• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-22 19:24:45 följande:
    Nej, jag håller inte med om att det är varken rätt, riktigt eller bra (snarare avskyvärt) att spika upp grishuvuden på dörrar. (var har jag påstått något annat)?
    Jag säger bara att jag tror att det skulle få avsedd effekt - dvs. "rätt i sak".

Om jag mot all förmodan, sans och vett skulle få för mig att spika upp ett grishuvud på min dörr (eller älghuvud för den delen) så är det inte en käft som har med det att göra. Mitt hus, min tomt och ingen jävel skulle se det om dom inte promenerade upp för gången mot min ytterdörr. Det värsta som skulle kunna hända mig är i så fall att jag skulle må illa av stanken.
    Vem eller vad jag nu skulle önska hålla borta från mitt hus, så räcker det gott för mig med en stor och tung vakthund (och som sagt, lättare beväpning om nu hunden mot all förmodan inte skulle räcka till).
    Och vem är nu den där andra SD:aren du pratar om? Är det Levi Klausen har jag inte det minsta till övers för den personen.

Bra. Efter den långa slingrande utläggningen orkar du nu säga att Santa in disguise med sin kommentar gick emot partilinjen när han höll med om det den numer uteslutne "fd" nazisten Levi Klausen sa?

Tänkte du skulle få prova på att öppet kritisera en annan SDares kommentar när den håller med om något som är i storlekordningen att den orsakar uteslutning ur partiet för någon.
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 13:27:22 följande:

- För att motverka rasism i samhället, varför ställer inte Sd, som enda riksdagsparti, inte upp och deltar i demonstrationerna idag mot rasism? Sd har gått sida med våldsbejakande högerextremister så varför skulle ett fåtal vänsterextremister i ledet hindra Åkesson från att visa sitt stöd? Beskydd lär han få av polisen.
    Hat- och våldsvänstern manifesterar mot rasismen. Klart det går överstyr. Din fråga är varför SD inte vill ställa upp i sammanhang där scenen upplåts åt en pöbel som skanderar "Jimmie Åkesson - Skicka grisen till slakt"?Omdömet hos övriga 7 riksdagspartier lämnar en del övrigt att önska. Bedrövligt.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-22 19:43:24 följande:
    Då kan ju DU föregå med gott exempel, och kritisera en skribent som är med i DITT wolf pack. I debatten om att invandrarna kunnat plocka ut full föräldrapenning retroaktivt för barn som var i skolåldern när de kom hit. Så skrev Dorian för någon timme sedan, till en kvinna som var kritisk emot daltandet med flyktingarna,  att hon borde åka utomlands och klä ut sig till muslim och sedan komma tillbaka hit som flykting, och se hur det är. Eller liknande trams, som är ÄNNU mer orealistisk och ointelligent än att säga att man ska hänga upp ett grishuvud på ytterdörren - vilket i alla fall är fullt möjligt att göra. Grishuvuden finns ju på många matbord nu i dagarna.

Seså - marsch iväg nu, och tala om för Dorian hur fånig han var! (Skulle kunna slå vad om MYCKET här, att det inte kommer att hända... Drömmer )
    Problemet där är att jag inte har något pack. Det är så väldigt många utanför SD fungerar. Man ser på vad människor säger och gör och inte till vem de är och sedan blint håller med.

Eftersom tråden du hänvisar till redan från trådstarten är fel, fel, fel: invandrare får inte retroaktivt barnbidrag är den ute och cyklar permanent.

Tycker att man varken ska dalta med invandrare eller någon annan och att man visst kan vandra i någonannans mokasiner innan man (be)dömer dem. Nä, tänker inte smälla Dorian på fingrarna för det. Jag tycker inte alltid som honom och vice versa men vi har ALDRIG använt den typen av ton som de flitigaste SDarna här använder sig av.
  • themia
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-22 20:52:02 följande:
    Hat- och våldsvänstern manifesterar mot rasismen. Klart det går överstyr. Din fråga är varför SD inte vill ställa upp i sammanhang där scenen upplåts åt en pöbel som skanderar "Jimmie Åkesson - Skicka grisen till slakt"?Omdömet hos övriga 7 riksdagspartier lämnar en del övrigt att önska. Bedrövligt.

www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/b.../
    http://www.dn.se/sthlm/karrtorp-blev-en-antirasistisk-folkfest/
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-22 20:52:02 följande:

www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

Du överdriver en hel del. Men när Sd är det parti som har/har haft flest rasister av alla plus att de har ett förflutet som högerextrema så har de en del att bevisa. Att spela offer och gnälla över vilka som deltar i manifestationen bevisar inget alls. Snarare tvärtom.

