Inlägg från: Santa in disguise |Visa alla inlägg
  • Santa  in disguise

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-12-22 20:43:44 följande:

Bra. Efter den långa slingrande utläggningen orkar du nu säga att Santa in disguise med sin kommentar gick emot partilinjen när han höll med om det den numer uteslutne "fd" nazisten Levi Klausen sa?

Tänkte du skulle få prova på att öppet kritisera en annan SDares kommentar när den håller med om något som är i storlekordningen att den orsakar uteslutning ur partiet för någon.
    Man får ge dig en eloge för att du verkligen går in för din uppgift som åsikts-polis, strongt att försöka rekrytera nya medlemmar till det åsiktskontrollerande gardet.

Hur många har tyckt "fel" under dagen? Du för väl statistik hoppas jag? Hur kom det sig att just du fick befogenheten att avgöra vilka åsikter som vad dom rätta och vilka ordval som var godkända att använda? Var det en välsignelse direkt från gud?

Anser du att du har större rätt att uttrycka din åsikt på ett internetforum gentemot dom som har motsatta åsikter än dig? Om svaret är nej, varför tokanmäler du meningsmotståndares inlägg hela tiden?

• Santa  in disguise
    themia skrev 2013-12-22 21:01:00 följande:
    www.dn.se/sthlm/karrtorp-blev-en-antirasistis.../
    themia skrev 2013-12-22 21:01:00 följande:
    www.dn.se/sthlm/karrtorp-blev-en-antirasistis.../
    DN är ett vänsterextremt propagandaorgan. Wolodarski har själv sagt att dom sysslar med agendasättande journalistik, SD sjönk drastiskt i Ipsos som DN beställer sina opinionsmätningar ifrån samma månad som han blev chefsredaktör.

Lär inte ha varit någon slump då han tidigare sagt att man bör tysta ner SD.s framgångar för att inte ge vind i seglen åt dom.

Det är alltså samma smörja som tex hatsajten Aftonbladet. Det krävs en naiv Miljöpartist för att köpa dom här bisarra vinklingarna som presenteras i vänsterextrem hatmedia.

• Santa  in disguise
    Dasein skrev 2013-12-22 21:23:44 följande:
    Haha!!!
    Det enda man kan lita på är Avpixlat, eller hur? Skrattande

Man kan lita på alla alternativa medier, även Fria Tider. SvD har faktiskt också blivit hyfsade på att rapportera sanningsenligt - ledarsidan är iaf helt ok.

Resten är bara smörja och man får läsa dom ungefär som man gör med ett exemplar av Se och hör, lite för nöjes skull och man får ta all redaktionell text med en stor skopa salt.

När man läser smörjan får man ha i åtanke att av journalistkåren så är 54% miljöpartister och 18% vänsterpartister enligt en opinionsundersökning, så man behöver inte vara sverigevän eller ens särskilt bildad för att förstå att all svensk media (inklusive radio) är ren och skär vänsterpropaganda av samma dignitet som kommunisterna indoktrinerade folket med innan Berlinmurens fall i det forna DDR.

Som tur är så har dom redan blivit genomskådade av dom allra flesta och ingen bryr sig längre om vad som står i dom röda blaskorna, mycket tack vare alternativ media som aldrig någonsin låter en lögn stå oemotsagd och som får allt fler läsare för varje dag som går.
  • Santa  in disguise
    nihka skrev 2013-12-22 21:04:55 följande:

Tomte som försvann ersattes snabbt av en ny Santa med stort D i disguise som även han försvann. Det verkar inte som tomten har tid att uppehålla sig i tråden så här nära jul. Ho, ho, ho.

Humor är något jag inte ser i överflöd hos SDarna som skriver här. Det kanske är en bidragande orsak till bristen på popularitet snarare än att folk hatar SD - att man tar sig själv på för stort allvar.
    Men om du stör dig så mycket (du är ju helt fixerad vid olika användarnamn) Varför fortsätter du med tokanmälningarna? Är det inte ganska lönlöst med facit i hand?

Åtminstone skulle en normalbegåvad förstå det.
  • Santa  in disguise
    Missermajser skrev 2013-12-22 22:15:45 följande:
    Den enda slutsats jag drar av detta är att SD inte har lika många som vänstern och MP som klarat en journalistutbildning. 
    Antagligen för att det krävs åtminstone allmän behörighet och ett intresse för att även sätta sig in i saker som man inte själv tror på. Många SDare är ju inte särskilt insatta i sin egen politik.

Det demokratiska ansvaret är ju enormt i Fria tider och Avpixlat. Man får ju så hemskt ofta läsa artiklar skrivna av folk med andra politiska inriktningar än deras egna(eller inte).

Jag vet faktiskt inte varför just kommunister drar sig till journalistyrket men det är egentligen inte så konstigt om man tänker efter, det är ju deras grej att ha åsiktsmonopol och att få fostra folket efter behag. det är ju hela grunden i ideologin. Och jag skulle inte ljuga om jag sa att jag myser nu då dom sparkar journalister till höger och vänster och papperstidningsdöden börjar närma sig, samtidigt som alternativa medier växer så det knakar. Dom är ju helt desperata nu stalinist-stackarna, antagligen därför dom går alldeles för långt nu då dom ska sprida SD-hat och får det hela att bli kontraproduktivt.

Delar inte alls din analys om ovilja att sätta sig in i saker.

Sverigevänner har en stor tilltro till demokratin och att sanningen segrar till sist  -så kommer det bli även denna gång.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?