• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 17:56:03 följande:
    Ja men nu är ju SD så långt ifrån högerextremism man kan komma - det är sådant som vänstermärkta "experter" som bjuds in i TV-sofforna hävdar, men dom blidkar bara uppdragsgivarna på stasi-televisionen och kan fortsatt erhålla feta lönekuvert.

Jaså och vad gjorde Sd för bara drygt 10 år sedan? Med uniformer och bomberjackor. Många av dessa människor är fortfarande kvar inom Sd. Så nej, Sd är inte så långt det går att komma från extremism.
  • Santa in disguise
    sjuttiofemman skrev 2013-12-21 21:36:30 följande:
    Jaså och vad gjorde Sd för bara drygt 10 år sedan? Med uniformer och bomberjackor. Många av dessa människor är fortfarande kvar inom Sd. Så nej, Sd är inte så långt det går att komma från extremism.

Ha ha det socialkonservativa partiet SD har aldrig haft några "uniformer" och definitivt inte år 2003. Du måste läst någon Expo-version av SD.s historia. Väldigt harmlöst parti, inte minst ur ett internationellt perspektiv.
  • overdose
    sjuttiofemman skrev 2013-12-21 21:36:30 följande:

Men, den tanken är ointressant. Uniformer och bomberjackor har inte med politiska budskap att göra, och... om det nu är så att du är politiskt till vänster, varför då säga sådana ord?

De facto är det ju så att du med sådana ord verkar vara mycket konservativ. Och sådan vill du väl inte  vara?

• sjuttiofemman
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 21:43:10 följande:
    Ha ha det socialkonservativa partiet SD har aldrig haft några "uniformer" och definitivt inte år 2003. Du måste läst någon Expo-version av SD.s historia. Väldigt harmlöst parti, inte minst ur ett internationellt perspektiv.

Nejdå, 1996 infördes uniformsförbud efter att en Sd politiker hållit tal i en nazistuniform. Det är inte speciellt länge sedan.

www.aftonbladet.se/nyheter/aftonbladetgranskar/article12482341.ab
  • sjuttiofemman
    overdose skrev 2013-12-21 21:52:12 följande:
    Men, den tanken är ointressant. Uniformer och bomberjackor har inte med politiska budskap att göra, och... om det nu är så att du är politiskt till vänster, varför då säga sådana ord?

De facto är det ju så att du med sådana ord verkar vara mycket konservativ. Och sådan vill du väl inte  vara?

Eh jo, det är illa med uniformer. Det symboliserar ett samhälle och ideologi som inte hör hemma i en modern demokrati. Men flytta till Nordkorea du om det inte gör något.
  • sjuttiofemman
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 22:08:08 följande:
    Aftonbladet? Du har mycket kvar att lära unge man.

Så du menar att mitt påstående är fel?

Ja Aftonbladet har sina brister men har de fel i det här fallet så gissar jag att du kan ge mig en korrekt källa?

1996 är 17 år sedan, en rätt kort tid i politiken. Många från nazi-romantik tiden är garanterat kvar i partiet. Rasismen finns fortfarande bakom PK-kulissen!
  • overdose
    sjuttiofemman skrev 2013-12-21 22:33:39 följande:

Uttömmande svar. Men jag antar att du hade roligt förra söndagen i Kärrtorp när ni fick ur er lite vita kränkta aggressioner? Tänk att vissa ska vara så rädda att de måste slåss.

Och nej, jag är inte någon kommunist. Det verkar vara era vanliga benämningar på meningsmotståndare. Jag är bara en vanlig svensk som är trött på er strävan efter ett totalitärt samhälle där vissa människor inte får existera pga "fel" hudfärg.
    Vad är Kärrtorp för någonting? En plats för extremister? Du måste ha varit där för att veta något om det :D

Kära 75, den enda demonstration jag varit nära var en i fredags som verkade vara emot extremism, och därmed förmodar jag, sådana som du :D

Som tur var fanns där massa poliser så att du inte kunde anfalla oss.

Men var inte ledsen för det, du kan väl sy på kostymer för din ledare i Nordkorea.

• ubåt
    nihka skrev 2013-12-21 20:44:33 följande:
    Nej, jag kan inte gissa vad folk menar om de inte har med vad de menar i texten.

Nej, ytterst få reagerar på faktiska inlägg. Några kanske reagerar rent allmänt, men pk-tendener med ribban satt i stratofärhöjd inom den egna gruppen tycks i stort förbjuda "intern nätkritik". Ingen SDare här har till exempel reagerat på kommentaren här från den SDare här vars åsikter stod tvärt emot partiets grunder till att utesluta Levi Klausen. Du själv hoppade in och kommenterade MIN kommetar men inte ett ord om eller till SDaren. Förklaring på det?

Jag vet inte vem Jim är.
    Du får ursäkta att jag faktiskt inte läser alla inlägg - och jag vet inte vem Levi Klausen är. Och nä, jag har ingen lust att googla det heller. Gissar väl att han är någon SD-are som nån gång sagt något dumt. Hur det nu än är med den saken är det inget jag kan göra något åt. Om man skulle hålla på att kommentera alla andra människors göranden och låtanden, skulle man få anställa en hel stab. Eller anlita Researchgruppen.
  • Ermenegildo

Man gör kampen mot rasism en otjänst om man menar att det är en vänster-höger-fråga. I Sverige avser höger-vänster framförallt hur stor offentlig ekonomi vi ska ha, det vill säga hur stora skatter och bidrag. SD har överhuvudtaget varken särskilt mycket historik eller trovärdighet i sådana frågor men ska man ta det de officiellt säger på allvar är det nog hyfsat korrekt att placera dem i mitten. De vill ha en stark stat med bidrag (till svenskar) och satsa mycket på försvar.

Vill man vara tydlig motståndare mot både kommunism och fascism, gör man bäst i att vara liberalist. sv.wikipedia.org/wiki/Fascism

Så, kan vi återgå till vad frågan egentligen handlar om nu...

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Varför hatar folk SD?