• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Santa in disguise
    nihka skrev 2013-12-22 17:01:04 följande:
    Tydligen är jag inte lika "bekväm" med nazister som du är för ja, jag är orolig för den växande nazism. Antalet på SÄPOS lista på kriminella nazister är fn 100 och då kan det kanske tänkas att det finns några som ännu inte hunnit utmärka sig.

www.sydsvenskan.se/sverige/sapo-varnar-for-okat-nazistvald-valaret-2014/

Tråden heter "Varför hatar folk SD"? så det är det jag tar upp när du tycker jag ältar.

Tråden handlar om SD och dom har givetvis inget med nazism att göra, lika löjligt som att ta en sådan diskussion i en tråd om Centerpartiet. Nej, jag har inget till övers för nazism men problemet är obetydligt, enligt SÄPOS senaste rapport så är det ju vänsterextremismen som är det största hotet mot demokratin.

Så jag frågar igen, är det inte så att du är ganska tolerant när det gäller synen på vänsterextremt våld? Tror den synen är ganska vanlig bland dina gelikar då dom bekämpar era "fiender" Något skäl måste det ju finnas till att du aldrig fördömer vänstervåldet men ständigt ältar nazism - något du tydligen förknippar med ett socialkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. (dags att öppna en bok?)

Håller du inte med SÄPO i sin analys eftersom du uppenbarligen tycker att nazism är ett större problem?
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-22 17:06:31 följande:
    Nja, om man med "musslorna" menar muslimerna, så får jag nog ge den förklädda tomten rätt i sak. Jag skulle tro att det är korrekt att uppspikade grishuvuden håller muslimer på avstånd på samma sätt som vitlök sägs hålla vampyrer borta. Dock ingen metod jag ens skulle kunna tänka mig att använda. Det räcker så gott med en stor vakthund och lättare beväpning.

Att sedan som politiker uppmana folk på sin Facebooksida att göra detta framstår som milt sagt hyfsat ointelligent och tillräckligt skäl för uteslutning ur SD. 

I rest my case.

Du håller dig till partiets officiella linje om att detta är ett skäl för uteslutning från SD, men att hålla med den som föreslår att spika upp grishuvuden på muslimers dörrar är inte en orsak för dig att reagera. I stället håller du med om att det skulle vara "rätt i sak".

Allt jag bad dig var att kritisera en annan SDare, men i stället håller du med. Börjar du förstå varför folk skrattar åt SDs "nolltolerens mot rasism"? Du kan i likhet med så många andra inte stå upp för den när det handlar om att ta ställning mot en annan SDare. Detta är betecknande för sekter. Klart rasister dras till ett parti där sympatisörerna resonerar så.

Sedan skulle inget uppspikat grishuvud på någons dörr hålla någon borta utom möjligtvis små barn som skrämts, utan folk skulle anmäla detta tilltag till polisen. Det är uppsåtet som bedöms och en fällande dom är det troliga.

Hyfsat ointelligent att gå ut med eller hyfsat ointelligent att tycka oavsett om man går ut offentligt med det eller inte?
  • nihka
    stoner skrev 2013-12-22 17:40:01 följande:
    Men det kan inte ha varit en sverigedemokrat som skrev det.
    Dom har en nollvision, serrö.
    *skratt*
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 18:06:48 följande:

Tråden handlar om SD och dom har givetvis inget med nazism att göra, lika löjligt som att ta en sådan diskussion i en tråd om Centerpartiet. Nej, jag har inget till övers för nazism men problemet är obetydligt, enligt SÄPOS senaste rapport så är det ju vänsterextremismen som är det största hotet mot demokratin.

Så jag frågar igen, är det inte så att du är ganska tolerant när det gäller synen på vänsterextremt våld? Tror den synen är ganska vanlig bland dina gelikar då dom bekämpar era "fiender" Något skäl måste det ju finnas till att du aldrig fördömer vänstervåldet men ständigt ältar nazism - något du tydligen förknippar med ett socialkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. (dags att öppna en bok?)

Håller du inte med SÄPO i sin analys eftersom du uppenbarligen tycker att nazism är ett större problem?
    Ingen har påstått att du är nazist såvitt jag vet.
    Är du ens SD, såna som du är det ju populärt att rensa ut.
    Frågan är om du har någon politisk hemvist över huvud taget, du verkar närmast förvirrad.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:36:47 följande:

Hur har Sd påverkat menar du? Och vad?
    Facken tar ju avstånd från Sd.
    Levt under en kommod?

1. Aliansen kunde inte få igenom höjd gräns för statlig skatt. Oppositionen kunde sänka regeringens förslag tack vare Sd.
    2. Sd gick i somras ut med att man ville riva upp Lex Laval. Nu i november gick LO och S ut med att man vill göra samma sak. LO/S har alltså, av Sd, tvingats att försvara svenska löntagares intressen, för annars skulle man tappa ännu fler röster till Sd. Det är BARA ac den anledningen man har gjort det. Annars skulle man ha fortsatt med den högerlinje man har haft under många år nu.

