• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-22 15:03:16 följande:
    Det kanske är där du går fel. Du läser inte inlägget som den kommentaren du själv svarar på är ett svar på. Det är ju inte så svårt att läsa den citerade blå texten i inlägget du svarar på. Den citerade blå texten står faktiskt direkt över det du själv svarar på.

Så nu har jag två frågor: varför kritiserar du som SDare inte en annan SDare som uttalar sig positivt om en nazists framfart inom SD utan begränsar dig till att adressera vad jag sagt om den saken och varför försöker du gömma dig bakom att du inte läser alla inlägg när det räcker med att läsa det du svarar på. Sedan är det ju inte helt fel att göra lite research när man ska göra ett inlägg i debatten. Det blir så mycket mer kvalificerade svar om man vet vad ämnet gäller. 

Min observation och slutsats är att SDare ofta är sjukt lojala mot varandra iutåt sett iaf, och i synnerhet mot sig själva i alla sina olika nätskepnader och kritiserar bara generellt och inte vad en specifik person säger. Man bara låtsas bara som det regnar (så där som det gör på uteplatsen ibland) när en annan SDare säger saker som går emot partiets officiella nolltolerens mot rasism. Och detta gör man i diskussioner där det påstås att nolltolerensen bara är pynt på ett papper och att både företrädare och sympatisörer med jämna mellanrum inte klarar av att hålla locket på med sin främlingsfientlighet och rasism. 
    Nu gjorde jag mig omaket att googla namnet. Och så visar det sig att han tydligen lämnat partiet på Sverigedemokraternas begäran:

-citat-

Samma dag som VF skrev om Levi Klausen meddelade Erik Myrin, Sverigedemokraternas pressekreterare, att partiet uppmanat Levi Klausen att lämna uppdraget och partiet.

– Självklart kan han inte göra sådana här uttalanden, det strider mot partilinjen och vi kan inte ha kvar en person som uttrycker sig så, sa Erik Myrin till VF.

-slut citat-
    www.vf.se/nyheter/filipstad/levi-klausen-sd-avsager-sig-uppdrag

Är det nu också fel? Att SD försöker hålla rent?  Man kan utesluta medlemmar och det gör man. Nu vet inte jag vad han haft för roll i Filipstad - och har han kvar någon så är han väl i så fall politisk vilde.

Vilken SD:are är det jag inte kritiserar? Och det där med lojalitet förefaller fungera var man än befinner sig på den politiska skalan? Var är avståndstagandet från Expressens STASI-metoder med att åsiktsregistrera, hänga ut oliktänkande (som inte är politiker)? Var är avståndstagandet mot AFA, Researchgruppen och resten av den autonoma vänstern?

Egentligen gillar jag inte den typen av debatt. Är det inte bättre att diskutera sakpolitik i stället för att klistra epitet på varandra?

• nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:11:20 följande:
    Ja, han/hon är väl precis som nihka och tror att alla som argumenterar mot han/hon här är samma person.
    Jag tror inte alls att alla är samma person, men jag tror att en avsevärd andel är Suffering och Argakillen i olika skepnader. Suffering känns bla igen i analfixeringen och Argakillen på inlägg och nedslag i inboxen som för tankarna till sexuella hangups med våldinslag eller spam när andra får svar men inte han när han skovar.

En sak som gör dessa uppmärksamhetstörstande inläggskrivarna irriterade är när man inte skiljer deras "viktiga" personer åt, så jag buntar glatt ihop dem under rubriken same shit eftersom det till syvende och sist handlar om same shit. 

Sedan finns det ett litet antal ytterligare som har svårt att behålla sina konton och som i det stora hela låter så lika varandra och jag inte lägger någon som hels energi på att bena ut om detta är gamla den eller den.

