• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 15:18:23 följande:

BNP säger ingenting alls, jag vill ha ett samhälle där minst 80% av människorna är självförsörjande och mår bra, inte ett splittrat kaos med låglöneslavar som mår piss och knappt klarar sig på lönen. Enligt ditt smått märkliga synsätt så måste man konstant öka befolkningen, hur många tycker du vi ska vara i Sverige i framtiden 20 .. 30 miljoner?

Nej, tack! tycker vi ska ha en befolkningsmängd på runt 9-10 miljoner och behålla vår storslagna natur - dit vår välmående befolkning kan vända sig till för att finna ro. Det blir rätt tydligt att du varken bryr dig om Sverige eller dom människor som ska bo här, du skulle lika kunna vara den som författade boken "det sovande folket" och det är skrämmande, den som skrivit den är nämligen en sociopat.

Och snälla lägg ner det där tramset om "anpassning till en liberal arbetsmarknad" "globalisering" osv. Det borde inte vara så svårt att förstå men vi behöver inte importera hit halva somalia för att samverka med andra länder samt exportera/importera. Faktum är att inte en enda arab eller afrikan behöver sätta sin fot i Sverige.

Då får det ställas upp i demostrationer mot världsutvecklingen då. Tror nämligen inte att några intressen av vikt i Sverige tänker göra något annat än att anspassa sig sålänge övriga världen drar åt ett håll.
    Enligt vederbörandes smått märkliga syn så har tydligen den här skribentetn redan uttalat sig om saken. I ett penningsystem som måste tillväxten stiga för att en jämn nivå överhuvudtaget ska kunna hållas, helt enkelt så kapitalism fungerar i praktiken - sedan så kan det givetvis göras på andra vis än att ta in mycket immigranter. En dock positiv folktillväxt kan iallafall ses som någonting att föredra, då övriga parametrar som påverkar tillväxten positivt inte riktigt kan ses som lika lättillgängliga och säkra.

Det finns ingen risk för att Sveriges natur "tar slut" på grund av överbefolkning. Sverige har även väl utformade miljösystem idag och utvecklas grönt med besked.

Haha.. ja, sådant trams. Skrattande Sverige förlorar omkring 100 000 arbetstillfällen om året för att anpassning inte har skett snabbt nog. Svenska storföretag som har dotterbolag utomlands, satsar på arbetstillfällen utomlands och skär ner på dem i Sverige, andra större företag flyttar utomlands i illavarslande fart och medan det här pågår så köps Sverige upp billigt av omvärlden och till den grad att 25% av Sveriges arbetare idag går till utlandsägda företag och 35% av börsen ägs av utlandsaktörer. Men, men, får väl anta att även dessa bitar inte hör till "svensk kultur" på något vis (precis som det resoneras kring den svensktraditionella politiken) och därmed kan viftas undan som, då, trams.
    Rätt svårt att exportera utan intressanta priser på världsmarknaden. Inte direkt så att Sverige har många unika och kritiskt nödvändiga produkter samt tjänster att erbjuda, enbart vapenindustrin skulle väl kunna nämnas bland sådant.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-23 17:13:48 följande:
    Du menar att de har släppt på sin konservativa hållning!? Ja, på sin värdekonservativa hållning, definitivt.

Däremot inte på det där med klassamhället. M:s ideologi går ut på att den som föds fattig, också ska dö fattig, och att den som föds rik, ska dö rik.

Mjo..

Jo, det finns tråkigheter med deras politik men den har sina poänger och det handlar väl mest om att nyttja dessa när det passar i tiden. Idag så skulle Sverige kunna tjäna på fortsatt blå politik men det kan nog ses som ett gränsfall och ett regeringsskifte skulle inte innebära någon större katastrof. Anser det överlag skönare att leva i röd politik men det passar inte alltid, speciellt inte när anpassning till omvärlden behövs och där dagens blåa politik kan ses som mer progressiv på området. Men tror helt klart på en omställning när väl anpassning har skett, något som bör ha rotts i hamn tämligen snart.
    Hoppas innerligt att svensken i allmänhet börjar skaffa ordentligt med barn nu, allra minst två och gärna flera familjer som sticker ut hakan och skaffar fler. Det om något säkrar en framtid som inte behöver upprepa sig på det här viset igen.
  • ubåt
    sjuttiofemman skrev 2013-12-23 18:01:41 följande:
    sverigedemokraterna.se/var-politik/invandring/ kan man läsa om hur "fina medelklassområden har förvandlats till segregerade områden med hög arbetslöshet och hög brottslighet". Med andra ord anser Sd att invandrare=kriminalitet.