Är fullkomligt övertygad om att de närvarande liberala politikerna ogillar kommunister men det hindrar dem inte att ta ställning. Men Åkesson är så rädd så rädd att väljarstödet ska minska..
  • Santa  in disguise
    nihka skrev 2013-12-22 20:43:44 följande:

Bra. Efter den långa slingrande utläggningen orkar du nu säga att Santa in disguise med sin kommentar gick emot partilinjen när han höll med om det den numer uteslutne "fd" nazisten Levi Klausen sa?

Tänkte du skulle få prova på att öppet kritisera en annan SDares kommentar när den håller med om något som är i storlekordningen att den orsakar uteslutning ur partiet för någon.
    Man får ge dig en eloge för att du verkligen går in för din uppgift som åsikts-polis, strongt att försöka rekrytera nya medlemmar till det åsiktskontrollerande gardet.

Hur många har tyckt "fel" under dagen? Du för väl statistik hoppas jag? Hur kom det sig att just du fick befogenheten att avgöra vilka åsikter som vad dom rätta och vilka ordval som var godkända att använda? Var det en välsignelse direkt från gud?

Anser du att du har större rätt att uttrycka din åsikt på ett internetforum gentemot dom som har motsatta åsikter än dig? Om svaret är nej, varför tokanmäler du meningsmotståndares inlägg hela tiden?

• nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 19:25:05 följande:

Fortsätt gärna så det finns mer att anmäla.

Tomte som försvann ersattes snabbt av en ny Santa med stort D i disguise som även han försvann. Det verkar inte som tomten har tid att uppehålla sig i tråden så här nära jul. Ho, ho, ho.

Humor är något jag inte ser i överflöd hos SDarna som skriver här. Det kanske är en bidragande orsak till bristen på popularitet snarare än att folk hatar SD - att man tar sig själv på för stort allvar.
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 21:02:30 följande:

Du överdriver en hel del. Men när Sd är det parti som har/har haft flest rasister av alla plus att de har ett förflutet som högerextrema så har de en del att bevisa. Att spela offer och gnälla över vilka som deltar i manifestationen bevisar inget alls. Snarare tvärtom.
    Är fullkomligt övertygad om att de närvarande liberala politikerna ogillar kommunister men det hindrar dem inte att ta ställning. Men Åkesson är så rädd så rädd att väljarstödet ska minska..
    Att väljarstödet skulle ha minskat sedan Jimmie Åkesson / SDs partiledning gick ut och öppet tog ställning mot rasism är inte min bild alls. Tvärtom.

http://www.novus.se/media/29595/novus_v_ljarbarometer_19_december_2013.pdf
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:04:50 följande:
    Man får ge dig en eloge för att du verkligen går in för din uppgift som åsikts-polis, strongt att försöka rekrytera nya medlemmar till det åsiktskontrollerande gardet.

Hur många har tyckt "fel" under dagen? Du för väl statistik hoppas jag? Hur kom det sig att just du fick befogenheten att avgöra vilka åsikter som vad dom rätta och vilka ordval som var godkända att använda? Var det en välsignelse direkt från gud?

Anser du att du har större rätt att uttrycka din åsikt på ett internetforum gentemot dom som har motsatta åsikter än dig? Om svaret är nej, varför tokanmäler du meningsmotståndares inlägg hela tiden?

När man håller med om sådant som har fått andra SDare uteslutna kan man inte längre gömma sig bakom någon officiell politik. Du hänvisar till partiets nolltolerens men sedan brryter du tydligt mot den.

Jag försöker skapa lite splittring mellan er SDare här men ni tycks kunna gå i graven utan att yppa någon kritik mot någon fellow SDare som TYDLIGT ställer sig bakom en uteslutningsbar åsikt.

Inte sunt men sympomatiskt. DÄR har vi enligt min mening en tydlig orsak till att SD är Sveriges mest hatade parti.
  • Santa  in disguise
    themia skrev 2013-12-22 21:01:00 följande:
    www.dn.se/sthlm/karrtorp-blev-en-antirasistis.../
    themia skrev 2013-12-22 21:01:00 följande:
    www.dn.se/sthlm/karrtorp-blev-en-antirasistis.../
    DN är ett vänsterextremt propagandaorgan. Wolodarski har själv sagt att dom sysslar med agendasättande journalistik, SD sjönk drastiskt i Ipsos som DN beställer sina opinionsmätningar ifrån samma månad som han blev chefsredaktör.

Lär inte ha varit någon slump då han tidigare sagt att man bör tysta ner SD.s framgångar för att inte ge vind i seglen åt dom.

Det är alltså samma smörja som tex hatsajten Aftonbladet. Det krävs en naiv Miljöpartist för att köpa dom här bisarra vinklingarna som presenteras i vänsterextrem hatmedia.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?