Tycker man ska satsa på att ha samma konto i ett helt år. Sedan kan man jobba upp sig till att behålla ett konto i 7 år och still going strong som det är för mig. Det går alldeles utmärkta att framföra sina åsikter utan att bli avstängd hela tiden, men precis som med så mycket annat som sagts här från SD-håll så är allt någon annans fel. Den bebismentaliten väcker förakt. Jag tycker blåsippan borde bytas ut mot en blå napp Baby tills man har rensat ut alla bebisarna.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 14:22:11 följande:

Avprogrammering av oliktänkande? Din retorik blir allt mer obehaglig ju mer som kommer fram. Nazism är inget problem i Sverige, inte rasism heller oavsett om ni så ältar om det 100 ggr per dag.

Vi har många problem i Sverige som vi istället bör ta krafttag emot, det mesta är skapat av den enorma utomeuropeiska invandringen som fått kriminaliteten att skena, som har splittrat och segregerat samhället samt att välfärden håller på att krackelera tack vare alla importerade bidragstagare. Tom Anders Borg har nu gått ut med att det kan vara aktuellt med skattehöjningar tack vare flyktingströmmarna ifrån Syrien.

När en Moderat massinvandringsförespråkare går ut med sådan info, då kan man ana hur allvarligt läget verkligen är - det som tidigare var en vinst och berikning tycks inte vara det längre.

Så med det sagt, varför är "rasism" "nazism" och "främlingsfientlighet" det enda som du och dina gelikar vill prata om? Är det något problem i jämförelse med de andra samhällsproblemen som jag tagit upp? Nej, givetvis inte. Sverige är det minst rasistiska landet i hela världen enligt internationella undersökningar.

Så sluta älta detta ickeproblem nu, det blir liksom inte mer okonstruktivt.
    Nej, inte avprogrammering av oliktänkande utan avprogrammeringa av nazister. Det är ett stort problem att nazism växer och huserar lite här och där. Det är bl a därför man beslöt sig för att demonstrera i Kärrtorp. Man ville visa att det finns en kraft som reagerar på heilhälsningar och andra provocationer på stan.
  • ubåt

Och så är flummarna på gång igen… Hade inte frågan varit så allvarlig, hade jag bara skrattat åt eländet:

www.dn.se/nyheter/politik/mp-vill-underlatta-resa-till-sverige-for-flyktingar/

Varför inte föreslå att Migrationsverket köper in ett par tre  Airbus  A380 och arrangerar dagliga flygturer från Syrien, Afghanistan och Somalia? Jag menar att om man nu skall vara så jävla humana, varför inte löpa hela linan ut?

• Santa in disguise
    ubåt skrev 2013-12-22 16:23:29 följande:
    Och så är flummarna på gång igen? Hade inte frågan varit så allvarlig, hade jag bara skrattat åt eländet:

www.dn.se/nyheter/politik/mp-vill-underlatta-resa-till-sverige-for-flyktingar/

Varför inte föreslå att Migrationsverket köper in ett par tre  Airbus  A380 och arrangerar dagliga flygturer från Syrien, Afghanistan och Somalia? Jag menar att om man nu skall vara så jävla humana, varför inte löpa hela linan ut?

Miljöpartiet måste bort ifrån Svensk politik, dom är en fara för rikets säkerhet. Ideologiska populister som dessa är helt begreppslösa och har noll verklighetsförankring - det finns liksom inga gränser för vad dom kan hitta på.

Och det som stör mig mest av allt är att det bara är politiskt okunniga småtjejer som röstar på skiten, som blivit lurade i tron om att dom röstar för miljön. I själva verket är MP förklädda kommunister som har massinvandringen högst på agendan - Måtte löfvén tänka till innan han väljer samarbetspartners efter valet- Får V och MP inflytande är vi körda som nation.
  • Santa in disguise
    nihka skrev 2013-12-22 16:23:05 följande:
    Nej, inte avprogrammering av oliktänkande utan avprogrammeringa av nazister. Det är ett stort problem att nazism växer och huserar lite här och där. Det är bl a därför man beslöt sig för att demonstrera i Kärrtorp. Man ville visa att det finns en kraft som reagerar på heilhälsningar och andra provocationer på stan.

