• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    oOOo oOOo skrev 2013-12-21 13:50:35 följande:
    Kan du citera var jag kallat dig kommunist? Det verkar som du ser röda skynken här
    Nu Drömmer
    Mother cake
  • PGA
    Velouria skrev 2013-12-21 13:52:11 följande:
    Jag kan garantera dig att jag har större internationellt perspektiv än vad du har
    Du är full av internationell solidaritet men uppenbart okunnig om andra länders politik.

Jag har obefintlig internationell solidaritet men är medveten och kunnig om vårt liksom andra länders politik.
  • effemgea
    Velouria skrev 2013-12-21 13:06:17 följande:
    Jaså, var det en moderat? Minns bara att jag blev chockad och äcklad av hans uttalande och hans vidriga förnekande, trots att de tryckte upp klippet i ansiktet på honom där han kunde se sig själv säga sådana vidriga saker.

Hur som helst, ja det är en förvrängd bild de målar upp av verkligheten. Allt till vänster om SD är vänsterextremism, oavsett vad det är i verkligheten. Och så sätter de egenskaper på vänsterextremismen som de sedan attackerar. Och vi alla placeras i det facket oavsett vilka vi är och vad vi egentligen har för åsikter. Sedan så målar de upp en bild av Sverige och den bilden ser ut som att landet styrs av extremister som är våldsamma och vill folket illa. Jag undrar om det inte är projektion egentligen, t.ex. att allt som man själv känner och står för, det förnekar man och projicerar på andra.

Det är så uppenbart, för inget annat parti (trots att de alla haft medlemmar som varit direkt avskum) haft sådan destruktiv och farlig politik som SD. Utom de som är mer till höger om SD, som är nazister. SD har alltså inte långt till nazister egentligen, men kan aldrig sälla sig till den skaran pga sådana som Ekeroth som är sionist och har nära samarbete med andra sionistiska personer både i t.ex. USA och Israel. Vad SD har gjort är att ha infört en ny typ av rasism i Sverige, rasism mot enbart muslimer och till stor del mot MENA-folk, mest pga det kulturella och det religiösa, medan nazister kör det klassiska, rashatet.

Så i Sverige kan en människa från MENA (eller en  muslim) känna sig attackerad från två håll: SD och nazister.

Nice Obestämd
    Jomenvisst, ordens betydelse glider iväg för sverigedemokrater, ofta så långt att de förlorar all betydelse eller framstår som en ren språkparodi.

Egentligen säger det oerhört mycket om SD som företeelse att anhängarna är oförmögna att argumentera utan att använda dessa betydelseglidningar -- det är som att de tycks tro att de kan erövra världen genom att ockupera språket och ge orden en ny betydelse.

Innerst inne måste de ju förstås förstå att det stora flertalet inte kan vara det extrema, men de vill förmodligen så gärna tro att sådana som du och jag är vänsterextremister som jagar patrioter i avsikt att skada dem att de kan integrera den lögnen med övriga lögner. Skulle gissa att många inom SD-sekten menar att folkmajoriteten är indoktrinerad - men att folket så småningom kommer att vakna och inse att deras verkliga representanter är SD - och att det endast är de som värnar om Sveriges och svenskhetens framtid.

I sverigedemokratens förvanskade och förenklade världsbild verkar det inte finnas plats för några nyanser överhuvudtaget - och än mindre för er som har ett annat ursprung än Bullerbyns sängbottnar.
  • Lejonmamman01
    Velouria skrev 2013-12-21 13:08:47 följande:
    Vad för ont gjorde socialdemokraterna mig, t.ex.? De är ju vänster.
    Men "vänster" menar de flesta kommunister. Tokvänstern. Mona Sahlin var i och för sig tokvänster, men jag tror att det har rättat till sig nu. Den nuvarande verkar tänka mer på industrin, nationalekonomin o.s.v. - de stora och viktiga frågorna. Inte minst för landets arbetare.
  • Lejonmamman01
    effemgea skrev 2013-12-21 14:00:39 följande:
    Skulle gissa att många inom SD-sekten menar att folkmajoriteten är indoktrinerad - men att folket så småningom kommer att vakna och inse att deras verkliga representanter är SD - och att det endast är de som värnar om Sveriges och svenskhetens framtid.
    Det där är ju sant.
  • Lejonmamman01
    PGA skrev 2013-12-21 13:49:38 följande:
    Sveriges politik är extrem i många avseenden såsom skatter, abort, flyktingmottagande, genus mm mm. Eftersom du inte har ett internationellt perspektiv går det dig förbi.

Sveriges politiker vill inte landet illa men har för mycket fokus på världen och bortser från de negativa konsekvenser som den internationella solidariteten kostar landet.
    Håller med om allt du säger här. Sveriges politik ÄR extrem - men Sjuklövern och deras hejdukar gammelmedia, hjärntvättar oss så att vi inte ska förstå det. Jag hinner bara ta upp ett exempel nu: genusleksakskatalogerna i julhandeln. HELA VÄRLDEN har diskuterat detta, skrattat åt oss och förfasat sig och äcklats om vartannat.

Ändå säger den svenska medierapporteringen konsekvent, att det är alla dessa kritiker i utlandet som "ligger efter". Är inte det märkligt..? Att inte EN enda krönikör eller journalist på en etablerad tidning, skulle kunna öppna upp för att det kanske är de andra länderna som har RÄTT i att det är skillnad på pojkar och flickor - och att det var Guds/Naturens/Evolutionens (vilket man vill) mening att det SKULLE VARA SÅ???
  • effemgea
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 14:09:41 följande:
    Det där är ju sant.
    Visst. Det verkar gälla alla sekter och är förmodligen en viktig förutsättning för sekters existens överhuvudtaget.
  • Velouria
    PGA skrev 2013-12-21 13:55:45 följande:
    Du är full av internationell solidaritet men uppenbart okunnig om andra länders politik.

Jag har obefintlig internationell solidaritet men är medveten och kunnig om vårt liksom andra länders politik.
    Jag har inte diskuterat utländsk politik med dig och du har inte diskuterat utländsk politik med mig. Är detta den typiska SD-retoriken där man hittar på saker om andra, för att man inte har något belägg?
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?