• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • ubåt
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 19:08:04 följande:

Inte att jag är nån fan av Lööf (hemskare kvinna finns nog inte i svensk politik, den titeln övertog hon från Maud Olofsson) s?
  • Philipsson
    Santa in disguise skrev 2013-12-20 18:48:17 följande:
    Och andra sidan tjänar Annie Lööf  158.083kr i månaden (mer än statsministern) på att förespråka månggifte, islamisera och att önska utöka Sveriges befolkning till 40.000.000 genom invandring.
    Det märkliga var ju att också C då blev utmålat som ett extremistparti, av etablissemanget.

När ska sjuklövern/media sätta på pränt vilket som är det perfekta antalet invandrare till Sverige? Istället mörkar ban bara, låtsas som att man är för fri invandring...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 18:36:49 följande:

Bästa svaret idag tror jag. Nej naturligtvis tycker jag inte det. Svenska medborgare i Sverige ska ha rätt till den svenska välfärden. Oavsett ursprung.
    Hur kunde du misstolka det?
    Eftersom du bara skrev "medborgare" så kan man ju tolka det på olika sätt.

Förresten, är du för "fri invandring"?
  • ubåt
    Philipsson skrev 2013-12-20 21:55:52 följande:
    Eftersom du bara skrev "medborgare" så kan man ju tolka det på olika sätt.

Förresten, är du för "fri invandring"?
    Åh, kan jag få svara på den frågan?

Japp, jag är i princip för helt fri invandring - under förutsättning att inga som helst bidrag betalas ut annat än för de tre första månaderna i landet. Vid brottslighet skall personen utvisas och förbjudas att återvända under en minimiperiod om 5 år till max livstid oavsett anknytning till Sverige.

Kvotflyktingar är en helt annan sak.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 18:51:57 följande:

Det där är inte den första sverigedemokraten som inte har en aning om vad hen håller på med..

" rel="nofollow" target="_blank">

Innan han blev sverigedemokrat var han aktiv nazist. Men det har han "lagt på hyllan", yeah right.

Det var han som uppmanade till att spika upp grishuvuden på dörrar för att hålla muslimer borta.

Ja, det är allt möjligt pack som dras till SD.
  • Ojsan

Jag hatar inte någon, det är snarare att jag inte håller med deras iställning.

• effemgea
    Velouria skrev 2013-12-20 20:28:45 följande:
    Hahaha, vänsterextremist Har jag alltså skrivit att jag röstar på vänsterextremister?

Men stort tack för dina länkar. Jag svarar i äkta SD-manér: dessa var isolerade händelser
    Du insåg inte att jag provocerade fram detta? Tror du att det är svårt att få tag på sådana uppgifter och att jag själv inte kunnat få tag på dem? Krävs inte mycket grävande. Detta har jag bevisat om och om igen. 

Nä, lilla du. Jag röstar aldrig. Det finns inget vettigt att rösta på här i Sverige. Och SD är minst vettig. Och jag älskar "Inte rasist men..." för att det är fruktansvärt kul när de visar vad SD gör och säger hela tiden. Sånt pack som SD förtjänar sidor som "Inte rasist men".

Och bara för att störa dig lite till: jag är hellre kommunist än socialkonservatistisk sionist som Sverigedemokraterna. Jag ser inte titlar som "kommunist" eller "vänster" som förolämpning. Alls. Men det är jävligt illa om man blir kallad "rasist". Och denna titel kommer inte SD och dess sympatisörer undan
    Tycker att du ska rösta ändå Velouria.

En icke-röst är ju samma sak egentligen som att fördela sin möjlighet att påverka jämt över alla riksdagspartier..

Det är nog ganska få som finner ett parti vars åsikter de helt och hållet sympatiserar med. Eller uttryckt på ett annat sätt - rösta på vad tusan du vill, t o m KD, men en ickeröst är det samma som att till en åttondel stödja SD.
  • Lejonmamman01
    sjuttiofemman skrev 2013-12-20 19:08:04 följande:

Inte att jag är nån fan av Lööf (hemskare kvinna finns nog inte i svensk politik, den titeln övertog hon från Maud Olofsson) men nån 40 miljoner nivå har du hittat på själv.

Hur menar du att Sverige islamiseras?
    Jag skulle snarare säga att hon övertog den från Mona Sahlin. Som innehar priset för "mest skadliga kvinna för Sverige" genom hela världshistorien... Död

Birgitta Ohlsson är också en mycket obehaglig kvinna inom svensk politik. De tre - Sahlin, Lööf och Ohlsson - delar även detta, att de helt saknar verklighetsförankring. Erfarenheter från den riktiga världen.
  • UPPERCASE
    Ojsan skrev 2013-12-20 23:15:32 följande:
    Jag hatar inte någon, det är snarare att jag inte håller med deras iställning.
    Och det har du ju all rätt till.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • tessylin

vad tycker ni om SDs förslag om att hjälpa till på plats i de länder folk,flyr ifrån. SD vill till skillnad från något annat svenskt parti,lägga mer resurser i hemländerna. Tycker det verkar vettigt. [quote=71529325][quote-nick]hemligemollgan skrev 2013-10-30 12:21:06 följande:[/quote-nick]

Petra6 skrev 2013-10-30 11:37:25 följande:
    Håller med TS. Motargumenten här är ju skrattretande, maritbing som hävdar att allas lika värde ska likställas med allas rätt att bo i Sverige. Med den världsordning vi har med nationalstater så känns det ganska avlägset, särskilt för en välfärdsstat som Sverige. Det är ett faktum att ett land som Sverige som byggt upp en välfärd under 100 år måste ha en restriktiv invandring för att försvara välfärden. Lucia är inte en produkt av mångkultur i Sverige utan kulturutbyte mellan länder. Vad har det ens med ts frågeställning att göra?
    SD är även emot kulturutbyte, de yrar alltid om den svenska kulturen (vad det nu är för något). Hur avgör man vem som har rätt att bo Sverige? Vilka krav ska ställas? Om nu alla som vill det inte ska få det. Hur ska man definiera en svensk? [/quote Hur definierar du en Turk en fransman, en engelskman.? Tycker du inte det är viktigt att vi i Sverige liksom i tex Turkiet att man värnar om sin kultur ?Varför heter det annars så fint att vi ska berika vårt land med andra kulturer ?Är det inte då viktigt att vi lyfter fram vår kultur? vet du inte vad svensk kultur är ? ta reda på det då. Finns mycket i Sveriige som är unikt för just Sverige. Sådant som andra nationaliteter beundrar , som lockar folk hit. Det kan vara allt från mat, musik, konst, vårat kungahus, traditioner m.m . Vi har mycket att vara stolta över.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?