• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-22 23:15:29 följande:
    Däremot kan man diskutera mängden och varför just Sverige sticker ut som extremt i sammanhanget. Man borde också diskutera kostnaderna på ett ärligt sätt och sluta påstå att invandringen är en lönsam affär för landet. Det är det förbannade ljugandet och oärligheten som jag tror gör att SD växer och fortsätter växa.
    Fortfarande väldigt enkelt, kan ta det i en mening; ökad efterfråga inhemskt stimulerar näringslivet samt gör ekonomin mindre känslig för yttre omständigheter och i en nuvarande liberal världsmarknad så behövs fler människor som arbetar för lägre löner och dessa behöver hämtas utifrån då Sverige inte ökar naturligt i folktillväxt och har inte gjort det sedan 1970.

Bemöt gärna den här meningen med substans nu.

• Dasein
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:28:20 följande:
    Jadu, man kan ju undra varför den landsvänliga trenden är stigande i hela Europa.

Kan det eventuellt ha att göra med att samtliga nationalekonomer räknat ut att det blir en enorm kostnad, att kriminaliteten och segregationen skenar? I vårt fall även extrem bostadsbrist.

Kanske mångkulturen inte var så förträfflig med facit i hand?

Men det är väl förstås bara rasistiska "fördomar" , trodde ärligt talat att det inte fanns personer som fortfarande var så okunnig som dig, att man tjänar på att importera U-landsbefolkningar ..

Trodde du verkligen det? HAHAHAHAHA! Stor humor.
    Det lönar sig definitivt att ha fler människor i arbete, en stor del av SD-arna verkar ju bara sitta på FL hela dagarna. Fyktingarna är nog en större tillgång i jämförelse!
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 22:03:44 följande:

Det är ju precis vad han inte har gjort. Man kan uttrycka det i ord och skrift men om det inte omsätts i handling är det bara just ord. Politiskt korrekt kallas det, ett ord som hatas i dina kretsar.

I Sd:s partiprogram står det ungefär att när fina medelklassområden blir invaderade av invandrare så brer kriminaliteten och arbetslösheten ut sig. Så skriver de, fast mer subtilt.

Trots att forskning visar annat. Då är det inget annat än rasism.
    Jag har ingen aning om vad du har suttit och fantiserat ihop att mina kretsar skulle vara för något. Skrev du inte tidigare att det var tråkigt att få etiketter påklistrade på sig?

Om partiprogrammet var skrivet på ett annat sätt, med ett annat innehåll skulle det kunna vara rasistiskt. Men det är ju knappast relevant.

Det här fokuset på att SD döljer sitt egentliga motiv, agenda och politik bakom en upputsad fasad i syfte att vinna väljarstöd har jag svårt att förstå. Man tar avstånd från rasism, men är egentligen rasister. I partiprogram och riksdagsmotioner uttrycks ingen rasism, men egentligen sjuder det under ytan.

Jag vill inte gissa, så jag frågar istället, hur ser egentligen scenariot ut? När SD val efter val undanhållt sin faktiska agenda och vunnit ökat väljarstöd för sin tvättade politik, är oron då att man plötsligt kommer byta ut sin tvättade salongsfähiga agenda mot den rasistiska dagordning som så länge tryckts undan? Kommer man vänta tills man får egen riksdagsmajoritet, eller kommer man göra transformationen framför ögonen på en tänkt samarbetspartner? Och om nu inte halva valmanskåren faktiskt blivit gravt rasistisk, siktar man på en riktigt festlig mandatperiod med sin rasistiska dagordning innan man åker ut med huvudet före eller finns det en fortsättning på konspirationen?

Som sagt, jag vill inte gissa, och ärligt talat har jag nog inte heller fantasi nog.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:19:52 följande:
    Jag har inte bytt några användarnamn. Allt för att inte skapa förvirring efter dina tokanmälnings-rajder.

Ja, du verkar faktiskt helt besatt av saker som endast borde bekymra en moderator.

