• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Ermenegildo skrev 2013-12-20 17:11:32 följande:
    Och vem påstår att Sverigedemokrater inte har koll...

www.svtplay.se/klipp/1687226/sd-karlstad 

Å ena sidan är det ett slags förakt för demokratin att hon sitter där, å andra sidan är det ju lite synd om tanten. 
    Men lilla gumman Jag tycker uppriktigt synd om henne, på allvar...Vad har hon åstadkommit under sina tre år som fullmäktige? Är Karlstad en väldigt liten stad som bidragit till att hon haft många kompisar som röstat på henne? 

Jag hade ställt en hel del andra frågor till henne, såsom vad kan du om SD? Vad vill du med samhället? Vilken framtidsvision har du?

På så sätt skulle hon nog ha kommit fram till att SD nog varit fel parti för henne, för jag tror ärligt talat inte att hon någonsin i hela sitt liv varit så politiskt intresserad.
    Mother cake
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-20 15:55:06 följande:
    "Medborgare" i vad då? Ska man ha rätt till svensk välfärd om man är kines och bosatt i Peking, tycker du?

Bästa svaret idag tror jag. Nej naturligtvis tycker jag inte det. Svenska medborgare i Sverige ska ha rätt till den svenska välfärden. Oavsett ursprung.

Hur kunde du misstolka det?
  • Santa in disguise
    themia skrev 2013-12-20 18:17:20 följande:
    Det är sånt vi får när vi röstar på missnöjespartier.
    Nej, då får vi tyvärr Miljöpartiet. Väldigt obehagligt.
  • Santa in disguise

Å ena sidan är det ett slags förakt för demokratin att hon sitter där, å andra sidan är det ju lite synd om tanten. 
    Och andra sidan tjänar Annie Lööf  158.083kr i månaden (mer än statsministern) på att förespråka månggifte, islamisera och att önska utöka Sveriges befolkning till 40.000.000 genom invandring.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18059227.ab

Tror jag föredrar en okunnig och obetydlig lokalpolitiker i Karlstad framför en välbetald riksdagspolitiker som är med och fattar viktiga beslut i riksdagen trots avsaknaden av hjärna.

Så borde alla resonera.
  • sjuttiofemman

Det där är inte den första sverigedemokraten som inte har en aning om vad hen håller på med..

Innan han blev sverigedemokrat var han aktiv nazist. Men det har han "lagt på hyllan", yeah right.
  • sjuttiofemman
    Santa in disguise skrev 2013-12-20 18:48:17 följande:
    Och andra sidan tjänar Annie Lööf  158.083kr i månaden (mer än statsministern) på att förespråka månggifte, islamisera och att önska utöka Sveriges befolkning till 40.000.000 genom invandring.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18059227.ab

Tror jag föredrar en okunnig och obetydlig lokalpolitiker i Karlstad framför en välbetald riksdagspolitiker som är med och fattar viktiga beslut i riksdagen trots avsaknaden av hjärna.

Så borde alla resonera.

Inte att jag är nån fan av Lööf (hemskare kvinna finns nog inte i svensk politik, den titeln övertog hon från Maud Olofsson) men nån 40 miljoner nivå har du hittat på själv.

Hur menar du att Sverige islamiseras?
  • Velouria
    Santa in disguise skrev 2013-12-20 19:09:33 följande:
    Helvete vilken nyhetsflash du postar, blir nästa drag järnrören igen igen, och igen?

Vi andra kan ju givetvis också bombardera forumet med politikers felsteg men jag förstår inte syftet? Det tycks vara förbehållet er vänsterextremister av någon anledning.

Som vi alla vet så beror det givetvis på bristen av argument i sakfrågor.

Ni har ju givetvis inga. Statistiken säger: vi förlorar ekonomiskt på massinvandringen, vi förlorar socialt på massinvandringen.

Ni säger öhh öh .. .ehh men järnröööören dååå? Öhhh, mer massinvandring .. ehh öhh alla människors lika värde .. öhh, ehh järnrörsmaffian . ehhh öhööö hehehe!

Jo vi känner till vad som hände 2009 då aluminiumrör bars ett par meter. Men ni små kommunistiska ungdomar. Kom med något nytt - gärna argument?

Ska vi verkligen fortsätta med massinvandring och varför då? (önskar att svaret inte innehåller orden järnrör och rasism)

Dom här vänsterextrema hatbloggarna som ni läser gör debatten ännu lägre än vad den borde vara.
    Nej, det kan du inte. Annars hade du gjort det. En sverigedemokrat missar ingen chans att smutskasta, även om det innebär att de måste ljuga för att "bevisa" sin tes. Typ "ändamålet helgar medlen".
    Mother cake
  • oOOo  oOOo
    Velouria skrev 2013-12-20 20:28:45 följande:
    Men det är jävligt illa om man blir kallad "rasist". 
    Det är nog den attityden som gör att uttrycket mest används som en våt socka att daska till meningsmotståndare i ansiktet med utan någon egentlig reflektion. 
  • ubåt
    Ermenegildo skrev 2013-12-20 16:11:34 följande:
    Lite härliga fördomar om spanjorer också, ser jag... Men vad har allt detta för betydelse? Det är ju stora skillnader i värderingar och levnadssätt mellan en Jimmietyp i Svalöv och en modern människa i Stockholm också. Varför är det viktigt att definiera vem som är svensk och vem som inte är det? Vad finns det för stöd för att likriktade samhällen skulle vara bättre än heterogena? Tittar du historiskt på världens mest framgångsrika riken/kulturer så har de inte slutit sig utan tvärtom genom sina framgångar lockat andra till sig. 

(Om du tror att bara spanjorer dubbelparkerar på övergångsställen har du för övrigt aldrig varit i Sveriges huvudstad.)
    Suck…..
  • ubåt
    Velouria skrev 2013-12-20 17:49:40 följande:
    Om svenskhet är så viktig, varför valde du inte en svensk sambo istället för en "artificial" svensk som bara "känner sig som en svensk"? Då skulle ju du få äkta vara?

Och vad känna sig svensk, hur känner man sig då? Om jag flyttade till Kina skulle jag inte känna mig som en kines, men för den skulle skulle jag ändå funka i det samhället eftersom jag, utan att känna mig som en kines, har kapacitet att anpassa mig. Jag behöver inte känna mig som en *valfri etnicitet* för att kunna funka i den etnicitetens land.

Och, vad tycker du om så många svenskar som inte beter sig som den svensk som du ger exempel på, men som känner sig som en helsvensk?

Att känna sig som en etnicitet och att fungera i ett samhälle är skilda saker. Man behöver inte känna sig som en viss etnicitet för att funka. Det ena är inte avhängig det andra så att säga.
    1) Jag diskriminerar inte baserat på härkomst. Vad får dig att tro att jag inte har fått "äkta vara". Är du rasist?
    2) Känner du dig som svensk var du än bor? Det kan bara du själv svara på. Uppfattas du som svensk av din omgivning?
    3) Om personerna känner sig som svenskar och betraktas som svenskar och har svenskt medborgarskap, är de enligt min (personliga) uppfattning naturligtvis svenskar först och främst. Känner de sig inte själva som svenskar har jag svårt att se dem som sådana. Vad är det som är så svårt att förstå?
    4) Det har väl ingen påstått heller. Självklart kan man fungera i vilket samhälle som helst oavsett etnicitet men det betyder ju inte per automatik att om du som svensk flyttar till Mongoliet blir mongol så snart du beträder marken i Mongoliet. Jämför JÅ vs. ÅR i riksdagen: 

Nu börjar vi iofs komma  l i t e  långt bort från ämnet, va?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?