Jo, det finns säkert ett 50-tal "nazister" i landet. Tror du dom ska störta landet Finns betydligt fler kommunister, varför ältar du inte om det?
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-22 15:45:07 följande:
    Nu gjorde jag mig omaket att googla namnet. Och så visar det sig att han tydligen lämnat partiet på Sverigedemokraternas begäran:

-citat-

Samma dag som VF skrev om Levi Klausen meddelade Erik Myrin, Sverigedemokraternas pressekreterare, att partiet uppmanat Levi Klausen att lämna uppdraget och partiet.

– Självklart kan han inte göra sådana här uttalanden, det strider mot partilinjen och vi kan inte ha kvar en person som uttrycker sig så, sa Erik Myrin till VF.

-slut citat-
    www.vf.se/nyheter/filipstad/levi-klausen-sd-a...

Är det nu också fel? Att SD försöker hålla rent?  Man kan utesluta medlemmar och det gör man. Nu vet inte jag vad han haft för roll i Filipstad - och har han kvar någon så är han väl i så fall politisk vilde.

Vilken SD:are är det jag inte kritiserar? Och det där med lojalitet förefaller fungera var man än befinner sig på den politiska skalan? Var är avståndstagandet från Expressens STASI-metoder med att åsiktsregistrera, hänga ut oliktänkande (som inte är politiker)? Var är avståndstagandet mot AFA, Researchgruppen och resten av den autonoma vänstern?

Egentligen gillar jag inte den typen av debatt. Är det inte bättre att diskutera sakpolitik i stället för att klistra epitet på varandra?

Du hade inte behövt googla om du hade följt med i diskussionen i stället för att bara hoppa in med en syrlig kommentar.

Nu väntar jag med spänning på din kritik av Santa in disguise och hens kommentar på Levi Klausens uttalande:

"Men Klausen har ju förvisso rätt, musslorna har ju enligt sagoboken grisofobi så det är nog en ganska bra strategi att spika upp grisskallar utanför sina hem för att hålla islamisterna på avstånd".

Det var för detta uttalande om att spika upp grishuvuden som  Klasusen fick gå, och då borde det vara något att kritisera när en fellow SDare här ställer sig positiv till vad Klausen sa. Så lite mer verkstad här och kom med ditt specifika fördömmande om du nu ska ha en uns av trovärdighet i den nolltolerens mot rasism som du säger dig stå bakom. 
  • Dasein
    Hubby skrev 2013-12-22 01:40:55 följande:
    Herre gud va du e löjlig. Lika löjlig som han ovanför som säger att jag låter någon svälta på min trappa. Vad snackar ni om? Sveriges invandrarpolitik är åt helvete fel och har så varit i 30 år. De är ju ingen av dem som kommer hit som är intresserade av att bli Svenskar. Och vem ska betala kalaset tycker ni?
    Att de inte vill bli svenskar vet du allt om, förstås? (tillåt mig småle ironiskt...)
    Om vi får hit invandrare betalar de sig själva, det är bara sverigedemokrater som inte fattat att alla vinner på det.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 16:32:22 följande:

Jo, det finns säkert ett 50-tal "nazister" i landet. Tror du dom ska störta landet Finns betydligt fler kommunister, varför ältar du inte om det?

Tydligen är jag inte lika "bekväm" med nazister som du är för ja, jag är orolig för den växande nazism. Antalet på SÄPOS lista på kriminella nazister är fn 100 och då kan det kanske tänkas att det finns några som ännu inte hunnit utmärka sig.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sapo-varnar-for-okat-nazistvald-valaret-2014/

Tråden heter "Varför hatar folk SD"? så det är det jag tar upp när du tycker jag ältar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?