Kan någon försvara detta? För mig är det rasism.
    Hur blir det rasitiskt att konstatera att segregerade områden har hög arbetslöshet och hög brottslighet. Hur kan fakta vara rasistiska?

Invandrare från framför allt utomeuropeiska länder (MENA) ÄR överrepresenterade i all brottslighet och kraftigt överrepresenterade när det gäller våldsbrott. Är BRÅ rasister för att man konstaterar detta eller är det bara SD som är rasister för att man använder statistiken?

Är Mauricio Rojas rasist? Tydligt är att han fann sig nödgad att flytta från Sverige efter att ha publicerat följande debattartikel:   www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Locket på, ingenting sett, ingenting hört.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-23 17:38:08 följande:
    Detta är definitivt ett argument som pro-hög-invandring kan driva.

Dock bör man inte blanda ihop koincidens med kausalitet. Det är nämligen så att det finns länder som har högre invandring än Sverige, som har haft en betydligt sämre ekonomisk utveckling av BNP. Hög invandring betyder alltså inte per automatik positiv utveckling av BNP, och det är heller inte nödvändigt med hög invandring för en positiv utvekling av BNP.

Att BNP:n har stigit relativt mycket i Sverige, beror på många faktorer. En baksmäll kommer också att komma, var så säker.
    ----
    Oavsett det, själva problemet är ju att invandringsfrågan öht inte har diskuterats i offentligheten. Etablissemanget har gjort upp ovan folkets huvuden, på ett icke-demokratiskt vis, istället för att ta hänsyn till folkopinionen. Konsekvensen av det ser vi nu, när kritiken mot invandring har vuxit sig mycket stark. Hade denna fråga diskuterats och skötts som alla andra, så skulle naturligtvis Sd inte ha tagit sig in i Riksdagen.

Det är alltså sjuklövern som har skapat Sd. De som har förlorat allra mest på det är C och Kd, som ju är på väg bort.

Dessa länder saknar i regel en ordentligt stabil ekonomi i övrigtmen visst finns det undantag.

Jo, hela världsekonomin byggerpå bubblor som spricker. Även där en poäng med att skapa en stark inhemsk marknad, då den står mindre påverkbar jämte omständigheter i omvärlden.

Håller med, de kunde ha gått ut med det här tydligare mer än att utfärda ett behov av folktilväxt. Det rimmar nog för dåligt att förklara sådana här sammanhang, tror att en politiker riskerar rätt mycket skit om det ifrån början hade förklarats att det tas in immigranter, som till synes, inte gör någonting annat än att stimulera tillväxten i förvaring. Kan förstå varför de har låtit bli men det ska naturligtvis inte behöva se så ut och göras bakom ryggen på folket - men jo, det här har redan gjorts upp bakom ryggen på folket och för längesen.

Vet, just därför funderas det just på en röst till Centern och just för att bevara ett grönt alternativ på högersidan (som dessutom för en allt bättre politik än Miljöpartiet i nuläget, därtill).
  • Digestive
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 17:52:07 följande:

Nja, alltså det här har ju varit en effektiv skrämselpropaganda både från kommunisternas sida och de onda och lönedumpnings-glada blå-aristokraterna, allt för bibehålla massimporten av icke-svenskar. Motiven från dessa två genomonda sidor må vara olika men lögnen densamma.

Det har hetsats, stötts och blötts hur illa det kommer bli i Sverige då 40-talisterna går i pension, idag har dom nästan alla gått i pension och facit lyder typ såhär: Vi har nästan 400.000 arbetslösa i landet. Samma propaganda spreds då 30-talisterna fyllde 65, det blev inget kaos då heller.

Det här har blivit en av dom vanligaste flosklerna som sprids i kammaren idag - men det finns uppenbarligen inget fog för de tanklösas fantasier.

Du som Miljöpartist har säkerligen ägnat otaliga timmar till att studera Jan Ekbergs ESO-rapport, då kanske du också kommer ihåg att han tar upp det här ämnet? Men på ett ungefär skrivet han såhär: Invandring är inte lösningen på dom demografiska problemen - i synnerhet inte om man importerar bidragstagande utomeuropéer vars arbetsfrekvens inte uppnår 50%.

Det vi behöver är en familjevänlig Sverigedemokratisk politik som stimulerar det inhemska barnafödandet - du vet, etniska svenskar har alltid haft gynnsamma effekter på ekonomin(det är väl inte rasistiskt att påpeka den faktan?) Vi behöver ha tillbaka folkhemmet, alla Sveriges problem började med globaliseringen, massinvandringen och extremfeminismen.

Tage Erlander lär vrida sig i graven då han ser hur politruken Löfven misshandlar hans skötebarn - Socialdemokraterna

Lite svårt att kalla sådana faktum som propaganda. Inte riktigt propaganda med en utveckling lika konkret som 1+1=2. Inte heller en lögn, dock inte hela sanningen heller - problemen har sett allvarligare ut än så.

