• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    ubåt skrev 2013-12-20 22:46:45 följande:
    Åh, kan jag få svara på den frågan?

Japp, jag är i princip för helt fri invandring - under förutsättning att inga som helst bidrag betalas ut annat än för de tre första månaderna i landet. Vid brottslighet skall personen utvisas och förbjudas att återvända under en minimiperiod om 5 år till max livstid oavsett anknytning till Sverige.

Kvotflyktingar är en helt annan sak.
    Aha, så du menar att olika villkor skulle gälla för invandrare/infödda svenskar då, i Sverige?

Varför ska en invandrare bli utvisad om han snattar en julskinka?

Det du föreslår är ju extrempolitik om något...
  • ubåt
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 23:46:25 följande:
    Jag skulle snarare säga att hon övertog den från Mona Sahlin. Som innehar priset för "mest skadliga kvinna för Sverige" genom hela världshistorien... Död

Birgitta Ohlsson är också en mycket obehaglig kvinna inom svensk politik. De tre - Sahlin, Lööf och Ohlsson - delar även detta, att de helt saknar verklighetsförankring. Erfarenheter från den riktiga världen.
    Brrrr…. hemskt…. (Fast MS har viss erfarenhet trots allt. Hon vet hur man använder kontokort, hon vet hur man låter bli att betala bilskatt - och hon är väldigt förtjust i choklad)
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 00:37:04 följande:

Nu tycks du vara väldigt förvirrad över ämnet.
    Nejdå, jag är inte det minsta förvirrad över ämnet. Det inlägget gällde var att människor som Levi Klausen  -  SDaren som påstod att han lagt nazism på hyllan när han blev företrädare för SD med uppdrag i kommunfullmäktige är en av orsakerna till varför människor hatar SD.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/sd-ledamot-i-filipstad-sparkas-spika-upp-grishuvuden-pa-ytterdorrarna
  • ubåt
    Philipsson skrev 2013-12-21 00:14:53 följande:
    Aha, så du menar att olika villkor skulle gälla för invandrare/infödda svenskar då, i Sverige?

Varför ska en invandrare bli utvisad om han snattar en julskinka?

Det du föreslår är ju extrempolitik om något…
    Om personen är svensk medborgare går det inte att utvisa, men för övrigt har vi inte bruk för importerad brottslighet. Varför i hela friden skall vi acceptera det? Om vi ger uppehållstillstånd har vi rätt att förvänta oss att personen följer våra lagar och passar inte det, går det utmärkt att återvända till ursprungslandet eller till det land personen är medborgare i. Försök dig på att begå brott i USA och se vad som händer (om du nu inte råkar vara medborgare där).

Japp, det är extremt om det gäller en julskinka. Och för sådana i sammanhanget små brott kan vi väl i så fall tillämpa "Three strikes and you're out". Men brott som straffas med fängelse bör vara automatisk utvisning. Och, frågar sig då vän av ordning.. varför anser jag det? Jo, för att jag tror att det är det enda som har tillräcklig avskräckande effekt samt preventiv verkan mot framtida brottslighet.

Säg, vad tycker du är ett lämpligt straff för t.ex. gärningsmannen nedan? (ej svensk medborgare)
    www.dn.se/sthlm/dod-kvinna-skymfades-sexuellt/
    stämningsansökan
    3-4. VÅLDTÄKT och BROTT MOT GRIFTEFRID (0201-K300237-13)
    Målsägande
    Sekretess B
    Gärning
    XXX har penetrerat Sekretess B analt med sitt könsorgan genom att otillbörligt utnyttja att Sekretess B på grund av drogpåverkan, berusning och sitt medicinska tillstånd har befunnit sig i en särskilt utsatt situation. Det hände den 27 september 2013 i ett parkeringsgarage på Vasagatan i Stockholm.
    Analsex är en sexuell handling som är jämförlig med samlag.
    XXX har på ovan tid och plats genomfört sexuella handlingar efter att Sekretess B avlidit och har därmed skymfligen behandlat liket efter Sekretess B.
    XXX begick gärningarna med uppsåt.

Samt:
    Mannen döms även för grov stöld, stöld, försök till stöld, snatteri, brott mot knivlagen och ytterligare en våldtäkt.

www.frontpagemag.com/2013/dgreenfield/somali-muslim-who-raped-dead-swedish-woman-wont-be-deported/

Notera att åklagaren inte ens yrkade på utvisning. Nu tog tingsrätten oombedd på sig ansvaret att påbjuda utvisning, men det återstår att se hur det blir med den saken.