Det får ju en att undra lite ... hmm
    Ok då är Santa in disguise och Santa in Disguise olika personer. Välkommen till FL. Du ser lite mörk ut. Båda gör det faktiskt. Jag kanske ska presentera mig. Jag är nihka och har hängt här sedan 2007 och har inte anmält några av dina inlägg här. Du tycker dig ha lång erfarenhet av mig och har hängt här sedan *fyll i klockslag*.

Om du vill att folk ska ta det du har att säga om politik mer på allvar får du ha en stadigare profil och hålla dig till politiken. Som du har betett dig skämmer du ut SD. Det skulle inte förvåna mig om de snart gör något för att stoppa all den negativa reklam du gör för partiet via nätsajter. De har fullt upp som det är att hantera alla förtroendevalda på vift och särskilt nu inför valet behöver de inga fler sänken. Inget parti behöver sympatisörer som löper amok genom att påstå att de svär sig till partiet och sedan går tvärs emot vad partiet säger sig stå för. Det hatar inte bara folk i allmänhet utan även de du affilierar dig med.Undantaget borde vara andra sympatisörer som inte heller skriver under på den officiella politiken.
  • sjuttiofemman
    Dasein skrev 2013-12-22 23:35:34 följande:
    Det lönar sig definitivt att ha fler människor i arbete, en stor del av SD-arna verkar ju bara sitta på FL hela dagarna. Fyktingarna är nog en större tillgång i jämförelse!

Nejdå, det är nog bara ett par intoleranta som har fem konton var..
  • ubåt
    Dasein skrev 2013-12-22 23:22:35 följande:

Allt fler och fler anser att det är lönsamt - sen kanske det finns en minoritet som alltid kommer att vara fientligt inställda till det som är nytt och svårförståeligt (SD), och tyvärr är ju trenden stigande i hela Europa. Men så långt som till att göra nån större politisk skillnad blir det knappast. Men fortsätt drömma, du...

Fler och fler SÄGER att det är lönsamt. Och det är en av sakerna som gör mig förbannad. Lögnerna. Om man nu vill ha den här massinvandringen anser jag att det vore klädsamt om man redovisade kostnaderna och andra negativa effekter. I stället när en ny undersökning presenteras, går man bara ut med den delen som visar en mikroskopisk lönsamhet och när man får smäll på fingrarna för detta, låtsas man som det regnar. Det är så jävla oärligt och ovärdigt. Inte konstigt att SD växer nu när fler och fler börjar se igenom lögnerna.

Jag hörde nyss om en grupp pensionerade kvinnor (pensionärsgympa) i 70-85 årsåldern (ca 25 personer) där en kvinna av någon anledning sa att hon skulle rösta på SD - men hon vågade inte riktigt säga det högt. Men ett par kvinnor hörde det och så började de diskutera just invandringen. Alla utan undantag sa att de skulle rösta på SD i nästa val.
    Unga som gamla, lågutbildade som högutbildade, rika som fattiga, invandrare som "pursvenskar", fler och fler ser vart det barkar. Min spådom kan faktiskt vara i försiktigaste laget.

www.friatider.se/invandringen-kostar-110-miljarder
  • Santa   in disguise
    Dasein skrev 2013-12-22 23:35:34 följande:
    Men snälla ge dig nu, man kan inte bara häva ur sig rent nonsens som man har fått för sig.

Endast 49% av utomeuropeiska invandrare är statistiskt sett självförsörjande efter hela nio år i landet, 18% av Somalierna är självförsörjande (vi har 45.000st här)

Nej flyktingar är så långt ifrån en tillgång man kan komma, i Norge kostar dom 4miljoner per st/livstid. Och det lär inte vara billigare att försörja asylmissbrukare här i Sverige, tvärtom.

Men du har rätt i att det lönar sig att ha fler människor i arbete, när du är så pass klok så är det obegripligt att du vill massimportera lågutbildade ifrån tredje världen och därmed få till en större andel bidragstagare.