Andra stycket saknar logik. Att läget ser ut som det gör idag, alltså ingen överdriven katastrof, har ju även just immigrationen medräknat. Lite konstigt att resonera som att huvudvärken inte utvecklades så illa, när värktablett redan har tagits.

"Det vi behöver är en familjevänlig Sverigedemokratisk politik som stimulerar det inhemska barnafödandet - du vet, etniska svenskar har alltid haft gynnsamma effekter på ekonomin(det är väl inte rasistiskt att påpeka den faktan?) Vi behöver ha tillbaka folkhemmet, alla Sveriges problem började med globaliseringen, massinvandringen och extremfeminismen."

Det här ligger det mycket sanning och gott i!! Dock för tidigt, problemen har redn uppstått och behöver återgärdas innan stegen åt ett radikalt annat håll tas. Det går inte att laga läckor i ett skepp till hälften, eller ja, längre än så har allt Sverige kommit, till 5/7. Tänk om de fertila under 80-talet hade lyssnat bättre på politikernas varningar om folktillväxten..

Porblemet med Jan Ekbergs ESO-rapport, ligger i att nationalekonomen bara pekar ut problem och bättre alternativ - medan Sverige varken har eller har haft något tryck utifrån på någon bättre/effektivare/direkt lönsammare immigration. Det behövdes/behövs även göras i en funktionsduglig takt och det har inte funnits tid till att vänta på "russin i kakan".
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 18:22:13 följande:
    Hur blir det rasitiskt att konstatera att segregerade områden har hög arbetslöshet och hög brottslighet. Hur kan fakta vara rasistiska?

Invandrare från framför allt utomeuropeiska länder (MENA) ÄR överrepresenterade i all brottslighet och kraftigt överrepresenterade när det gäller våldsbrott. Är BRÅ rasister för att man konstaterar detta eller är det bara SD som är rasister för att man använder statistiken?

Är Mauricio Rojas rasist? Tydligt är att han fann sig nödgad att flytta från Sverige efter att ha publicerat följande debattartikel:   www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Locket på, ingenting sett, ingenting hört.

Invandring i sig är ingen faktor, det är något som forskning har visat.

Istället för att skuldbelägga invandrarna så borde Sd stötta dem. Att stänga dem ute hjälper knappast.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2013-12-23 19:18:57 följande:
    Invandring i sig är ingen faktor, det är något som forskning har visat.

Istället för att skuldbelägga invandrarna så borde Sd stötta dem. Att stänga dem ute hjälper knappast.

Ingen faktor för kriminalitet skulle det stå..
  • ubåt
    sjuttiofemman skrev 2013-12-23 19:31:18 följande:

Ingen faktor för kriminalitet skulle det stå..
    Vad då ingen faktor? Om du menar att det inte är en naturlag att invandring är lika med ökad brottslighet har du iofs rätt - men faktum kvarstår att invandringen till Sverige har medfört att brottsligheten ökat och att det är just invandrarna som står för den ökningen - framför allt vad gäller grova (vålds) brott.

Det som har betydelse är varifrån invandringen kommer. Om man tittar på invandring från Fjärran Östern, Europa, USA, Australien så är den gruppen i paritet med personer med (pur) svenskt ursprung. Till och med något lägre för vissa etniciteter. 

Nu är ju större delen av invandringen till Sverige från MENA (Middle East, North Africa) och där är överrepresentationen massiv. Jag citerar Mauricio Rojas:

"….visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent

Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas".
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-23 20:10:17 följande:
    Vad då ingen faktor? Om du menar att det inte är en naturlag att invandring är lika med ökad brottslighet har du iofs rätt - men faktum kvarstår att invandringen till Sverige har medfört att brottsligheten ökat och att det är just invandrarna som står för den ökningen - framför allt vad gäller grova (vålds) brott.

Det som har betydelse är varifrån invandringen kommer. Om man tittar på invandring från Fjärran Östern, Europa, USA, Australien så är den gruppen i paritet med personer med (pur) svenskt ursprung. Till och med något lägre för vissa etniciteter. 

Nu är ju större delen av invandringen till Sverige från MENA (Middle East, North Africa) och där är överrepresentationen massiv. Jag citerar Mauricio Rojas:

"….visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent

Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas".
    Och vilka källor använder sig Mauricio Rojas utav? Bara undrar..
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-23 20:10:17 följande:

"?.visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent

Så du menar att det finns kriminalitets-kulturer i världen? Vad i den kulturen är det som gör invånarna kriminella?

Är detta något Sd anser också?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?