och lättare beväpning.
    Och så är folk förvånade över den våldsamma högerextremismen? Herregud...
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 17:27:48 följande:
    Hur menar du nu?
    "Det räcker med stor vakthund och lättare beväpning för att hålla muslimerna borta." Låter inte friskt.
  • Dasein
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:18:19 följande:
    DN är ett vänsterextremt propagandaorgan. Wolodarski har själv sagt att dom sysslar med agendasättande journalistik, SD sjönk drastiskt i Ipsos som DN beställer sina opinionsmätningar ifrån samma månad som han blev chefsredaktör.

Lär inte ha varit någon slump då han tidigare sagt att man bör tysta ner SD.s framgångar för att inte ge vind i seglen åt dom.

Det är alltså samma smörja som tex hatsajten Aftonbladet. Det krävs en naiv Miljöpartist för att köpa dom här bisarra vinklingarna som presenteras i vänsterextrem hatmedia.

Haha!!!
    Det enda man kan lita på är Avpixlat, eller hur? Skrattande

• Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 17:06:31 följande:
    Jag skulle tro att det är korrekt att uppspikade grishuvuden håller muslimer på avstånd på samma sätt som vitlök sägs hålla vampyrer borta. Dock ingen metod jag ens skulle kunna tänka mig att använda. Det räcker så gott med en stor vakthund och lättare beväpning.
    öh... och så följer en bild på hunden i halsband med nabbar och ägaren i militärbyxor....

Om du är kvar, TS, kanske du vid det här laget har fattat varför folk hatar SD?
  • Dasein
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:37:56 följande:
    Man kan lita på alla alternativa medier, även Fria Tider. SvD har faktiskt också blivit hyfsade på att rapportera sanningsenligt - ledarsidan är iaf helt ok.

Resten är bara smörja och man får läsa dom ungefär som man gör med ett exemplar av Se och hör, lite för nöjes skull och man får ta all redaktionell text med en stor skopa salt.

När man läser smörjan får man ha i åtanke att av journalistkåren så är 54% miljöpartister och 18% vänsterpartister enligt en opinionsundersökning, så man behöver inte vara sverigevän eller ens särskilt bildad för att förstå att all svensk media (inklusive radio) är ren och skär vänsterpropaganda av samma dignitet som kommunisterna indoktrinerade folket med innan Berlinmurens fall i det forna DDR.

Som tur är så har dom redan blivit genomskådade av dom allra flesta och ingen bryr sig längre om vad som står i dom röda blaskorna, mycket tack vare alternativ media som aldrig någonsin låter en lögn stå oemotsagd och som får allt fler läsare för varje dag som går.
    Och Hoollywood styrs av en judemaffia, så TV och film kan man inte heller titta på! Det som återstår är att repetera samma mantra om och om igen (t.ex. "invandrarfientlighet är helt naturligt och beror på ökad invandring"), så blir det Sant! Halleluja!
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 21:59:36 följande:
    Inte min hund. Min hund ser alldeles för snäll ut för att få fram poängen. Jag menar, hur avskräckande är den här bilden? (min är den mindre av de två)

Skulle folk hata SD för att dom har hundar?

Nej, bara folk som hotar andra med sina hundar. Frågan är vad poängen med den tidigare bilden var? Att visa att du minsann har en kompis som kan jaga bort muslimerna från din dörr...?
  • Dasein
    Breaking Bad skrev 2013-12-22 22:12:39 följande:

Sverigedemokraterna har iaf vuxit pga invandringen. Man kan vara kritisk till invandringspolitiken utan att vara invandrarfientlig.
    De har vuxit pga att de sprider fördomar, inte pga invandringen. I Finland har motsvarande främlingsfientliga parti mycket högre siffror trots att invandringen bara är en bråkdel av vad den är här - skulle det finnas bara en ynka invandrare skulle nog SD lyckas göra den stackarn till ett hatobjekt och öka sitt stöd...
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 22:47:56 följande:
    Läs och begrunda:
    Jag läste det redan tidigare och fattade inte poängen. Om den inte bara är att du tycker att Herman Lindkvist och en socialantropolog måste ha rätt? Tror du inte det finns historiker och socialantropologer av annan åsikt? Invandringsfientligheten har minskat i Sverige de senaste 20 åren trots att invandringen ökat. Sen 1992 har andelen människor som anser att man ska ta färre flyktingar gått ner 20 %.

www.som.gu.se/digitalAssets/1453/1453828_10-sandberg-o-demker.pdf

• Dasein
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:11:34 följande:
    Du pratar rent nonsens som du inte har några belägg för.
    Ja, men då spelar vi ju med helt samma regler! Glad
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 23:15:29 följande:
    Däremot kan man diskutera mängden och varför just Sverige sticker ut som extremt i sammanhanget. Man borde också diskutera kostnaderna på ett ärligt sätt och sluta påstå att invandringen är en lönsam affär för landet. Det är det förbannade ljugandet och oärligheten som jag tror gör att SD växer och fortsätter växa.

Allt fler och fler anser att det är lönsamt - sen kanske det finns en minoritet som alltid kommer att vara fientligt inställda till det som är nytt och svårförståeligt (SD), och tyvärr är ju trenden stigande i hela Europa. Men så långt som till att göra nån större politisk skillnad blir det knappast. Men fortsätt drömma, du...

• Dasein
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:28:20 följande:
    Jadu, man kan ju undra varför den landsvänliga trenden är stigande i hela Europa.

Kan det eventuellt ha att göra med att samtliga nationalekonomer räknat ut att det blir en enorm kostnad, att kriminaliteten och segregationen skenar? I vårt fall även extrem bostadsbrist.

Kanske mångkulturen inte var så förträfflig med facit i hand?

Men det är väl förstås bara rasistiska "fördomar" , trodde ärligt talat att det inte fanns personer som fortfarande var så okunnig som dig, att man tjänar på att importera U-landsbefolkningar ..

Trodde du verkligen det? HAHAHAHAHA! Stor humor.
    Det lönar sig definitivt att ha fler människor i arbete, en stor del av SD-arna verkar ju bara sitta på FL hela dagarna. Fyktingarna är nog en större tillgång i jämförelse!
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 23:44:23 följande:
    Fler och fler SÄGER att det är lönsamt. Och det är en av sakerna som gör mig förbannad. Lögnerna. Om man nu vill ha den här massinvandringen anser jag att det vore klädsamt om man redovisade kostnaderna och andra negativa effekter. I stället när en ny undersökning presenteras, går man bara ut med den delen som visar en mikroskopisk lönsamhet och när man får smäll på fingrarna för detta, låtsas man som det regnar. Det är så jävla oärligt och ovärdigt. Inte konstigt att SD växer nu när fler och fler börjar se igenom lögnerna.

www.friatider.se/invandringen-kostar-110-milj...
    Och så länkar du till Fria tider?? Det är lite som att länka till intervju med Herman Lindqvist för att visa att du har rätt... Glad 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?