Facken tar naturligtvis avstånd från Sd. Det ligger i sakens natur att "nya" partier motarbetas, eftersom de ju tar makt från dem som har makt nu. Maktkamp kallas det.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 18:06:48 följande:

Och på vilket sätt har inte SD något med nazism att göra??? Det finns nazistiska rötter och problem med nazister som poppar upp och måste uteslutas vilket inte hade behövts om man hade haft vett på att inte släppa in dem utan närmare granskning.

Jag fördömmer allt extremistvåld och har aldrig själv deltagit i något politiskt våld eller hot, inte ens en fredlig demonstration eller ett litet majtåg.

Kom ihåg att det är ditt lilla fantasifoster att jag är stenkastande vänsterextremist (ett tag proddade du med miljöpartist) och när ens diskussioner tar avstamp i de egna villfarelserna blir det gärna förvirrat med många frågor som jag tyvärr inte kan mata dig med svar på eftersom du hela tiden trasslar in dig i nya imaginära liv åt mig.

Jag befinner mig i en tråd om SD och därför är det SD som huvudsakligen avhandlas.

Du befinner dig i en tråd om SD och då är det i huvudsak jag som avhandlas.

Spot the difference.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 12:38:29 följande:

Och kan man inte förklara sina påståenden så kan man krypa tillbaka under den svastika man gömt sig under.
    Har just anmält ditt inlägg. Det du i inlägget gör dig skyldig till är förtal. Skriver du så igen så anmäler jag dig för Polisen.
  • Philipsson
    nihka skrev 2013-12-22 18:58:33 följande:
    Och på vilket sätt har inte SD något med nazism att göra??? Det finns nazistiska rötter och problem med nazister som poppar upp och måste uteslutas vilket inte hade behövts om man hade haft vett på att inte släppa in dem utan närmare granskning.
    Att klandra Sd:s av idag för vilka som fanns med i partiet när det grundades, är helt enkelt osakligt.

Det gamla högerpartiet - dagens Moderaterna -, var ju t.o.m emot rösträtten, d.v.s. emot själva demokratin! Och SAP låg bakom politiken med rashygien.

Och när det gäller problem med medlemmar: Det har alla partier. Härförleden var det riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani (C) som tog "time out" efter misstanken om bedrägerier/korruption i miljonklassen. 3.2. miljoner tycks hon ha överfört från en stiftelse till ett parti i Irak, som henne pappa leder!

Är C ett korrupt parti av den anledningen?
  • ubåt
    nihka skrev 2013-12-22 18:32:14 följande:

I rest my case.

Du håller dig till partiets officiella linje om att detta är ett skäl för uteslutning från SD, men att hålla med den som föreslår att spika upp grishuvuden på muslimers dörrar är inte en orsak för dig att reagera. I stället håller du med om att det skulle vara "rätt i sak".

Allt jag bad dig var att kritisera en annan SDare, men i stället håller du med. Börjar du förstå varför folk skrattar åt SDs "nolltolerens mot rasism"? Du kan i likhet med så många andra inte stå upp för den när det handlar om att ta ställning mot en annan SDare. Detta är betecknande för sekter. Klart rasister dras till ett parti där sympatisörerna resonerar så.

Sedan skulle inget uppspikat grishuvud på någons dörr hålla någon borta utom möjligtvis små barn som skrämts, utan folk skulle anmäla detta tilltag till polisen. Det är uppsåtet som bedöms och en fällande dom är det troliga.

Hyfsat ointelligent att gå ut med eller hyfsat ointelligent att tycka oavsett om man går ut offentligt med det eller inte?
    Nej, jag håller inte med om att det är varken rätt, riktigt eller bra (snarare avskyvärt) att spika upp grishuvuden på dörrar. (var har jag påstått något annat)?
    Jag säger bara att jag tror att det skulle få avsedd effekt - dvs. "rätt i sak".

Om jag mot all förmodan, sans och vett skulle få för mig att spika upp ett grishuvud på min dörr (eller älghuvud för den delen) så är det inte en käft som har med det att göra. Mitt hus, min tomt och ingen jävel skulle se det om dom inte promenerade upp för gången mot min ytterdörr. Det värsta som skulle kunna hända mig är i så fall att jag skulle må illa av stanken.
    Vem eller vad jag nu skulle önska hålla borta från mitt hus, så räcker det gott för mig med en stor och tung vakthund (och som sagt, lättare beväpning om nu hunden mot all förmodan inte skulle räcka till).
    Och vem är nu den där andra SD:aren du pratar om? Är det Levi Klausen har jag inte det minsta till övers för den personen.

• UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-22 19:08:33 följande:
    Jo, det gick ju bra att följa den filosofin...

Du är inte avslappnad utan tar i lite extra med de rasistiska kommentarena när du inser att du ändå kört ytterligare ett nick i graven.

Fortsätt gärna så det finns mer att anmäla.
    Don't make me use UPPERCASE.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?