Du är ingen ekonom va? Nejmen, helt ärligt ... det måste bli ett stopp på lögnerna från er invandringsextremister, ni kan inte ens tro på det ni säger själva.

Det är ju rent pinsamt isåfall, om jag vore så okunnig så skulle jag aldrig någonsin vågat yttra mig i en diskussion. Känner du inte pinsamheten?
  • Digestive
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:28:20 följande:
    Jadu, man kan ju undra varför den landsvänliga trenden är stigande i hela Europa.

Kan det eventuellt ha att göra med att samtliga nationalekonomer räknat ut att det blir en enorm kostnad, att kriminaliteten och segregationen skenar? I vårt fall även extrem bostadsbrist.

Kanske mångkulturen inte var så förträfflig med facit i hand?

Men det är väl förstås bara rasistiska "fördomar" , trodde ärligt talat att det inte fanns personer som fortfarande var så okunnig som dig, att man tjänar på att importera U-landsbefolkningar ..

Trodde du verkligen det? HAHAHAHAHA! Stor humor.

Ser snare ett annat facit i och med vederbörandes aktivitet här; alla svenskar som inte röstar på specifikt Svrigedemokraterna ska kategoriseras som "sverigefientliga" och "extremister".

Det finns för övrigt alltdeles på tok för starka intressen som tjänar på den höga immigrationen för att den i nuvarande läge kommer att upphöra. Rädd för att politiska mord kommer att visa sitt fula nylle innan något sådant, helt seriöst alltså. Risken för att någon med ett för stort politiskt inflytande i dessa frågor kommer att försvinna likt Anna Lindh och Olof Palme kan ses som skrämmande hög. Intresset av att hålla Sveriges tillväxt hög och explosiv just nu kan inte underskattas (men självklart ska det inte avskräcka, men i högsta grad inte underskattas heller).
  • Dasein
    ubåt skrev 2013-12-22 23:44:23 följande:
    Fler och fler SÄGER att det är lönsamt. Och det är en av sakerna som gör mig förbannad. Lögnerna. Om man nu vill ha den här massinvandringen anser jag att det vore klädsamt om man redovisade kostnaderna och andra negativa effekter. I stället när en ny undersökning presenteras, går man bara ut med den delen som visar en mikroskopisk lönsamhet och när man får smäll på fingrarna för detta, låtsas man som det regnar. Det är så jävla oärligt och ovärdigt. Inte konstigt att SD växer nu när fler och fler börjar se igenom lögnerna.

www.friatider.se/invandringen-kostar-110-milj...
    Och så länkar du till Fria tider?? Det är lite som att länka till intervju med Herman Lindqvist för att visa att du har rätt... Glad 

• Santa   in disguise
    nihka skrev 2013-12-22 23:40:13 följande:
    Ok då är Santa in disguise och Santa in Disguise olika personer. Välkommen till FL. Du ser lite mörk ut. Båda gör det faktiskt. Jag kanske ska presentera mig. Jag är nihka och har hängt här sedan 2007 och har inte anmält några av dina inlägg här. Du tycker dig ha lång erfarenhet av mig och har hängt här sedan *fyll i klockslag*.

Om du vill att folk ska ta det du har att säga om politik mer på allvar får du ha en stadigare profil och hålla dig till politiken. Som du har betett dig skämmer du ut SD. Det skulle inte förvåna mig om de snart gör något för att stoppa all den negativa reklam du gör för partiet via nätsajter. De har fullt upp som det är att hantera alla förtroendevalda på vift och särskilt nu inför valet behöver de inga fler sänken. Inget parti behöver sympatisörer som löper amok genom att påstå att de svär sig till partiet och sedan går tvärs emot vad partiet säger sig stå för. Det hatar inte bara folk i allmänhet utan även de du affilierar dig med.Undantaget borde vara andra sympatisörer som inte heller skriver under på den officiella politiken.
    Gäsp!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?