Poängen är att de två kvinnorna mannen våldtog i år hade sluppit det om mannen blivit utvisad tidigare för sin grova brottslighet. Och en av kvinnorna hade kanske fortfarande varit i livet:

The accused man is a citizen of  YYYYYY and came to Sweden in 2007. He has already amassed a lengthy criminal record while in his new homeland.

The first time the man was prosecuted for offences was in February 2008 when he was sentenced to probation and fined for drug offences. Then he continued to commit crimes more or less continuously. His records shows that he has been prosecuted for more than 40 crimes, including sexual assault, theft, unlawful threats and a very large number of petty theft and drug offenses.

According to an indictment that District Prosecutor Daniel Jonsson filed in the Stockholm District Court last week, the man raped a sleeping, drunk woman anally on August 13 this year. Then the man, already the following month, had committed another rape. According to the indictment he raped a woman on 27 September in a parking garage in the Sheraton Hotel in Stockholm.
    …..
    "The defense rests"

• Santa in disguise
    nihka skrev 2013-12-21 01:35:22 följande:
    Nejdå, jag är inte det minsta förvirrad över ämnet. Det inlägget gällde var att människor som Levi Klausen  -  SDaren som påstod att han lagt nazism på hyllan när han blev företrädare för SD med uppdrag i kommunfullmäktige är en av orsakerna till varför människor hatar SD.

www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/sd-ledamot-i-filipstad-sparkas-spika-upp-grishuvuden-pa-ytterdorrarna

Lite märkligt att du som extremist och SD-hatare måste leta åt en flera år gammal artikel för att sprida din propaganda. Tycks vara så att SD är ett mycket rumsrenare parti än dom andra, jag kan leta åt skandaler i vilket parti som helst som är dagsfärska.

Men Klausen har ju förvisso rätt, musslorna har ju enligt sagoboken grisofobi så det är nog en ganska bra strategi att spika upp grisskallar utanför sina hem för att hålla islamisterna på avstånd.

Fungerar det på er med tro? Ni vänsterextremister brukar ju gå hand i hand med islamisterna(antisemiterna)
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 01:45:32 följande:.

Men Klausen har ju förvisso rätt, musslorna har ju enligt sagoboken grisofobi så det är nog en ganska bra strategi att spika upp grisskallar utanför sina hem för att hålla islamisterna på avstånd.
    Ser att du tycker att han som och enligt egen utsago var aktiv nazist som lagt nazism på hyllanden  - den uteslutne SDaren Klausen  - har rätt. Det tyckte inte SD  - inte officiellt i alla fall.

Vilken hållning tycker du att folk ska förhålla sig när de bedömmer SD och deras politik i exempelvis den här frågan - SDs officiella eller din som SD-sympatisör? De tycks ju inte gå att förena - inte officiellt i alla fall.
  • effemgea
    nihka skrev 2013-12-21 01:35:22 följande:

www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/sd...
    Hmm, har du fått flocken efter dig.

Ja, herregud, dessa sverigedemokrater.

Vad tror du om Lejonmamman? Är hen sverigedemokratisk politiker eller bara någon som vill få denna grupp att framstå så som Lejonmamman själv beskriver deras människo- och samhällssyn?

Jag vill gärna tro att det är det förra. Det vore verkligen tråkigt om anständiga människor förlorade sin anständighet bara för möjligheten att göra karikatyrer av SD-folk.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 00:43:03 följande:
    Vet du, du har verkligen berättartalang! Det borde du göra något av!
    Det har du också. Vet ingen som har kokat ihop så många sagor här på FLs politiska forum om sådant relaterat till invandrare som du.

De skulle dock bli refuserade främst pga av att de uppfyller de flesta av nedanstående punkter:

http://www.forfattarcentrum.se/verksamhet/manushjalp/lektorstjanst/tio-vanliga-fallgropar-2/

När SDare låter sagor ersätta fakta bidrar det förstås ytterligare till att människor tycker illa om eller rent av hatar SD som redan är Sveriges mest hatade parti.
  • nihka
    effemgea skrev 2013-12-21 02:00:34 följande:
    Hmm, har du fått flocken efter dig.

Ja, herregud, dessa sverigedemokrater.

Vad tror du om Lejonmamman? Är hen sverigedemokratisk politiker eller bara någon som vill få denna grupp att framstå så som Lejonmamman själv beskriver deras människo- och samhällssyn?

Jag vill gärna tro att det är det förra. Det vore verkligen tråkigt om anständiga människor förlorade sin anständighet bara för möjligheten att göra karikatyrer av SD-folk.

Flocken? Hahaha. Me, myself and I i så fall. 

Med tanke på vad det är för folk man ofta raffsat ihop som den där "före detta" nazisten så håller jag det inte för otroligt att man inte har så höga krav utan kan släppa fram alla som vill. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?